Gå til innhold

Gruer meg til legetime denne uken…

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

… som tittelen sier..

Du gruer deg til å bli veid eller er det noe annet? Om du ikke vil at legen din skal snakke om tvangsinnleggelse så må du begynne å spise skikkelig og legge på deg litt. :) Jeg sier ikke dette for å være slem, men fordi jeg bryr meg om deg. :)

hipohopp2022
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Du gruer deg til å bli veid eller er det noe annet? Om du ikke vil at legen din skal snakke om tvangsinnleggelse så må du begynne å spise skikkelig og legge på deg litt. :) Jeg sier ikke dette for å være slem, men fordi jeg bryr meg om deg. :)

For og bli veid😭 …vil  ikke innlegges. Vil virkelig ikke det..!!!

Annonse

hipohopp2022
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Da vet du hva du må gjøre, men jeg skjønner at du synes det er vanskelig.

Men finnes det noen grunn som er god nok som gjør at jeg kan si jeg er for syk til å komme? Akutt omgangssyke? Eller vil det for gjenskuelig?

hipohopp2022 skrev (10 minutter siden):

Men finnes det noen grunn som er god nok som gjør at jeg kan si jeg er for syk til å komme? Akutt omgangssyke? Eller vil det for gjenskuelig?

Legen vil gjennomskue deg og det er bare deg selv det går ut over. Gå til legen og vis at du vil ta i mot hjelp så slipper du å tvangsinnlegges. :)  Men da må du gjøre som legen sier også, det er til ditt eget beste. Husk at det er mange som er glade i deg og som vil se deg frisk og sunn.

hipohopp2022
Lillemus skrev (48 minutter siden):

Legen vil gjennomskue deg og det er bare deg selv det går ut over. Gå til legen og vis at du vil ta i mot hjelp så slipper du å tvangsinnlegges. :)  Men da må du gjøre som legen sier også, det er til ditt eget beste. Husk at det er mange som er glade i deg og som vil se deg frisk og sunn.

@Lillemus

hipohopp2022
Lillemus skrev (På 14.3.2022 den 21.39):

Må holde meg i ro, i en tid. Hvordan ska det gå..!?

Annonse

hipohopp2022
Lillemus skrev (9 timer siden):

Da holder du deg i ro og prøver å spise godt, så slipper du det du frykter mest. :) *klem*

Ja prøver😕har tenkt å begynne med PT hvis jeg får godkjenning neste uke. Med mål om vektøkning. 1 uke i ro føles uoverkommelig. 

hipohopp2022 skrev (16 minutter siden):

Ja prøver😕har tenkt å begynne med PT hvis jeg får godkjenning neste uke. Med mål om vektøkning. 1 uke i ro føles uoverkommelig. 

Jeg tror ikke en PT kommer til å ta inn en så undervektig person. Slikt må være i samarbeid med helsevesenet og det innføres ikke trening som en del av behandlingen før man har gått opp i vekt. 

hipohopp2022
Glitter skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ikke en PT kommer til å ta inn en så undervektig person. Slikt må være i samarbeid med helsevesenet og det innføres ikke trening som en del av behandlingen før man har gått opp i vekt. 

Tenkte jeg kunne klare og fikse det selv når jeg uansett MÅ opp i vekt. Hvorfor skulle en PT ikke kunne hjelpe meg med det? De er jo spesiell utdannet innen fagfeltet. 

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Tenkte jeg kunne klare og fikse det selv når jeg uansett MÅ opp i vekt. Hvorfor skulle en PT ikke kunne hjelpe meg med det? De er jo spesiell utdannet innen fagfeltet. 

En PT på et treningssenter er ikke kvalifisert til å jobbe med slik problematikk. Jeg mener det vil være uansvarlig av en PT å ta på seg denne oppgaven. Du bør følges opp av noen som jobber innenfor helsesektoren rettet mot spiseforstyrrelser. 

Personer under en viss BMI pleier å få treningsnekt på treningssenter. Det du trenger før du begynner å bygge muskler, er å spise mat for å gå opp i fettprosent. Det er alvorlig undervekt du har. Potensielt livstruende. Når du har fått beskjed om å ikke en gang gå tur, så sier det seg selv at du ikke kan starte opp med PT. 

hipohopp2022
Glitter skrev (2 minutter siden):

En PT på et treningssenter er ikke kvalifisert til å jobbe med slik problematikk. Jeg mener det vil være uansvarlig av en PT å ta på seg denne oppgaven. Du bør følges opp av noen som jobber innenfor helsesektoren rettet mot spiseforstyrrelser. 

Personer under en viss BMI pleier å få treningsnekt på treningssenter. Det du trenger før du begynner å bygge muskler, er å spise mat for å gå opp i fettprosent. Det er alvorlig undervekt du har. Potensielt livstruende. Når du har fått beskjed om å ikke en gang gå tur, så sier det seg selv at du ikke kan starte opp med PT. 

Har fått treningsnekt i en viss tid men derfor jeg tenkte jeg kunne trene med en PT… men får vel bare innse at det ikke går. 

Endret av hipohopp2022
hipohopp2022
Glitter skrev (9 minutter siden):

Men jeg kan snakke med en og høre om det går. I samråd med legen altså. 

hipohopp2022 skrev (33 minutter siden):

Har fått treningsnekt i en viss tid men derfor jeg tenkte jeg kunne trene med en PT… men får vel bare innse at det ikke går. 

Det er nok best å innse det ja. Hvis du skal unngå innleggelse så må du innse at du har et problem og du må komme deg opp i vekt ved å spise. Kroppen din har ikke energi til å bygge muskler nå. Det vil bare bryte ned kroppen ytterligere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...