påskelilje Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Sitter på jobb og kjenner at trøttheten siger på.... Jeg var oppe i otta i dag for å kjøre dattera på flyet. Til å være B-menneske var det ufattelig tidlig (egentlig for de aller fleste, tror jeg): Våknet av meg selv klokka 03.58, og tenkte vi hadde forsovet oss, men det hadde vi ikke. Var på do, og sovnet igjen. Klokka ringte 04.45. Jeg stod opp, kledde meg omtrent i søvne, og 04.52 satt jeg ferdig påkledd nede 😮 😄 - omtrent i koma... Dattera hadde litt småting igjen å pakke, så klokka passerte 5 før vi kjørte. Vi rakk flyet med god margin. På vei tilbake fikk jeg med meg nyheter, andakt og værmelding for alle fyrene langs kysten; Færder, Torungen, Lyngør, Oksøy.... og opp til Vega, da var jeg hjemme igjen. Hadde håpet på værmelding for fiskebankene med det samme (barndomsminner... 😄 ) og ventet på Fladen Grunn - men mulig at det kom etter fyrene... Jaja, jeg prøvde å sove en time etter kjøreturen, men var blitt litt kald. Fikk i alle fall slappet av litt og muligens slumret litt før klokka ringte igjen klokka 7. Er jammen glad for at jeg normalt starter arbeidsdagen i åttetida 😄 Sønnen har blitt ekstremt AAA-menneske - han har det i alle fall ikke etter meg 😄 Har diverse ting jeg skal både i ettermiddag og i kveld, så jeg får ikke tatt igjen søvnen før til kvelden. Men, dattera er vel tilbake i studiebyen sin, og hverdagen fortsetter for oss her hjemme 🙂 God ettermiddag til alle på DOL! 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465349-fryktelig-tidlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 påskelilje skrev (35 minutter siden): Sitter på jobb og kjenner at trøttheten siger på.... Jeg var oppe i otta i dag for å kjøre dattera på flyet. Til å være B-menneske var det ufattelig tidlig (egentlig for de aller fleste, tror jeg): Våknet av meg selv klokka 03.58, og tenkte vi hadde forsovet oss, men det hadde vi ikke. Var på do, og sovnet igjen. Klokka ringte 04.45. Jeg stod opp, kledde meg omtrent i søvne, og 04.52 satt jeg ferdig påkledd nede 😮 😄 - omtrent i koma... Dattera hadde litt småting igjen å pakke, så klokka passerte 5 før vi kjørte. Vi rakk flyet med god margin. På vei tilbake fikk jeg med meg nyheter, andakt og værmelding for alle fyrene langs kysten; Færder, Torungen, Lyngør, Oksøy.... og opp til Vega, da var jeg hjemme igjen. Hadde håpet på værmelding for fiskebankene med det samme (barndomsminner... 😄 ) og ventet på Fladen Grunn - men mulig at det kom etter fyrene... Jaja, jeg prøvde å sove en time etter kjøreturen, men var blitt litt kald. Fikk i alle fall slappet av litt og muligens slumret litt før klokka ringte igjen klokka 7. Er jammen glad for at jeg normalt starter arbeidsdagen i åttetida 😄 Sønnen har blitt ekstremt AAA-menneske - han har det i alle fall ikke etter meg 😄 Har diverse ting jeg skal både i ettermiddag og i kveld, så jeg får ikke tatt igjen søvnen før til kvelden. Men, dattera er vel tilbake i studiebyen sin, og hverdagen fortsetter for oss her hjemme 🙂 God ettermiddag til alle på DOL! Jeg er vel selv verken A- eller B-menneske, eller skifter kanskje, men det hender ikke så sjelden at jeg sover dårlig, og dette kan både resultere i at jeg ikke sovner før i 3-4-tiden eller at jeg våkner 4 og ikke får sove igjen. Uansett må jeg opp ca. 7 før jobb. Det kan være tungt, men man venner seg til en viss grad til å fungere ok med lite søvn. Tror jeg i stor grad lærte meg det da barna var små. God ettermiddag til deg og! 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465349-fryktelig-tidlig/#findComment-4080716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 påskelilje skrev (1 time siden): Har diverse ting jeg skal både i ettermiddag og i kveld, så jeg får ikke tatt igjen søvnen før til kvelden. Men, dattera er vel tilbake i studiebyen sin, og hverdagen fortsetter for oss her hjemme 🙂 God ettermiddag til alle på DOL! Blir en lang dag når man er oppe så tidlig! Zzzz.... Jeg er mest a-menneske, men ikke sånn at jeg spretter opp og er lysvåken klokka 6 akkurat. Å legge meg rundt 22:30-23:00 og sove til jeg våkner av meg selv i 8-9-tiden er perfekt for meg. I lengre ferier så blir jo både kvelder og morgener saaaakte senere da... 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465349-fryktelig-tidlig/#findComment-4080736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 23. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2022 Lillemus skrev (19 timer siden): Blir en lang dag når man er oppe så tidlig! Zzzz.... Jeg er mest a-menneske, men ikke sånn at jeg spretter opp og er lysvåken klokka 6 akkurat. Å legge meg rundt 22:30-23:00 og sove til jeg våkner av meg selv i 8-9-tiden er perfekt for meg. I lengre ferier så blir jo både kvelder og morgener saaaakte senere da... Ble ikke legging før midnatt, etter en lang og herlig venninnekveld! Hardt å stå opp i dag 😄 Men, jeg duppet av bittelitt hos frisøren i går ettermiddag - hun er helt fantastisk når hun vasker håret og masserer hodebunnen ❤️ 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465349-fryktelig-tidlig/#findComment-4080905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 23. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2022 Ekstra skrev (20 timer siden): Jeg er vel selv verken A- eller B-menneske, eller skifter kanskje, men det hender ikke så sjelden at jeg sover dårlig, og dette kan både resultere i at jeg ikke sovner før i 3-4-tiden eller at jeg våkner 4 og ikke får sove igjen. Uansett må jeg opp ca. 7 før jobb. Det kan være tungt, men man venner seg til en viss grad til å fungere ok med lite søvn. Tror jeg i stor grad lærte meg det da barna var små. God ettermiddag til deg og! Helt vanvittig hvor lite søvn jeg hadde da ungene var små - jeg fikk heldigvis søvnen min tilbake da de begynte å sove ordentlig. Har et veldig godt sovehjerte, som jeg setter stor pris på. Har forstått fra mange hold at det skal jeg ikke ta som en selvfølge. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465349-fryktelig-tidlig/#findComment-4080906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 påskelilje skrev (7 timer siden): Helt vanvittig hvor lite søvn jeg hadde da ungene var små Jeg tror jeg husker en tråd her om at du var i syden med venninner og sov både på stranda og om natten, da den yngste såvidt var blitt stor nok til at du kunne reise bort? 0445 er jo tidlig for de aller fleste, særlig om vinteren. Jeg hadde en mental grense kl.0520 da barna var små - har klokkeslettet noe med 6 å gjøre (som i "ti på halv seks"), er det morgen. Men alt relatert til 5 er natt 🥱 påskelilje skrev (7 timer siden): Har et veldig godt sovehjerte, som jeg setter stor pris på. Jeg merker at dette forandrer seg med alderen, så det er sikkert positivt at man har et godt utgangspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465349-fryktelig-tidlig/#findComment-4081044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 23. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2022 laban skrev (11 minutter siden): Jeg tror jeg husker en tråd her om at du var i syden med venninner og sov både på stranda og om natten, da den yngste såvidt var blitt stor nok til at du kunne reise bort? 0445 er jo tidlig for de aller fleste, særlig om vinteren. Jeg hadde en mental grense kl.0520 da barna var små - har klokkeslettet noe med 6 å gjøre (som i "ti på halv seks"), er det morgen. Men alt relatert til 5 er natt 🥱 Jeg merker at dette forandrer seg med alderen, så det er sikkert positivt at man har et godt utgangspunkt. Det stemmer! Det var da eldstemann var 3,5 og nr 2 var 1,5 og jeg var ferdig med ammingen. Jeg var dønn sliten. Sovnet før flyet tok av og omtrent hele flyturen (uten å høre støy fra andres barn). Vel fremme sov jeg vel 12 timer om natta og flere timer på stranda om dagen de første 2-3 døgnene 😁 Det kom seg vel litt etterhvert utover i uka. Husker noen ganger jeg måtte "rømme" til et annet hus for ei natt for å få sove noen timer i strekk. Vi fikk jo 3 barn på under 5 år, og de sov ikke rundt før de var rundt 2 år... 😳😳😳 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465349-fryktelig-tidlig/#findComment-4081051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.