Gå til innhold

fikk bot på bussen fordi jeg ser gammel ut og ikke har leg..

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96

var dette egentlgi riktig? jeg har ung voksene kort månedskort, og har ikk ebilappen.. så da hadde jeg ikke noen id også var det kontroll g har aldri vært med på det før og han bare smilte og ga meg en bot.. jeg er 25 år, og man må vre under 30 for å kunnebruke det kortet jeg har. Har egentlig bare vrt lei meg for utseende mitt og følt meg gammel i dag, mer enn for den boten jeg fikk..

Fortsetter under...

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har du ikke med deg ID?

Anonymkode: 2dfcb...7b2

fordi jeg ikke tenkte oer det.. jeg har ikke det nå egentlig siden de har slutta med det på bankkorta og jeg brukte å bruke bankorte som id.

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (11 minutter siden):

fordi jeg ikke tenkte oer det.. jeg har ikke det nå egentlig siden de har slutta med det på bankkorta og jeg brukte å bruke bankorte som id.

SKjønner :) Om du ikke har ID nå så tror jeg ikke det er så mye du kan få gjort med det, men jeg vil anbefale deg å bestille det nasjonale ID kortet. Da har du det til neste gang.

Anonymkode: 2dfcb...7b2

AnonymBruker

Ok bra du minte meg på det har sånn nytt bankkort jeg også uten bilde og alltid brukt bankkort som id. Flott at bankene kvittet seg med ID som jo er ganske nyttig -_- men de sparer vel noen kroner på det sikkert....

Synes regulering av bankvesenet i Norge er merkelig. Er ingen fysisk bank i byen min engang bare online -_- 

Anonymkode: c66bc...c77

Annonse

snusmumeriken96 skrev (41 minutter siden):

var dette egentlgi riktig? jeg har ung voksene kort månedskort, og har ikk ebilappen.. så da hadde jeg ikke noen id også var det kontroll g har aldri vært med på det før og han bare smilte og ga meg en bot.. jeg er 25 år, og man må vre under 30 for å kunnebruke det kortet jeg har. Har egentlig bare vrt lei meg for utseende mitt og følt meg gammel i dag, mer enn for den boten jeg fikk..

Det er ditt ansvar å kunne legitimere deg ved en kontroll så... 

snusmumeriken96 skrev (12 timer siden):

Ja, det er vanlig å måtte kunne vise id når man benytter seg av rabatterte billetter, og når du ikke har id får du bot.  Men det kan hende du kan slippe å betale boten dersom du møter opp hos busselskapet med id i etterkant. (I Oslo må du i så fall møte opp innen 14 dager fra du fikk boten.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...