Gå til innhold

Hvordan vite hva som er rett diagnose?

stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (21 minutter siden):

For å roe meg ned?

Ja kunne jo ha gjort det men er så vanskelig å ta på telefonen, hørte han så dårlig sist. 

For å høre om han har tenkt noe mer på det, og fortelle at dette tenker du mye på selv. 

Kan du ikke skru opp volumet? Evt låne mannens tlf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (46 minutter siden):

Jeg vet ikke, han bare sa han skulle se på det. Det har han ikke gjort og burde ikke glemme noe som er så viktig for meg. 

Da spør du igjen,  siden dette er viktig for deg. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her som jeg bor går alt som har med psykiater veldig tregt, det er mangel på dem her ,så temmelig overarbeidet vil jeg tro. Kanskje det er sånn der du bor også, så ting tar tid.

Anonymkode: 6376b...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (På 3/9/2022 den 20.08):

Ok. Det skal jeg nok få til tror jeg. 

Ja det er nok ikke lett det med diagnoser, det er få som vet at jeg har psykoselidelse...ikke familie heller. Alle vet jeg sliter med angst og nerver, det er lettere å si det sånn. Hører jo hvordan de snakker om de med schizofreni f.eks. De er liksom helt galne. 

Men i helsevesenet kan de jo se diagnosen og journalen i helse norge. 

Hva mener du? Journalen i helsenorge er det vel bare du/jeg som kommer inn i. Må jo bruke id for å komme inn. Journal er veldig strengt for helsepersonell å komme inn i. Det er ikke hvem som helst som vet din diagnose. Der er bare fastlegen og noen få i spesialhelsetjenesten som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (12 timer siden):

For å høre om han har tenkt noe mer på det, og fortelle at dette tenker du mye på selv. 

Kan du ikke skru opp volumet? Evt låne mannens tlf? 

Kan jo si det til sykepleieren. Tror han satt i bil sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da spør du igjen,  siden dette er viktig for deg. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her som jeg bor går alt som har med psykiater veldig tregt, det er mangel på dem her ,så temmelig overarbeidet vil jeg tro. Kanskje det er sånn der du bor også, så ting tar tid.

Ja mulig det tar tid men rart han ikke skrev noe om det, får spør igjen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anonym 2 skrev (12 timer siden):

Hva mener du? Journalen i helsenorge er det vel bare du/jeg som kommer inn i. Må jo bruke id for å komme inn. Journal er veldig strengt for helsepersonell å komme inn i. Det er ikke hvem som helst som vet din diagnose. Der er bare fastlegen og noen få i spesialhelsetjenesten som vet.

Min venninne var på sykehuset og da stod det i journalen "Kvinne med bipolar kommer inn", så de hadde vært inne å lest. Hun var så lei av det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (38 minutter siden):

Min venninne var på sykehuset og da stod det i journalen "Kvinne med bipolar kommer inn", så de hadde vært inne å lest. Hun var så lei av det der. 

Oi. Var det på somatisk sykehus? Det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anonym 2 skrev (7 minutter siden):

Oi. Var det på somatisk sykehus? Det er ikke bra.

Ja det var på somatisk sykehus, det er ikke bra nei. De burde jo ikke se på psyken der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Ja det var på somatisk sykehus, det er ikke bra nei. De burde jo ikke se på psyken der. 

Hvor leste hun det? Jeg var nettopp på legevakten, jeg fant ikke noe notat noe sted på helsenorge at jeg hadde vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anonym 2 skrev (Akkurat nå):

Hvor leste hun det? Jeg var nettopp på legevakten, jeg fant ikke noe notat noe sted på helsenorge at jeg hadde vært der.

Det var på journalen på helse norge, det var på sykehuset hun var. Det står ikke noe når jeg har vært på legevakten heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Det er helt håpløst at det er sånn. 

Anonymkode: 4447a...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt håpløst at det er sånn. 

Anonymkode: 4447a...79e

Ja de burde ikke ta med det psykiske i beregning når det gjelder somatiske ting, da kan de jo lett skylde på det psykiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja de burde ikke ta med det psykiske i beregning når det gjelder somatiske ting, da kan de jo lett skylde på det psykiske. 

Dessuten har de ikke noe med det. Andre instanser skulle ikke ha lov til å snoke i journalen fra instanser som er irrelevante for akkurat den saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Anonym 2 skrev (7 minutter siden):

Dessuten har de ikke noe med det. Andre instanser skulle ikke ha lov til å snoke i journalen fra instanser som er irrelevante for akkurat den saken. 

Ja det er jeg enig i, min venninne ble kraftig provosert. Hun ville jo ha vekk bipolar diagnosen og, det er stigmatiserende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har snakket med sykepleieren nå og jeg skal få ny utredning :) 

Men først må vi finne ut om jeg får corona. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved henvisning til sykehus kan fastlegen opplyse om psykisk sykdom i henvisningen, så det betyr ikke at noen har vært inne å snoket i journalen. 

Dra du på legevakta så har du ikke med deg informasjon fra fastlegen. 

Har opplevd at sykehuset har fått opplysninger om min psykiske helse da jeg skulle få poliklinisk hjelp med allergi behandlingen, kan ikke se at psykisk helse er relevant i den sammenheng, så ganske irriterende ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Har snakket med sykepleieren nå og jeg skal få ny utredning :) 

Så bra at det ordnet seg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra at det ordnet seg 😀

Ja ble lettet nå :) Det er en ny sjans på en måte til å forandre på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...