Gå til innhold

Noen som har vert avhengig og har hatt tett oppfølging av psykiatrien, men nå klarer seg bra alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har vert avhengig av og har hatt tett oppfølging av psykiatrien, men nå klarer seg bra alene?

Jeg er blitt veldig avhengig av psykiatrien og har tett oppfølging. Det er søkt bemannet bolig og det er tenkt at jeg skal flytte inn der om/når jeg får tilbud. Ellers så går jeg til psykolog en gang i uken også har jeg oppfølging av et psykiatrisk team i kommunen 3 ganger i uken. Hender også flere ganger at jeg må ringe for å få en samtale utenom. Jeg er også mye innlagt. Nettopp kommet ut etter en 2 måneders lang innleggelse. Og før der igjen var jeg innlagt i 6 måneder. 

Jeg sliter mye, men jeg håper virkelig at jeg kan klare å bli mer selvstendig etter hvert. At jeg kan klare meg helt for meg selv. Eller kanskje bare en oppfølgingssamtale en gang i måneden eller noe sånt. 

Spør derfor om det er noen her som har lignende erfaring? Og som har klart det?

Anonymkode: 70add...0f7

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva slags psykiatrisk team er det du har somer så ofte som 3 ganger i uka ?

Anonymkode: 65e88...0f8

Har ikke så lyst til å si hva det konkret heter da så vidt jeg vet det bare finnes her jeg bor, men det er som sagt igjennom kommunen. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke så lyst til å si hva det konkret heter da så vidt jeg vet det bare finnes her jeg bor, men det er som sagt igjennom kommunen. 

Bor du i gokk? 

Anonymkode: 6d931...171

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva slags psykiatrisk team er det du har somer så ofte som 3 ganger i uka ?

Anonymkode: 65e88...0f8

Jeg har også tre ganger i uken. De kalles psykisk helseteam og er underlagt enhet for mestring. Det er vernepleiere, sykepleiere, helsefagarbeidere etc.

Til TS 

Jeg kan ikke si at jeg har kommet så langt i forhold til behov for støtte. Jeg har det samme tilbudet som deg.

Men jeg har kommet et langt stykke på vei likevel. Før trengte jeg hjelp til å huske å dusje og lignende, kommunen hjalp meg også med husarbeidet. Nå klarer jeg det selv.

Jeg klarer også i større grad aktivisere meg selv. Og kan innimellom oppleve gode dager, noe som før var utenkelig. 

Så jeg tenker det er mulig å komme seg utav. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bor du i gokk? 

Anonymkode: 6d931...171

Bor i en liten by. Kunne sikkert skrevet hvilket team det gjelder, men er litt paranoid på det å bli gjenkjent,  hehe. 

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (11 timer siden):

Jeg har også tre ganger i uken. De kalles psykisk helseteam og er underlagt enhet for mestring. Det er vernepleiere, sykepleiere, helsefagarbeidere etc.

Til TS 

Jeg kan ikke si at jeg har kommet så langt i forhold til behov for støtte. Jeg har det samme tilbudet som deg.

Men jeg har kommet et langt stykke på vei likevel. Før trengte jeg hjelp til å huske å dusje og lignende, kommunen hjalp meg også med husarbeidet. Nå klarer jeg det selv.

Jeg klarer også i større grad aktivisere meg selv. Og kan innimellom oppleve gode dager, noe som før var utenkelig. 

Så jeg tenker det er mulig å komme seg utav. 

Så fint å høre at du har hatt fremgang og blitt bedre. Jeg tenker også at det er mulig å komme seg ut av, det gjelder bare være tålmodig. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så fint å høre at du har hatt fremgang og blitt bedre. Jeg tenker også at det er mulig å komme seg ut av, det gjelder bare være tålmodig. 

Ja og så tror jeg det går i bølgedaler. Det er ikke en jevn stigning hele veien. Men nedturene blir kanskje mindre og kortere etterhvert, og det blir lettere å komme opp. Sånn opplever jeg det iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...