Gå til innhold

Hvordan går det dere med corona?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Håper det går bra med dere? 

Nå har sykepleieren og psykiateren fått det også, håper det går bra. De er jo med så masse folk hver dag. 

Vi er ganske overrasket over at ingen av oss har fått det. På mannens jobb har ca. 25% hatt det nå, mannen har mest hjemmekontor og holder seg unna og bruker munnbind når han er på jobb sier han. Jeg bruker ikke munnbind på jobb lengre, begge ungene mine har hatt det og jeg har klemt på dem og sittet ved siden av i flere timer i strekk to dager før de testet positivt... Har ikke hatt symptomer og alle tester jeg har tatt for sikkerhets skyld har vært negative. Så jeg er litt forbauset må jeg si, men det sies jo at om man har et godt nivå av d-vitaminer så er man mer motstandsdyktig og jeg tar tran hver dag, spiser en del fett og fet fisk og det hjelper kanskje på. :)

Jeg fikk akkurat melding på Smittestopp-appen om at jeg hadde vært i nærheten av en smittet person.  Det er første gang jeg har fått en slik melding.

Lurer på når det var, og hvor... Hadde det vært på jobb, hadde jeg nok fått beskjed der. Var og svømte på mandag, men var jo ikke nærme noen da (med mobil). I går var jeg hos frisør, det er kanskje der.

Jeg hadde telefonkonsultasjon med min fastlege i går. Han skrev ut solvipect til meg, kjeftet litt fordi jeg ikke hadde reist til legevakten på lørdag og sykemeldte meg ut uka. 

Jeg er over peaken og er på bedringens vei, det tar bare litt tid.

Lillemus skrev (1 time siden):

Vi er ganske overrasket over at ingen av oss har fått det. På mannens jobb har ca. 25% hatt det nå, mannen har mest hjemmekontor og holder seg unna og bruker munnbind når han er på jobb sier han. Jeg bruker ikke munnbind på jobb lengre, begge ungene mine har hatt det og jeg har klemt på dem og sittet ved siden av i flere timer i strekk to dager før de testet positivt... Har ikke hatt symptomer og alle tester jeg har tatt for sikkerhets skyld har vært negative. Så jeg er litt forbauset må jeg si, men det sies jo at om man har et godt nivå av d-vitaminer så er man mer motstandsdyktig og jeg tar tran hver dag, spiser en del fett og fet fisk og det hjelper kanskje på. :)

Det er bra dere ikke har fått det, det er så mange som har det nå. 

Annonse

påskelilje skrev (44 minutter siden):

Jeg fikk akkurat melding på Smittestopp-appen om at jeg hadde vært i nærheten av en smittet person.  Det er første gang jeg har fått en slik melding.

Lurer på når det var, og hvor... Hadde det vært på jobb, hadde jeg nok fått beskjed der. Var og svømte på mandag, men var jo ikke nærme noen da (med mobil). I går var jeg hos frisør, det er kanskje der.

Ok. Den appen har ikke jeg, litt ekkelt å få en sånn melding da å ikke vite hvor det var. 

Vhanja skrev (35 minutter siden):

Jeg hadde telefonkonsultasjon med min fastlege i går. Han skrev ut solvipect til meg, kjeftet litt fordi jeg ikke hadde reist til legevakten på lørdag og sykemeldte meg ut uka. 

Jeg er over peaken og er på bedringens vei, det tar bare litt tid.

Godt du er på bedringens vei. 

Hurja skrev (31 minutter siden):

Ingen i min husstand har fått det. Og det er rart med tanke på hvilke jobber og arbeidsplasser  vi har - og det faktum at vi har vært nærkontakt til flere, i flere runder. 

Det er bra dere ikke har fått det, litt rart det da. Noen får det mens andre ikke. 

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det er bra dere ikke har fått det, det er så mange som har det nå. 

Eksen og frua fikk det jo også når guttungen som fremdeles bor hjemme hos dem fikk det. Stadig flere på jobben hos meg har fått det og ligger strødd. Skjønner ingenting jeg. :)  Regner jo med det er bare et tidsspørsmål og er i grunnen glad jeg har rukket å gjøre unna trekking av 2 visdomstenner og en kontroll hos gynekologen før jeg ev. blir smittet.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Eksen og frua fikk det jo også når guttungen som fremdeles bor hjemme hos dem fikk det. Stadig flere på jobben hos meg har fått det og ligger strødd. Skjønner ingenting jeg. :)  Regner jo med det er bare et tidsspørsmål og er i grunnen glad jeg har rukket å gjøre unna trekking av 2 visdomstenner og en kontroll hos gynekologen før jeg ev. blir smittet.

Ja det ligger visst flere strødd, rart det der at noen får det mens andre ikke. Du har trukket to visdomstenner ja, det er ikke noen nytelse akkurat men godt når det er over. Godt med det som er gjort :) 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det ligger visst flere strødd, rart det der at noen får det mens andre ikke. Du har trukket to visdomstenner ja, det er ikke noen nytelse akkurat men godt når det er over. Godt med det som er gjort :) 

Hadde bare 3 visdomstenner i utgangspunktet og den første tok jeg for 2 år siden, akkurat før corona dukket opp. Så tok jeg en i januar nå og den siste for et par uker siden. De begynte å synge på siste verset alle sammen så jeg fant ut det var like greit å ta dem før de begynte å gjøre vondt - viste seg at det var et bittelite hull i begge de to siste så det var akkurat i tide! Var jo ikke morsomt å ta dem, men det gikk heldigvis mye greiere enn jeg hadde fryktet i forkant. :) 

Annonse

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Hadde bare 3 visdomstenner i utgangspunktet og den første tok jeg for 2 år siden, akkurat før corona dukket opp. Så tok jeg en i januar nå og den siste for et par uker siden. De begynte å synge på siste verset alle sammen så jeg fant ut det var like greit å ta dem før de begynte å gjøre vondt - viste seg at det var et bittelite hull i begge de to siste så det var akkurat i tide! Var jo ikke morsomt å ta dem, men det gikk heldigvis mye greiere enn jeg hadde fryktet i forkant. :) 

Jeg har tatt to, det var helt forferdelig. Første gang fikk ikke tannlegen ut alt så måtte operere resten ut og fikk betennelse, andre gang måtte den og opereres ut. Deles i to, uff. Nei det der er ikke noe særlig, har vel to til. 

cilie skrev (4 minutter siden):

Jeg har heller ikke fått det ennå og har vært rimelig eksponert. Nå skal jeg bort noen dager, så håper jeg holder meg frisk. 

Bra du ikke har fått det, håper du holder deg frisk ja. 

Nicklusheletida
Lillemus skrev (21 minutter siden):

Fikk du Moderna ? Jeg og samboeren har heller ikke blitt smittet. Skal ikke slå på meg på brøstet enda. Ville egentlig hatt det før virkningen av vaksinen avtar. 

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Fikk du Moderna ? Jeg og samboeren har heller ikke blitt smittet. Skal ikke slå på meg på brøstet enda. Ville egentlig hatt det før virkningen av vaksinen avtar. 

Nei, 3xPfizer på både mannen og meg og begge har sluppet unna så langt. Begge hans søsken med partnere og unger har også hatt det i tillegg til omtrent alle rundt oss snart, har jeg inntrykk av i alle fall. 

Nicklusheletida
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Nei, 3xPfizer på både mannen og meg og begge har sluppet unna så langt. Begge hans søsken med partnere og unger har også hatt det i tillegg til omtrent alle rundt oss snart, har jeg inntrykk av i alle fall. 

Jeg begynner på jobb igjen neste uke etter lang tid på hjemmekontor. Det er trangt på toget, så kanskje jeg blir smittet da. Er rart hvis ikke det skjer. 

påskelilje skrev (1 time siden):

Har liten tro på Smittestoppappen, jeg har den aktivert og har vært i relativ nærkontakt med mange smittede, men har ikke fått melding. Nå har sønnen testet positivt også. Jeg tester meg stadig vekk, men er enn så lenge frisk.

Nicklusheletida skrev (26 minutter siden):

Jeg begynner på jobb igjen neste uke etter lang tid på hjemmekontor. Det er trangt på toget, så kanskje jeg blir smittet da. Er rart hvis ikke det skjer. 

Jeg er for det meste på kontoret, og den ene etter den andre av kollegene tester positivt, men ikke jeg. De fleste smittede er småbarnsforeldre, men ikke alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...