Madelenemie Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Grendel skrev (8 timer siden): Jeg synes ikke det har noen hensikt å plassere Putin i en bås som ble skapt for annen verdenskrig. Han er ikke Hitler og han er ikke Stalin. Han er ikke nazist eller kommunist. Putin er Putin. Han er autoritær, paranoid og nasjonalistisk. Han ser på landegrenser og interessesfærer som en spill. Det er et spill siviliserte land har sluttet å spille, men NATO har i kapitalistisk stil kanskje tenkt at alle organisasjoner bør vokse, uten å spørre seg om hvorfor. Hei! veldig enig i dette!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465557-krigen-i-ukraina-og-du-som-er-frisk/page/3/#findComment-4083781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Nicklusheletida skrev (4 timer siden): Jeg har også tenkt slik. Jeg hadde gitt meg før det hadde startet. Lurer på hvordan verden hadde vært om det bare var damer som styrte verden ? Ser for meg at det hadde vært lite krig da. Bare kjefting. I verste fall litt kloring og lugging 😛 Hei:-) Ja kloring tåler man bedre, kjefting er det litt verre med:-) Jeg får ofte høre at jeg tenker som en mann…. Men jeg føler og tenker nok ganske «kvinnelig:»-) La oss håpe det kommer et sympatisk menneske til makten, noen med hjerte og følelser såpass i behold at man tenker seg om 100 ganger før man går til en krig mot en nabo som har et våpenarsenal som kan ødelegge mer enn naboskapet. Her må man tenke mange tanker samtidig, konsekvenser på sikt, for land og befolkning, konsekvenser om nye forsvarsallianser vi kanskje ikke er tjent med som verdenssamfunn på sikt, en ny kald krig osv…det er en vanskelig situasjon… noen ganger må man tenke konsekvenser når man hevder sin rett, selv om man prinsipielt har retten mer på sin side. men uansett er vi alle grepet av den lidelse sivilbefolkningen står i nå, så får vi åpne våre hjerter og bidra med det vi kan for alle de uskyldige. Enten de er sivile ukrainere/ukrainske russere, eller russiske unge soldater som ble « lurt» ut i krig. Det er bare så vondt se lidelsene, og så fortvilende ikke kunne stoppe galskapen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465557-krigen-i-ukraina-og-du-som-er-frisk/page/3/#findComment-4083783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 Madelenemie skrev (På 11.3.2022 den 2.01): Uff beklager ble noe rart og mange gjentagelser. jeg har fått beskjed å å kjøre til Polen med en buss å hente flyktninger, så da gjør jeg vel det. jeg har uføretrygd så da lettere for meg,,men jeg må jo finne ut hvor jeg 100% garanter4 får satt de av liksom. Så jeg tenker 1 ting er å hente/ville hjelpe, men jeg må jo ha bosted, jobb og inntektsmuligheter for de man henter. Helsfyr Hotel fremstår relativt kaotisk.og hvis hoteller blir full,, hva gjør msn da? Håper det er organisert av staten da? For jeg har lest at de frivillige som vil hjelpe ved å reise ned på egenhånd og hente flyktninger, kan risikere straff i Norge dersom de tar med seg folk som ikke er reelle flyktninger fra Ukraina, men bare utgir seg for å være det, og det er jo ikke lett å vite på forhånd hvem som ev. gjør det. Anonymkode: d8a4c...818 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465557-krigen-i-ukraina-og-du-som-er-frisk/page/3/#findComment-4084541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.