Gå til innhold

Liker du norsk humor? Hva slags humor har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstra skrev (2 timer siden):

Jeg liker ikke på høre på at uskyldige og godtroende blir lurt og utnyttet, for så å le av det. Ikke min sans for humor.

Jeg liker ofte ikke slike skjult kamera-opplegg, men akkurat Fem på med P4 synes jeg er hysterisk morsomt!

Fawlty Towers er gull! Kongen befaler elsker jeg! Men ikke alt av Eia og co, det blir fort plumpt og teit og det synes jeg ikke er så morsomt.

Grendel skrev (12 timer siden):

Det har jeg også litt problemer med. Den mest distinkte nasjonale humoren jeg vet om er britisk humor.

Jeg anser sprø og drøy humor som Eia/Atle/Bård, Egil Hegerberg etc for å være litt typisk norsk. Tidligere kanskje Otto Jespersen med revolvermagasimet, the show etc.

Det er litt vanskelig å sette fingeren på fellesnevneren. Det gjelder britisk humor også.

Tenker det samme og måtte derfor be TS presisere :)

Selv har jeg feks lite sansen for norsk revy-tradisjon eller typ P3-morgenhumor eller en del yngre stand up, men stor sans for jevngamle stand-ups (det heter det sikkert ikke) og feks Linn Skåber sine siste produksjoner eller nyere serier som Pørni og  Post Mortem: Ingen dør på Skarnes. For å nevne noe. 

Madelenemie
Grendel skrev (På 5.3.2022 den 8.38):

Jeg liker norsk humor, ja. Jeg så nylig noen episoder av "uti vår hage" og synes det bare var enda mer genialt enn før.

Jeg er nok et barn av min tid, for når jeg skal ramse opp favoritter blir det mye komikere på min alder: Lene Kongsvik, Eia, Antonsen, Bård Tufte, Eckbo, Gjertsen. Man må huske at dette traff enda mer da det var nytt og friskt. De 

Av ting fra nyere komikere så liker jeg også Førstegangstjenesten og Parterapi.

Det er en del ny humor som ikke treffer meg. Folk som prøver veldig hard, men ikke er kreative nok. Det er vondt å se på. Det kan være at jeg rett og slett er for gammel for enkelte tingm  Det var sikkert mye dårlig før også, men de er glemt. Ergo får man kanskje et falskt minne om at alt var var gull for 20 år siden....

I Norge har det vært noen serier basert på pinlige situasjoner: Helt perfekt og neste sommer. De var veldig bra i starten, men et har blitt for mange sesonger.

Hei!

skal sove nå for burde sovet for to timer siden fordi må opp kl 06:-(

så har ikke lest hele ditt innlegg, måtte ta sovetabl, må forte meg sove nå skjønner du,

men liker du ut i min hage er du min drømmemann!! Hvorfor har jeg ikke skjønt det før??

Kayia skrev (12 timer siden):

Tenker det samme og måtte derfor be TS presisere :)

Selv har jeg feks lite sansen for norsk revy-tradisjon eller typ P3-morgenhumor eller en del yngre stand up, men stor sans for jevngamle stand-ups (det heter det sikkert ikke) og feks Linn Skåber sine siste produksjoner eller nyere serier som Pørni og  Post Mortem: Ingen dør på Skarnes. For å nevne noe. 

Jeg synes sånn sett Henriette Steenstrup representerer både det beste og det verste av norsk humor.

Noe av det hun har prøvd på før har bare vært vulgært og pinlig i mine øyne.

Pørni er veldig bra. Der traff hun blink.

Grendel skrev (38 minutter siden):

Jeg synes sånn sett Henriette Steenstrup representerer både det beste og det verste av norsk humor.

Noe av det hun har prøvd på før har bare vært vulgært og pinlig i mine øyne.

Pørni er veldig bra. Der traff hun blink.

Helt enig!!! Den der Edel Hammersmark Gjervan-skikkelsen hennes var bare vulgær, plump og teit, fantes ikke morsomt. Men mye av det andre hun har gjort har vært kjempegøy! Linn Skåber er litt i samme gata for meg, noe er teit og ufint, annet er topp.

Annonse

påskelilje

Jeg føler meg bare så urtreig når sånne humorprogrammer diskuteres. Det er så lite jeg synes er morsomt 😮 Nesten alle sånne show eller standup greier er bare masete, og jeg synes mye er vulgært og teit og lav humor.

Men jeg kan absolutt le masse jeg, men ikke av typisk humorprogrammer 😄 

Liker serier med hverdagsdrama, der det er humor og misforståelser innblandet, men kan gå litt lei etter hvert. Likte Side ved side, Klovn (en stund, men ble fort lei), Bonusfamilien etc... Har sagt til mannen min at jeg absolutt ikke ønsker meg noen overraskelse med et stand up show. Han kjenner meg jo såpass da, at han ikke ville finne på akkurat det da 😄 

Madelenemie
Grendel skrev (På 5.3.2022 den 8.38):

Jeg liker norsk humor, ja. Jeg så nylig noen episoder av "uti vår hage" og synes det bare var enda mer genialt enn før.

Jeg er nok et barn av min tid, for når jeg skal ramse opp favoritter blir det mye komikere på min alder: Lene Kongsvik, Eia, Antonsen, Bård Tufte, Eckbo, Gjertsen. Man må huske at dette traff enda mer da det var nytt og friskt. De 

Av ting fra nyere komikere så liker jeg også Førstegangstjenesten og Parterapi.

Det er en del ny humor som ikke treffer meg. Folk som prøver veldig hard, men ikke er kreative nok. Det er vondt å se på. Det kan være at jeg rett og slett er for gammel for enkelte tingm  Det var sikkert mye dårlig før også, men de er glemt. Ergo får man kanskje et falskt minne om at alt var var gull for 20 år siden....

I Norge har det vært noen serier basert på pinlige situasjoner: Helt perfekt og neste sommer. De var veldig bra i starten, men et har blitt for mange sesonger.

Hei

hva liker du best i ut i vår hage?

jeg liker oslolosen😈

også « kamelose»:-)

ellers misliker jeg Eckbo og Gjertsen, aldri trukket på smilebåndet av noe de har produsert.

har du sett Ninette? Av standup komiker Hannah Gadsby, ligger på Netflix:-)

tror du vil like. 🥰

Ekstra skrev (På 10.3.2022 den 12.14):

Tror vi har veldig forskjellig sans for humor. Jeg synes slikt er bare pinlig å se eller høre på. Samme med P4's Fem på.

Kan være enig med P4's Fem på. Noen av de kan være fine, men ikke flertallet.  Hører selv på P4, men pleier å skru ned lyden når Fem på kommer. 

Av humor liker jeg bla Dagfinn Lyngbø.  Har vært på flere show med han og har holdt på å le meg ihjel.

Endret av emilie321

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...