Gå til innhold

Gruer meg til legetime denne uken…

Anbefalte innlegg

hipohopp2022
Glitter skrev (28 minutter siden):

Det er nok best å innse det ja. Hvis du skal unngå innleggelse så må du innse at du har et problem og du må komme deg opp i vekt ved å spise. Kroppen din har ikke energi til å bygge muskler nå. Det vil bare bryte ned kroppen ytterligere. 

Kanskje jeg har et lite problem men jeg føler meg så frisk at jeg ikke forstår at jeg må være syk? Jeg forstår det ikke. 

Fortsetter under...

hipohopp2022 skrev (19 minutter siden):

Kanskje jeg har et lite problem men jeg føler meg så frisk at jeg ikke forstår at jeg må være syk? Jeg forstår det ikke. 

Nei det kan vel være, er ikke alltid man føler det selv om det er det som er sannheten. Det er bra du har en lege som følger deg opp. 

hipohopp2022 skrev (2 timer siden):

Ja prøver😕har tenkt å begynne med PT hvis jeg får godkjenning neste uke. Med mål om vektøkning. 1 uke i ro føles uoverkommelig. 

Finn på noe inne, les bøker, tegne / male, strikke / hekle / sy... 

Som Glitter sier så trenger kroppen din noe å bygge muskler av og det har den ikke når du er så undervektig som du er, du må opp i vekt før du kan begynne å tenke på å bygge muskler.

hattifnattus

Svigerbroren min er PT og jeg drøftet en slik problemstilling for han igår, angående å ta inn en undervektig person. Han sa ganske tydelig at han ville ikke turt å ta på seg et slikt ansvar hvis vedkommende har så lav vekt at de har fått treningssnekt, for selv om han sitter på mye kunnskap om kosthold og trening og også har et ansvar for å holde utkikk etter folk som bruker treningssenteret for mye så er han ikke skikket til å følge opp mennesker som potensielt har spiseforstyrrelser. Der skal man trå veldig varsomt.

Det er mulig du kan høre med legen om det finnes noen alternativer ved sykehuset som tar seg av sånt? Men enn så lenge så må du opp i vekt for å ikke ha treningsnekt lengre. 

hipohopp2022
hattifnattus skrev (1 time siden):

Svigerbroren min er PT og jeg drøftet en slik problemstilling for han igår, angående å ta inn en undervektig person. Han sa ganske tydelig at han ville ikke turt å ta på seg et slikt ansvar hvis vedkommende har så lav vekt at de har fått treningssnekt, for selv om han sitter på mye kunnskap om kosthold og trening og også har et ansvar for å holde utkikk etter folk som bruker treningssenteret for mye så er han ikke skikket til å følge opp mennesker som potensielt har spiseforstyrrelser. Der skal man trå veldig varsomt.

Det er mulig du kan høre med legen om det finnes noen alternativer ved sykehuset som tar seg av sånt? Men enn så lenge så må du opp i vekt for å ikke ha treningsnekt lengre. 

Følges bare opp av legen så er ikke på noe sykehus. Spiseforstyrrelser har jeg ikke, det er jeg helt sikker på. Jeg spiser og har ingen mål med å gå ned i vekt. Det har bare skjedd av seg selv. 

hipohopp2022
Glitter skrev (3 timer siden):

Nei det kan vel være, er ikke alltid man føler det selv om det er det som er sannheten. Det er bra du har en lege som følger deg opp. 

Er du helt sikker på at jeg har dette? Helt 100%? 

Annonse

hipohopp2022 skrev (11 minutter siden):

Er du helt sikker på at jeg har dette? Helt 100%? 

Hvis legen din mener du er så tynn (mener du sa du veide deg hos legen?) at h*n "truer" med tvangsinnleggelse pga vekten sin er det svært nærliggende å tro at du har en alvorlig spiseforstyrrelse ja.

hipohopp2022
Lillemus skrev (17 minutter siden):

Hvis legen din mener du er så tynn (mener du sa du veide deg hos legen?) at h*n "truer" med tvangsinnleggelse pga vekten sin er det svært nærliggende å tro at du har en alvorlig spiseforstyrrelse ja.

Ok……😢 

hattifnattus
hipohopp2022 skrev (2 timer siden):

Følges bare opp av legen så er ikke på noe sykehus. Spiseforstyrrelser har jeg ikke, det er jeg helt sikker på. Jeg spiser og har ingen mål med å gå ned i vekt. Det har bare skjedd av seg selv. 

Det vet jeg, men jeg tenkte at det kanskje var noe man kunne henvises til et  sykehus. Jag har ingen egen erfaring med det så jeg vet ikke om det finnes

hipohopp2022
hattifnattus skrev (18 minutter siden):

Det vet jeg, men jeg tenkte at det kanskje var noe man kunne henvises til et  sykehus. Jag har ingen egen erfaring med det så jeg vet ikke om det finnes

Vil ikke på noe sykehus. Skal klare dette, selv. 

hipohopp2022
hattifnattus skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke hatt mesntrasjonen på år og dag så jeg begynner og ‘godta’ at noe er galt. På en eller annen måte. 

Annonse

hipohopp2022 skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke hatt mesntrasjonen på år og dag så jeg begynner og ‘godta’ at noe er galt. På en eller annen måte. 

Har hatt inntrykk av at det har begynt å gå opp for deg de siste dagene ja, det har vært litt godt å se egentlig. :) Håper du klarer å ta imot den hjelpen legen vil gi deg og kommer deg på rett kjøl igjen. ❤️ 

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Har hatt inntrykk av at det har begynt å gå opp for deg de siste dagene ja, det har vært litt godt å se egentlig. :) Håper du klarer å ta imot den hjelpen legen vil gi deg og kommer deg på rett kjøl igjen. ❤️ 

Vil du gå veien sammen med meg?.. og har du tro på at det blir bra? Jeg er litt ambivalens til alt og vil men ikke vil innse at ting er litt utav kontroll. Kaos med andre ord. 

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Vil du gå veien sammen med meg?.. og har du tro på at det blir bra? Jeg er litt ambivalens til alt og vil men ikke vil innse at ting er litt utav kontroll. Kaos med andre ord. 

Jeg er her jeg vet du og jeg tror på at du klarer dette. ❤️ Du har kommet en lite skritt på vei ved å tvile på at alt er så bra som du har trodd, det er en god start. 

hipohopp2022
hattifnattus skrev (1 time siden):

Det skjønner jeg, men jeg blir allikevel så bekymret for deg ❤️ 

❤️ det trenger du ikke, jeg finner frem styrken og skal klare dette. 

Endret av hipohopp2022
hipohopp2022
Lillemus skrev (4 timer siden):

Jeg er her jeg vet du og jeg tror på at du klarer dette. ❤️ Du har kommet en lite skritt på vei ved å tvile på at alt er så bra som du har trodd, det er en god start. 

❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...