Gå til innhold

Overføre store summer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal overføre over en million kroner fra en bank til en annen. Kjenner dette stedet meg veldig. Tenk om jeg gjør en feil og skriver galt kontonummer. Hvis jeg gjør det er det sjans å få tilbake pengene?

Anonymkode: 367ba...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skal overføre over en million kroner fra en bank til en annen. Kjenner dette stedet meg veldig. Tenk om jeg gjør en feil og skriver galt kontonummer. Hvis jeg gjør det er det sjans å få tilbake pengene?

Jeg har også gjort det og kjenner følelsen! :D Tror jeg både dobbelt og trippel og kvadruppelsjekket kontonummeret før jeg trykket enter der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gjøre det. Det er ikke noe spesielt å tenke på.

Du må sikkert inn på noen innstillinger til kontoen og øke størrelsen på hvor store summer du kan overføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontonumre er i utgangspunktet idiotsikre. Det skal ekstremt mye til å overføre penger til feil konto ved feiltasting av kontonummer (da kontonumre har kontrollsummer og ingen kontonumre er bare 1 siffer ulike hverandre). Feil skjer typisk hvis noen utbetaler noe til andre kjente kontonumre, som denne gangen ikke skulle hatt pengene.

Men for all del, det skader ikke å dobbeltsjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har mulighet for å kontakte mottager av pengene kan du sende over kr. 100 først, så sjekke om de har mottatt beløpet, deretter «lagre» nummeret som mottager for så å sende det store beløpet.

Kjenner følelsen...med hjertet i halsen!

Godt også å lese hva ISW skriver. Jeg er glad for at han har opprettet dette forumet!

Endret av bibben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Jeg må nok bare manne meg opp. Det er fra min konto til min konto så jeg kan prøve med et lite beløp først.

🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Jeg må nok bare manne meg opp. Det er fra min konto til min konto så jeg kan prøve med et lite beløp først.

🙂

Har ikke banken din en funksjon som heter «overfør penger»? Det har min, og den er kjekk på internoverføring. Da går jeg på «overfør fra konto» og jeg scroller til ønsket konto. Deretter går jeg på «overfør til konto» og scroller til ønsket konto, og klikker «gjennomfør».

Som andre her har jeg sendt et lite beløp først og resten senere ved et oar anledninger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Har ikke banken din en funksjon som heter «overfør penger»? Det har min, og den er kjekk på internoverføring.

Det går vel ikke når de to kontoene er i hver sin bank:

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal overføre over en million kroner fra en bank til en annen.

Innenfor samme bank hadde det vært "overføring mellom egne kontoer", og da er det svært vanskelig å gjøre noen feil som får stor betydning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (18 minutter siden):

Det går vel ikke når de to kontoene er i hver sin bank

Fikk ikke med meg at det var i to ulike banker :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (På 3/15/2022 den 15.03):

Har du ikke kontonummeret lagret på listen over mottakere? Hvis du setter over litt først, kan du lagre kontonummeret. Da er det helt sikkert at det kommer over på riktig konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...