Gå til innhold

Tinder-svindleren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Savannah skrev (9 minutter siden):

Passet mitt har fått frieri, men passet sa nei.  Det er lenge siden, men det var en asylsøker som var femten år yngre enn meg som fridde til passet.  Jeg tror virkelig at han var fasinert av meg og ikke bare av passet, men det var passet som ble fridd til.  Jeg har fått en annen forståelse for pass som sier ja etter dette.  I mitt tilfelle hadde jeg barn å ta vare på.  Hvis ikke jeg hadde hatt det så hadde passet kanskje svart annerledes.  

Jeg kunne aldri knyttet meg til noen som hadde vikarierende motiver for sin kjærlighet og jeg hadde visst om dem. Tror jeg; må ha et forbehold om at jeg kunne blitt helt blendet.

Ekstra skrev (1 time siden):

Jeg kunne aldri knyttet meg til noen som hadde vikarierende motiver for sin kjærlighet og jeg hadde visst om dem. Tror jeg; må ha et forbehold om at jeg kunne blitt helt blendet.

Dette er lenge siden, og det er mye lettere å se nå enn det var da.  Jeg tror virkelig at han ville gifte seg med meg som person også.  Han gifta seg og fikk et barn og vi har hatt litt kontakt etter at han ble skilt (ikke overraskende), men kun som venner.

Jeg har ingen bitterhet mot ham, men jeg vet hvordan følelsene kan bli.  Det er selvsagt også kulturforskjeller inne i bildet så han forsto ikke min situasjon mer enn kanskje jeg hans.  Han mente at jeg måtte hjelpe han til å få oppholdstillatelse og at jeg ville bare ha sex med han da jeg sa nei.  Det var vel ikke helt feil.

Worriesome Plenty 2

Jeg hadde aldri falt for en slik svindler. Jeg faller ikke en gang for de som har sånne hjemmeparties der de selger herbalife, eller pyramidespill osv. Jeg er født skeptisk. 

Men jeg må innrømme att dette avskummet var jo ganske lur som brukte privatfly og slike dyre ting. Da lurer man jo på om han virkelig er rik. Jeg kunne aldri chartret ett privatfly regner jeg med. Men dette betalte han med penger fra forrige offer. Så han levde ett fråtsende liv, men alikevel fra hånd til munn. Han la seg ikke opp noen penger, han brukte de. Så hva som var så gjevt med det for han, må vel vert gratis luksusliv, og sex, han fikk jo ganske pene damer. Men hele korthuset kunne jo rase når som helst. Og til slutt gjorde det det.

Jeg tenker på hun norske som sitter igjen med 3 millioner i gjeld. Greit hun var naiv,men var en dyktig svindler.

Uansett digg at han ble hengt ut som den svindleren han varl

Kayia skrev (9 timer siden):

...ja men sende hundretusenvis av lånte kroner til skyhøy rente... eh... greier ikke være med på den altså! 

Jeg har ikke sett serien, men tenker at sånne forespørsler fører til spørsmål og konflikt i et nytt forhold også. Det er mange som er forelsket uten å bli helt blinde.

Jeg tror det er en viktig faktor at han liksom vat rik. Ikke bare at de var blinde av kjærlighet. Damene så for seg et luksusliv, og da er det dumt å spolere alt ved å krangle om noen hundretusener.

Angående mangel på anger så tenker jeg at han føler en god del forakt for ofrene. Han har jo sett dem bli fullstendig på tuppa av penger og luksus. Penger han egentlig ikke hadde. De var ikke forelset i ham, men en rollefigur han skapte. (Dessuten må han være samvittighetsløs for å klare å gjennomføre noe sånt.)

Endret av Grendel

Annonse

laban skrev (På 20.2.2022 den 15.42):

Når det er sagt, bør man jo se varsellampene når det blir snakk om å ta opp lån, forfalske dokumentasjon om egen inntekt o.l. En som virkelig bryr seg om deg, bør tåle at du ikke blir med på sånt.

(…)

Det er helt utrolig hvordan noen klarer å forfalske en hel verden for å svindle andre. Denne historien her er det laget en dokumentarserie om: https://www.kk.no/livet/hvordan-kunne-jeg-vaere-sa-dum/69378460  

Det er nettopp det første du sier her jeg reagerer på også. 

Jeg syns ellers historien du linker til er helt annerledes. Hun er også lurt av en svindler, men når banken ringer og hun skjønner at noe er riv tuskende galt, er det kroken på døra og fyren kastes ut. Han prøvde seg også på nye løgner, men hun var bare ikke interessert i å høre mer. Der noen kunne trodd på bortforklaringene hans gjorde ikke hun det, og det er jeg temmelig sikker på at jeg ikke ville gjort selv heller.

Kayia skrev (5 timer siden):

Jeg syns ellers historien du linker til er helt annerledes. Hun er også lurt av en svindler, men når banken ringer og hun skjønner at noe er riv tuskende galt, er det kroken på døra og fyren kastes ut. Han prøvde seg også på nye løgner, men hun var bare ikke interessert i å høre mer. Der noen kunne trodd på bortforklaringene hans gjorde ikke hun det, og det er jeg temmelig sikker på at jeg ikke ville gjort selv heller.

Ja, den historien er annerledes. Jeg refererte til den fordi den viser hvordan enkelte klarer å iscenesette en helt utrolig falsk virkelighet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...