Gå til innhold

Jenter med mye sminke er pent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan ikke si jeg synes det er særlig pent når jenter bruker for mye sminke på huden i ansiktet. Huden blir seig og ekkel og slimete når det blir for mye slik fondation. Hva er pent med det, og når de skal kline må det jo smake bare dritt og parfyme? 🤮 Synes det er fint med litt på øynene kanskje for litt sminke synes jeg er fint men jeg skjønner ikke hva andre gutter ser i jenter som bruker dette kittet i ansiktet sitt. Jeg foretrekker litt mer vanlig hud og ikke hud som ser kunstig og kittet igjen og smaker parfyme. Det er ikke pent. 

Anonymkode: 3435b...dbd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465608-jenter-med-mye-sminke-er-pent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gutter vet ofte ikke hva lite og mye sminke er. Jeg har fått komplimenter for menn for at jeg går uten sminke når jeg er foundation, øyenskygge, eyeliner, mascara, brynspenn, blush, lip gloss osv. 😅

Tenker du på mye sminke som i kraftige farger? Det går an å ha mye sminken en fortsatt se ganske diskret ut, og man kan ha lite sminke som ser voldsom ut fordi man bruker for sterke ,harde farger.

Anonymkode: e6db7...663

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gutter vet ofte ikke hva lite og mye sminke er. Jeg har fått komplimenter for menn for at jeg går uten sminke når jeg er foundation, øyenskygge, eyeliner, mascara, brynspenn, blush, lip gloss osv. 😅

Tenker du på mye sminke som i kraftige farger? Det går an å ha mye sminken en fortsatt se ganske diskret ut, og man kan ha lite sminke som ser voldsom ut fordi man bruker for sterke ,harde farger.

fra menn*

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei tenker bare på den ekle fondationen eller brunkremen. Det er ikke pent i det hele tatt hvis det ligger i tykke lag. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei tenker bare på den ekle fondationen eller brunkremen. Det er ikke pent i det hele tatt hvis det ligger i tykke lag. 

Høres ut som det er brukt foundation av dårlig kvalitet. De litt bedre og dyrere alternativene smelter inn i huden og klisser ikke eller bygges opp i et seigt lag.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som det er brukt foundation av dårlig kvalitet. De litt bedre og dyrere alternativene smelter inn i huden og klisser ikke eller bygges opp i et seigt lag.

Ja kanskje. Synes det ser billig og horete ut og er ikke noe jeg ser i en jente ihvertfall. 

AnonymBruker

Man kan ikke sminke seg til skjønnhet om man i utgangspunktet er stygg. Og jeg er enig i at noen ser oversminkede ut. Men det tolker jeg ikke som om det er min sak å kommentere. Som mann har jeg heldigvis aldri hatt behov for det der.

Anonymkode: f630a...365

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor må dere jenter absolutt kline dere inn med slikt? 

Fordi jeg synes jeg ser fin ut med sminke, og føler meg vel med det på.

Mulig dette kommer som et sjokk på mange menn: Men ALT vi damer gjør er ikke for dere.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg synes jeg ser fin ut med sminke, og føler meg vel med det på.

Mulig dette kommer som et sjokk på mange menn: Men ALT vi damer gjør er ikke for dere.

Men hvem har fortalt kvinner at slikt er pent? Et det ikke litt saueaktig å bare følge strømmen og gjøre slik de gjør i Hollywood haha. Uten påvirkning fra filmbransjen og motebransjen hadde ikke jenter gjort slikt. Gå 100 år tilbake i tid og se at da var jenter naturlige. Like pene da som nå naturlig. Men det gjør ingenting med litt maskara og litt øyenskygge kanskje også det går fint for meg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvem har fortalt kvinner at slikt er pent? Et det ikke litt saueaktig å bare følge strømmen og gjøre slik de gjør i Hollywood haha. Uten påvirkning fra filmbransjen og motebransjen hadde ikke jenter gjort slikt. Gå 100 år tilbake i tid og se at da var jenter naturlige. Like pene da som nå naturlig. Men det gjør ingenting med litt maskara og litt øyenskygge kanskje også det går fint for meg. 

Sminke var faktisk ganske utbredt for hundre år siden (og lenge før det også). Og diverse skjønnhetsidealer har alltid eksistert for kvinner og menn, idealene har bare endret seg opp gjennom tidene.

Du må gjerne mene jeg er en sau for at jeg liker å sminke meg, heldigvis lever vi en tid hvor vi kvinner kan gjøre det vi selv vil og ikke må la fremmende menn bestemme over hva vi skal gjøre med utseende. 

Hvordan ser du på barbering av legger,vulva og armhulehår hos kvinner da? Det er ikke naturlig å fjerne hår, så du vil helst ha dame med kroppshåret på plass da?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sminke var faktisk ganske utbredt for hundre år siden (og lenge før det også). Og diverse skjønnhetsidealer har alltid eksistert for kvinner og menn, idealene har bare endret seg opp gjennom tidene.

Du må gjerne mene jeg er en sau for at jeg liker å sminke meg, heldigvis lever vi en tid hvor vi kvinner kan gjøre det vi selv vil og ikke må la fremmende menn bestemme over hva vi skal gjøre med utseende. 

Hvordan ser du på barbering av legger,vulva og armhulehår hos kvinner da? Det er ikke naturlig å fjerne hår, så du vil helst ha dame med kroppshåret på plass da?

Poenget mitt var at ingen jenter hadde synes at det var pent med sminke hvis ikke det var for påvirkning. Og ja kroppshår er naturlig og skal derfor være på plass. Hadde ikke noen  funnet på at barbering av kroppshår var pent og den ideen spredt seg så hadde ikke du heller barbert deg. Og ikke sminket deg heller. Det er kun P g a påvirkning utenfra at moter oppstår og alt bunner i et ønske om makt og penger. 

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poenget mitt var at ingen jenter hadde synes at det var pent med sminke hvis ikke det var for påvirkning. Og ja kroppshår er naturlig og skal derfor være på plass. Hadde ikke noen  funnet på at barbering av kroppshår var pent og den ideen spredt seg så hadde ikke du heller barbert deg. Og ikke sminket deg heller. Det er kun P g a påvirkning utenfra at moter oppstår og alt bunner i et ønske om makt og penger. 

Makt?

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

Makt?

Den som får makt får også penger. Man får makt hvis man får alle kvinner til å tro at de må sminke seg og barbere seg og gå i spesielle klær. Da får de også penger p g a salg. 

Synes Pernille Sørensen har ganske fine sminkede øyne forresten. Hun er på tv nå. Men hun har ikke klint seg inn med fondation ihvertfall. Fondation er stygt. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den som får makt får også penger. Man får makt hvis man får alle kvinner til å tro at de må sminke seg og barbere seg og gå i spesielle klær. Da får de også penger p g a salg. 

Synes Pernille Sørensen har ganske fine sminkede øyne forresten. Hun er på tv nå. Men hun har ikke klint seg inn med fondation ihvertfall. Fondation er stygt. 

Jeg kan love deg at de på tv har mye foundation på seg, men de har foundation og pudder av god kvalitet og også ofte filter på kameraet så det ser renere og bedre ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...