Gå til innhold

Så dårlig samvittighet fordi jeg testet meg sent for korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk tett nese for noen dager siden, men tenkte ikke spesielt over det. Dumt og korttenkt av meg, ja. Korona burde jo vert det første jeg tenkte på. Testet meg derfor ikke før i dag. Testen ble positiv. Nå har jeg så dårlig samvittighet. Tenk på alle de jeg kan ha smittet på disse dagene. Har både tatt buss, gått på butikken o.l. 

Anonymkode: a5528...97f

Fortsetter under...

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg fikk tett nese for noen dager siden, men tenkte ikke spesielt over det. Dumt og korttenkt av meg, ja. Korona burde jo vert det første jeg tenkte på. Testet meg derfor ikke før i dag. Testen ble positiv. Nå har jeg så dårlig samvittighet. Tenk på alle de jeg kan ha smittet på disse dagene. Har både tatt buss, gått på butikken o.l. 

Sånn som ting er lagt opp nå (og har vært en stund) fra myndighetene sin side kan jeg ikke skjønne annet enn at du er helt uten skyld om du skulle ha fått smittet noen.

God bedring! :)

AnonymBruker
Liviane skrev (1 time siden):

Sånn som ting er lagt opp nå (og har vært en stund) fra myndighetene sin side kan jeg ikke skjønne annet enn at du er helt uten skyld om du skulle ha fått smittet noen.

God bedring! :)

Men jeg burde jo holdt meg hjemme når jeg først fikk symptomer? 

Takk for det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, er det jeg prøver si til meg selv. Men klarer ikke legge det bort.

Alle kommer til å få corona, sånn er det bare, ikke noe å tenke over

Anonymkode: 8f20c...650

Annonse

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men jeg burde jo holdt meg hjemme når jeg først fikk symptomer? 

Takk for det.

Tja, tett nese kan jo være symptom på flere ting, f.eks allergi. Tror ikke jeg selv automatisk hadde tenkt korona om jeg bare hadde fått litt tett nese. Uansett tenker jeg litt sånn at smitten finnes overalt nå, og at vi før eller siden vil bli utsatt for smitte. Men heldigvis er ikke korona så farlig lenger iom vaksiner og at den varianten som går nå for det meste ikke gir alvorlig sykdom, men man skal likevel holde seg hjemme om man blir syk da. Men igjen, jeg synes ikke at du skal føle skyld for dette. Det finnes de som er helt uten symptomer også som kan gå rundt å smitte andre, og det har jo myndighetene tatt høyde for. Alle jeg kjenner som har hatt Omikron sammenligner den med forkjølelse, kraftig, middels eller mild. Forkjølelse var vi ikke beskyttet mot før heller. Før gikk folk på jobb selv om de var litt forkjølet. 

Endret av Liviane
AnonymBruker
Liviane skrev (3 timer siden):

Tja, tett nese kan jo være symptom på flere ting, f.eks allergi. Tror ikke jeg selv automatisk hadde tenkt korona om jeg bare hadde fått litt tett nese. Uansett tenker jeg litt sånn at smitten finnes overalt nå, og at vi før eller siden vil bli utsatt for smitte. Men heldigvis er ikke korona så farlig lenger iom vaksiner og at den varianten som går nå for det meste ikke gir alvorlig sykdom, men man skal likevel holde seg hjemme om man blir syk da. Men igjen, jeg synes ikke at du skal føle skyld for dette. Det finnes de som er helt uten symptomer også som kan gå rundt å smitte andre, og det har jo myndighetene tatt høyde for. Alle jeg kjenner som har hatt Omikron sammenligner den med forkjølelse, kraftig, middels eller mild. Forkjølelse var vi ikke beskyttet mot før heller. Før gikk folk på jobb selv om de var litt forkjølet. 

Takk. Skal prøve å tenke sånn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...