Gå til innhold

Så Kina satser på full nedstengning og ikke vaksinasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå stenger de ned i stor skala igjen etter at Omikron er blitt påvist hos noen. De har hatt nullvisjon for smitte, men har de ikke satset på vaksinasjon er jeg redd det er en kamp de vil tape. De kan ikke holde folk isolerte til evig tid. 

Anonymkode: 84962...4fc

Fortsetter under...

AnonymBruker
Osten skrev (5 timer siden):

De har da satset på vaksinasjon, har de ikke? De har jo produsert vaksine selv i Kina. Men jeg har lest at folk er redde for å ta den.  

Den fungerer visst dårlig.

Anonymkode: f2e44...308

90tallsbarn skrev (50 minutter siden):

Dette blir fint. Så fort det kommer en sykdom og noen veldig få dør skal alle svi for det.

Kina har helt andre tradisjoner for å styre folks liv enn mange vestlige land har.

Dessuten er det ikke usannsynlig at de har underrapportert dødsfallene. 

UtakknemligDiva
laban skrev (22 timer siden):

Kina har helt andre tradisjoner for å styre folks liv enn mange vestlige land har.

Dessuten er det ikke usannsynlig at de har underrapportert dødsfallene. 

Nå mente jeg død over hele kloden. 

Annonse

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Nå mente jeg død over hele kloden. 

Det er jo ikke "noen veldig få" dødsfall. Det kommer selvsagt an på hva man sammenlikner med, men det er over 6 millioner, selv om man regner med grov underrapportering fra en god del land. 

Tiltakene er dessuten ikke bare for å unngå dødsfallene blant de eldste og svakeste, men for å unngå sammenbrudd i helsevesenet, som trolig ville ført til flere dødsfall blant de yngre.

UtakknemligDiva
laban skrev (7 timer siden):

Det er jo ikke "noen veldig få" dødsfall. Det kommer selvsagt an på hva man sammenlikner med, men det er over 6 millioner, selv om man regner med grov underrapportering fra en god del land. 

Tiltakene er dessuten ikke bare for å unngå dødsfallene blant de eldste og svakeste, men for å unngå sammenbrudd i helsevesenet, som trolig ville ført til flere dødsfall blant de yngre.

Men jo eldre vi blir jo flere blir vi. Fordi vi alltid skal holde folk i live. Vil ikke dette også føre til overbelastet helsevesenet? Jeg synes fremdeles ikke vi friske skal svi fordi vi skal passe på de svake. Naturen fungerer ikke slik. Vi kan nok ikke slippe helt unna naturens regler selv om vi prøver og klarer det litt. 
Jeg kjenner ingen som har dødd av det. Ingen som har blitt alvorlig syke. Derimot kjenner jeg folk som tar vaksine som har følt seg dårlige i lang tid. 

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Men jo eldre vi blir jo flere blir vi. Fordi vi alltid skal holde folk i live. Vil ikke dette også føre til overbelastet helsevesenet?

Jo, men det blir ikke helt det samme som en pandemi der "alle" kan bli syke omtrent samtidig.

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Jeg synes fremdeles ikke vi friske skal svi fordi vi skal passe på de svake. Naturen fungerer ikke slik.

Naturen er helt nådeløs når det gjelder sykdom og f.eks. for tidlig fødte. Det moderne samfunn forsøker å finne en balansegang, og her i landet kan vi fritt diskutere og kritisere hvordan det lykkes.

Det forskes mye på hvilke følger tiltakene fikk på godt og vondt, så det er på ingen måte sikkert at ting blir gjort på samme måte hvis noe liknende skjer igjen. Men det vil nok være forskjeller mellom landene da også.

Ukjent person
90tallsbarn skrev (På 18.3.2022 den 14.45):

Dette blir fint. Så fort det kommer en sykdom og noen veldig få dør skal alle svi for det.

Ja vi ligger dårlig an for og si det sånn. Norge kommer ikke til å være treg med å trykke på nedstenging-avtrekkeren de heller.

Jeg har ingen som helst tro på at Kina lykkes.

Det virker nesten latterlig å holde på en nullvisjon nå. Det fungerer for å hindre at en ny sykdom blir en pandemi, men det toget gikk for veldig lenge siden.

Jeg synes dette bare illustrerer hvordan autoritære land mislykkes. De klarer ikke utvikle en god vaksine. De klarer ikke å få befolkningen til å stole på vaksinen.

De kjører show hvor de "bygger sykehus" (brakkebyer) på to uker. De sveiser igjen dører for å sperre inn syke folk.

Jeg skal vedde på at Omikron snart sprer seg som ild i tørt gress på landsbygda mens de syke holder det skjult for myndighetene.

Hvis Kina vil bidra kan de gjøre noe med dyreholdet sitt.

Glad jeg bor i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...