Gå til innhold

Er det noen personvekter som viser riktig fettprosent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, mer meg så er det litt viktig å finne ut av fordi jeg har så lite muskler rett g slett, da veit jeg at fettprosent kan vre veldig høy, er jo slank også da, men har jo ikke muskler så... jeg har forstått det stikk motsatt etter hva jeg har lest om slikemålinger , veit de har målt supermodeller som har fettprosent på langt over 30 og er tynne... fordi de hadde lite muskler..

Anonymkode: 0110c...53b

Hva om du heller bruker pengene på en profesjonell måling og vurdering? Det er mer pålitelig.

Da får du et skikkelig svar på hvor du står, og om din egen vurdering av deg selv stemmer. Du bør høre på det de sier.

Jeg synes det var litt nyttig, men det holdt med den ene gangen.

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Personen du siterer er i en tråd hvor hun eller ha trues med tvangsinnleggelse av legen sin. Jeg regner med det er derfor de ikke vil få bruke en slik scanner på treningssenteret.

Anonymkode: a1504...5d3

Var det Hipohopp? Du har sikkert rett, det er helt klart noe sykelig over å mene at det er så viktig å vite sin egen fettprosent at man må ha sin egen vekt å sjekke det på. Jeg er alltid veldig forsiktig i slike tråder her inne ettersom man ikke vet noe om hva som ligger bak spørsmålene.

Grendel skrev (Akkurat nå):

Hva om du heller bruker pengene på en profesjonell måling og vurdering? Det er mer pålitelig.

Da får du et skikkelig svar på hvor du står, og om din egen vurdering av deg selv stemmer. Du bør høre på det de sier.

Jeg synes det var litt nyttig, men det holdt med den ene gangen.

Jeg tror både denne anonyme og hipohopp er så undervektige at de ikke får tilgang til disse vektene på et treningssenter, som en annen anonym også nevner her.

AnonymBruker
Lillemus skrev (35 minutter siden):

Var det Hipohopp? Du har sikkert rett, det er helt klart noe sykelig over å mene at det er så viktig å vite sin egen fettprosent at man må ha sin egen vekt å sjekke det på. Jeg er alltid veldig forsiktig i slike tråder her inne ettersom man ikke vet noe om hva som ligger bak spørsmålene.

Hipohopp svarer i den tråden på siste side på en måte som gjør at jeg får følelsen at hun/han er TS.

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (4 timer siden):

Hva het dem da?

Det husker jeg ikke for det er så mange år siden jeg hadde noen av de sist. Jeg har også vært med i konkurranser og uansett hvor dyre de til personlig bruk har vært har de aldri vært pålitelige nok. Da er en slik klype mye mer pålitelig, men de fleste privatpersoner greier ikke bruke de riktig.

Anonymkode: e669c...19c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hipohopp svarer i den tråden på siste side på en måte som gjør at jeg får følelsen at hun/han er TS.

Ts, nei jeg er ts, jeg er ikke hiphop... 

Annonse

hipohopp2022
Lillemus skrev (6 timer siden):

At det er for dyrt henger ikke på greip all den tid en slik vekt som er til å stole på er så dyr at jeg tipper du vil kunne veie/scanne deg mange ganger på et treningssenter på en skikkelig vekt for samme prisen - og få gode råd på kjøpet.

Hm😨

Lillemus skrev (7 timer siden):

Jeg tror både denne anonyme og hipohopp er så undervektige at de ikke får tilgang til disse vektene på et treningssenter, som en annen anonym også nevner her.

Jeg hadde også en mistanke om at de kanskje kunne hatt godt av en profesjonell vurdering.

Jeg ble ikke målt på noe treningssenter, men av helsepersonell via bedriftshelsetjenesten. Jeg tror de kan gi en realitetsorientering til de som er undervektige og har fikse idéer om at de må slanke seg.

Jeg fikk forresten beskjed om at jeg ikke trengte å gå ned i vekt, og jeg har vært veldig flink til å følge det rådet.

Endret av Grendel
hipohopp2022
Grendel skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde også en mistanke om at de kanskje kunne hatt godt av en profesjonell vurdering.

Jeg ble ikke målt på noe treningssenter, men av helsepersonell via bedriftshelsetjenesten. Jeg tror de kan gi en realitetsorientering til de som er undervektige og har fikse idéer om at de må slanke seg.

Jeg fikk forresten beskjed om at jeg ikke trengte å gå ned i vekt, og jeg har vært veldig flink til å følge det rådet.

Hvorfor tenker du det? Jeg for min del liker og fikse ting selv og har ikke behov for noe oppfølgning. 

hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tenker du det? Jeg for min del liker og fikse ting selv og har ikke behov for noe oppfølgning. 

Jeg kan ta feil av deg og noen andre. Der var en normal/undervektig bruker som hadde en idé om at hun allilevel var overvektig siden hun angivelig hadde mye fett og lite muskler.

Ikke vet jeg, men jeg blir skeptisk. Skulle nesten tro det var anoreksia eller noe, men hvem vet. 

Jeg tror helsepersonell kunne gitt et skikkelig vurdering av om denne brukeren har et realistisk syn på egen kropp.

hipohopp2022
Grendel skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ta feil av deg og noen andre. Der var en normal/undervektig bruker som hadde en idé om at hun allilevel var overvektig siden hun angivelig hadde mye fett og lite muskler.

Ikke vet jeg, men jeg blir skeptisk. Skulle nesten tro det var anoreksia eller noe, men hvem vet. 

Jeg tror helsepersonell kunne gitt et skikkelig vurdering av om denne brukeren har et realistisk syn på egen kropp.

Det var ikke meg. Jeg har ikke anoreksia men jeg har en rar lege som tror det. 

AnonymBruker
Grendel skrev (1 time siden):

Ja, det er meg faktisk. Mn jeg har lite muskler, for å si det sånn - jeg veide 50 kg en gan for to år siden... ok, da var jeg veldig tynn siden jeg hadde masse msukler, så nå veier jeg sammemen kroppen er annerledes.. derfor jeg vet at det er noe muffins her, og vil teste meg og finne ut av svaret på det her.

Annonse

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er meg faktisk. Mn jeg har lite muskler, for å si det sånn - jeg veide 50 kg en gan for to år siden... ok, da var jeg veldig tynn siden jeg hadde masse msukler, så nå veier jeg sammemen kroppen er annerledes.. derfor jeg vet at det er noe muffins her, og vil teste meg og finne ut av svaret på det her.

Har du gjort noe anderledes da?

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (55 minutter siden):

Har du gjort noe anderledes da?

Ja, har mistet muskelmasse, brukte å trene mye før, og var stillesittende så og si et halvt år gpga av en skade...da msta eg mye muskler, og kroppsammensetningen er derfor annerledes nå vil jeg tro.. er derfor jeg lurer på om jeg er for mye., eller for høy fettprosen.

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, har mistet muskelmasse, brukte å trene mye før, og var stillesittende så og si et halvt år gpga av en skade...da msta eg mye muskler, og kroppsammensetningen er derfor annerledes nå vil jeg tro.. er derfor jeg lurer på om jeg er for mye., eller for høy fettprosen.

Kan du ikke bare sjekke det ut på treningssenteret da? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hadde sammebmi som deg for akurat et år siden, og da fikk jeg også høre det samme... men jeg var ikke usunn eller noe og spiste normalt. Nå har eg gått opp 4 kilo på et år, ogdet var basicly frdi jeg spiste masse dritt fordi jeg ikke ønske kommentarer på utseende sosv.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hadde sammebmi som deg for akurat et år siden, og da fikk jeg også høre det samme... men jeg var ikke usunn eller noe og spiste normalt. Nå har eg gått opp 4 kilo på et år, ogdet var basicly frdi jeg spiste masse dritt fordi jeg ikke ønske kommentarer på utseende sosv.

og er redd for innvendig fett osv, som kan komme med mye usunt kosthold... det kan man ikkke se utvendig..

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke bare sjekke det ut på treningssenteret da? 

Jo, men var litt redd for at resultatet er helt jvlig... og det er flau. Har bestilt en time, men enda ikke fått time.. sendte en bestillig, men det er leenge siden.. de har ikke svart.

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, men var litt redd for at resultatet er helt jvlig... og det er flau. Har bestilt en time, men enda ikke fått time.. sendte en bestillig, men det er leenge siden.. de har ikke svart.

På grunn av hva? 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...