Gå til innhold

Hvordan vite hva som er rett diagnose?

stjernestøv

Anbefalte innlegg

hipohopp2022
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Men jeg tror det kom fra psykologen som først satt schizofreni før det. Han kjente meg godt, han var sjefen på dps der jeg var innlagt og var min psykolog over noen år. 

Jeg er også diagnosert, fått en merkelapp i pannen🤔 til og med her inne. Slå den du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (10 timer siden):

Jeg er også diagnosert, fått en merkelapp i pannen🤔 til og med her inne. Slå den du! 

Ja du har spiseforstyrrelse? Det er mange som har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja du har spiseforstyrrelse? Det er mange som har det. 

Nei jeg har ikke det. Men mange mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Nei jeg har ikke det. Men mange mener det. 

Jeg og mener det og legen din mener det, og du er opptatt av tips til å gå ned i vekt. Etter det jeg har forstått har du meget lav bmi, så hva annet enn spiseforstyrrelse er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (58 minutter siden):

Jeg og mener det og legen din mener det, og du er opptatt av tips til å gå ned i vekt. Etter det jeg har forstått har du meget lav bmi, så hva annet enn spiseforstyrrelse er det? 

Må det være noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (3 minutter siden):

Må det være noe da?

Ja du er sykelig undervektig, sånn er det bare. Det er ikke bra det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja du er sykelig undervektig, sånn er det bare. Det er ikke bra det der. 

Ok men jeg er ikke syk. Hadde bare noen forstått… men det er ingen som forstår! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (3 minutter siden):

Ok men jeg er ikke syk. Hadde bare noen forstått… men det er ingen som forstår! 

Det er ikke sikkert du føler deg syk :) Men undervektig er du jo okke som! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sikkert du føler deg syk :) Men undervektig er du jo okke som! 

Ok. Jeg følges opp av legen. Hva jeg sier eller ikke sier er ikke så viktig, det blir ikke hørt uansett. Så jeg gjør som jeg får beskjed om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (23 minutter siden):

Ok. Jeg følges opp av legen. Hva jeg sier eller ikke sier er ikke så viktig, det blir ikke hørt uansett. Så jeg gjør som jeg får beskjed om! 

Det er bra du hører på legen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Det er bra du hører på legen :) 

Men det er nok feil ‘diagnose’! Jeg er i sorg, fordi jeg har mistet noen. Da er det normalt og miste matlysten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (6 minutter siden):

Men det er nok feil ‘diagnose’! Jeg er i sorg, fordi jeg har mistet noen. Da er det normalt og miste matlysten. 

Ja det er jo forståelig at du mister mstlysten da,du virker bare i overkant gira på å gå ned i vekt. Da er det sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo forståelig at du mister mstlysten da,du virker bare i overkant gira på å gå ned i vekt. Da er det sykdom. 

Jeg stiller meg uforstående til det. Vet faktisk ikke hva som er ‘sykt’ med meg utenom at vekten er lav mener enkelte. Men kroppsbygningen er også smal. Jeg har en ny lege som ikke kjenner meg så godt og han konkluderte med anoreksi etter og tvunget meg på vekten. Jeg kom i utgangspunktet for og få ut en fast medisin for astma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jeg stiller meg uforstående til det. Vet faktisk ikke hva som er ‘sykt’ med meg utenom at vekten er lav mener enkelte. Men kroppsbygningen er også smal. Jeg har en ny lege som ikke kjenner meg så godt og han konkluderte med anoreksi etter og tvunget meg på vekten. Jeg kom i utgangspunktet for og få ut en fast medisin for astma. 

Du må høre på legen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Du må høre på legen din. 

🤦‍♀️ Jeg gjør det men jeg blir så oppgitt. Og veldig sint!🤷‍♀️ På han, på verden og på alle😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

🤦‍♀️ Jeg gjør det men jeg blir så oppgitt. Og veldig sint!🤷‍♀️ På han, på verden og på alle😁

Det må du jo få lov å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har snakket med psykiateren nå og han sa jeg hadde en psykoselidelse men var usikker på hvilke, han skulle se litt på det. Han forklarte hva schizoaffektiv var...noe lignende bipolar, han visste ikke at jeg hadde den diagnosen. Så får se hva han kommer frem til da, har ikke hatt han så lenge. Så ja, er psykoselidelse en sykdom i seg selv? Det er vel ikke noen diagnose? 

Så skulle jeg prøve med 2 mg risperdal, tør jeg det? Tenk om jeg blir dårlig? Er det bare å øke igjen da? Jeg er redd! Kunne eventuelt prøve andre medisiner sa han og, men det ble visst ikke nå. 

Og slankemedisin skulle han se på, men det måtte fastlegen skrive ut. Han snakket og sprøyteform da, tør jeg det? Ble veldig usikker på alt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Bare tror ikke jeg har schizoaffektiv, men får se nå da. Psykoselidelse høres så vagt ut? Har hatt schizotyp tidligere, er det en psykoselidelse? Er ikke det en personlighetsforstyrrelse da? Det tror jeg heller ikke jeg har. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har jo aldri blitt utredet for noe her, det var når jeg var innlagt en an plass det for å få en second opinion. Teller det i det hele tatt? Jeg er så forvirret nå og sykepleieren svarer meg ikke på tross av mange meldinger. De vil vel nødig innrømme feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...