Gå til innhold

Fastlege tvang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (31 minutter siden):

Samme tanke tenkte jeg.

Om man ikke ønsker å følge legens råd overhodet, bør en tenke over hvorfor en oppsøkte legen i utgangspunktet. Om en har en familie rundt en som gir tegn til bekymring, så lytt mer til de enn din egen indre overbevisning som garantert lyver til deg der du er akkurat nå.

Jeg har vært der TS er nå, og blitt vurdert for innleggelse for ernæring på tvang for halvannet år siden, men jeg hadde innsikt nok til å se at det var nødvendig fordi hodet mitt støtt koblet fysisk og mentalt ut når som helst. Jeg leste en artikkel som skremte vettet av meg, hvor magre mennesker ble boltet fast i en sondestol, ansiktet ble holdt fast av kraftige menn og sondeernæring ble gjennomført - flere ganger daglig. Et slikt overgrep ønsket jeg ikke å påføre meg selv frivillig gjennom å bli underlagt tvang.

Det kan ikke være lov og gjøre noe slikt hvis et menneske  er helt frisk??😨😨 De som er syke trenger det og det er det mange som er😕😕 Men jeg er ikke der og har ikke en sånn sykdom så det er derfor jeg ikke forstår hvordan noen kan tvinge meg😱😱

Anonymkode: 10b2a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gikk til legen fordi jeg trengte fornyelse av en medisin jeg trenger. 

Anonymkode: 10b2a...33c

Det har lite med saken å gjøre. Det viser at du har en lege som bryr seg og gjør jobben sin. En lege har plikt til å reagere når han eller hun mener at det er fare for en pasient sitt liv eller forverring av helse. Du bør takke din lege for at han tar deg på alvor - mange fastleger tar seg ikke tid fordi hverdagen er for hektisk. Jeg hadde samme vekt og høyde som deg, og min beinskjøhet forverret seg da med 10% på det de antar var det ene året jeg gikk med en så farlig lav BMI. Kroppen din spiser akkurat nå av indre organer, inkl, hjernen som faktisk reduseres i størrelse, for å holde seg i live om du ikke tilfører den nok næring. Det positive er at du kan snu dette - men da må du gripe legens utstrakte hånd. Det hjelper ikke deg å skrive gjentatte ganger på nettet at du ikke er syk - det understreker bare enda tydeligere at du er i behov av hjelp fra helsepersonell - altså har motsatt effekt av det du ønsker. Men du fortjener den hjelpen, du like mye som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med BMI på 15,2 er du i alvorligste klasse for  undervekt. Legen din har tatt konsekvensen av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (7 minutter siden):

Med BMI på 15,2 er du i alvorligste klasse for  undervekt. Legen din har tatt konsekvensen av det. 

Hvorfor tror dere meg ikke når jeg sier at jeg ikke er syk????😨😱😰😱😨😰 

Anonymkode: 10b2a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tror dere meg ikke når jeg sier at jeg ikke er syk????😨😱😰😱😨😰 

Anonymkode: 10b2a...33c

Fordi du åpenbart mangler innsikt og ikke ser det selv?

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor tror dere meg ikke når jeg sier at jeg ikke er syk????😨😱😰😱😨😰 

Anonymkode: 10b2a...33c

Det virker på meg som at du kun er ute etter at en masse folk her skal si til deg at "jo du er syk", du fremprovosere det. Kanskje du har behov for omsorg? 

Anonymkode: f2390...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor tror dere meg ikke når jeg sier at jeg ikke er syk????😨😱😰😱😨😰 

Anonymkode: 10b2a...33c

Fordi BMIen din sier noe annet. Det samme gjør din fornektelse på konsekvensene av målbare fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk for vanlig til en konsultasjon for noe helt annet og etter det satt hun en diagnose som jeg ikke er enig i og som ikke er sant. Jeg er 1.58 og 38 kg. 

Anonymkode: 10b2a...33c

Du har en bmi på 15,2 og er helt klart farlig undervektig og svært syk. Faktisk så syk at du ikke ser det selv og kroppen din er i full gang med å ødelegges og brytes ned i en hard kamp for å overleve. Legen din gjør helt rett i å ville tvangsinnlegge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke syk😭😭

Anonymkode: 10b2a...33c

hva er bmien din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (16 minutter siden):

Du har en bmi på 15,2 og er helt klart farlig undervektig og svært syk. Faktisk så syk at du ikke ser det selv og kroppen din er i full gang med å ødelegges og brytes ned i en hard kamp for å overleve. Legen din gjør helt rett i å ville tvangsinnlegge deg.

15,2 er jo ikke så lavt da.. tror det m å re under 14 eller noe, var selv ganske tynn i fjord med en bmi på 15,8 eller 16 ellernoe , men ungerte helt fint, bare vr sånn ;)

Anonymkode: 50dda...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

15,2 er jo ikke så lavt da.. tror det m å re under 14 eller noe, var selv ganske tynn i fjord med en bmi på 15,8 eller 16 ellernoe , men ungerte helt fint, bare vr sånn ;)

Anonymkode: 50dda...2cd

Nei, hadde faktisk en bmi på 15,9 , og var helt frisk var det jeg skulle si, hade bare litt lite muskler på den tiden ;) og de aller fleste med anoreksi skjønner hvordan de ser ut. tror mye handler om oppmerksomhet.

Anonymkode: 50dda...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, hadde faktisk en bmi på 15,9 , og var helt frisk var det jeg skulle si, hade bare litt lite muskler på den tiden ;) og de aller fleste med anoreksi skjønner hvordan de ser ut. tror mye handler om oppmerksomhet.

Anonymkode: 50dda...2cd

Helt klart . Se på Eugenia Cooney som flasher seg på stream ganske ofte. Dama vet selvfølgelig at hun er svært tynn og elsker at folk er bekymret for enne og kommenterer hvor beinete og mager hun er.

Anonymkode: 51b30...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Helt klart . Se på Eugenia Cooney som flasher seg på stream ganske ofte. Dama vet selvfølgelig at hun er svært tynn og elsker at folk er bekymret for enne og kommenterer hvor beinete og mager hun er.

Anonymkode: 51b30...965

Eugenia coonet har også type 2 prosent muskelmasse da, vel hun ligner nesten litt på meg tidligere og det var muskelsvinn jeg led av.. da ser man mye tynnere ut når musklene er borte og man samtidig har lite fett. 

Anonymkode: 50dda...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

15,2 er jo ikke så lavt da.. tror det m å re under 14 eller noe, var selv ganske tynn i fjord med en bmi på 15,8 eller 16 ellernoe , men ungerte helt fint, bare vr sånn ;)

Anonymkode: 50dda...2cd

Du vet utmerket godt at når normalvekt er fra bmi 18.5 - 25 og når 15.2 er klassifisert som den alvorligste graden av undervekt så er du livsfarlig avmagret. Sykdommen din lurer deg til å tro noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Du vet utmerket godt at når normalvekt er fra bmi 18.5 - 25 og når 15.2 er klassifisert som den alvorligste graden av undervekt så er du livsfarlig avmagret. Sykdommen din lurer deg til å tro noe annet. 

Jeg er ikke ts, men en annen som hadde bmi 15.8 i fjord og var slank.. ikke tynn. Slutt å gi mer opp etsomget til ho her, er tydeligvis det eneste som er i huet på sånne folk.

Anonymkode: 50dda...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men en annen som hadde bmi 15.8 i fjord og var slank.. ikke tynn. Slutt å gi mer opp etsomget til ho her, er tydeligvis det eneste som er i huet på sånne folk.

Anonymkode: 50dda...2cd

Enig. Jag har rapportert tråden. Hun blir ikke bedre av at alle forer henne videre med hvor skummelt og farlig tynn hun er. La legen legge henne inn og bli ferdig med det.

Anonymkode: 51b30...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Jag har rapportert tråden. Hun blir ikke bedre av at alle forer henne videre med hvor skummelt og farlig tynn hun er. La legen legge henne inn og bli ferdig med det.

Anonymkode: 51b30...965

Det er lov og skrive om selvmord her men det er ikke lov og spørre om dette? Det gir ingen mening…. 😨😰 

Anonymkode: 10b2a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke ts, men en annen som hadde bmi 15.8 i fjord og var slank.. ikke tynn. Slutt å gi mer opp etsomget til ho her, er tydeligvis det eneste som er i huet på sånne folk.

Anonymkode: 50dda...2cd

Jeg har ikke skrevet en slik tråd før😨😰 leser at dere skriver at jeg er syk selvom jeg sier jeg ikke er det…. Dere kan ikke vite bedre enn meg at jeg er syk eller ikke😨😭🤬

Anonymkode: 10b2a...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet en slik tråd før😨😰 leser at dere skriver at jeg er syk selvom jeg sier jeg ikke er det…. Dere kan ikke vite bedre enn meg at jeg er syk eller ikke😨😭🤬

Anonymkode: 10b2a...33c

Nei, men legen kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...