Gå til innhold

En dum liten tur

Anbefalte innlegg

hipohopp2022 skrev (9 minutter siden):

Det er det som er så vanskelig å tro at han gjør da han vet at treningen / bevege seg er svært viktig for meg. Jeg har opplevd et traume og ikke bearbeidet det,  og det er på denne måten jeg har klart å fungere i hverdagen. Han tvinger meg bort fra det som hjelper meg. Og jeg forstår ikke hvordan han KAN det. Du hadde jo samme vekt og høyde som meg. Jeg skulle ønske du kunne gi meg fremgangsmåten og få det bedre. En magisk måte uten og måtte kjempe sånn. Hver eneste bit er en kamp. 

Ser du at ved å gå gå tur så forbrenner du kalorier som du har et stort behov for akkurat nå? Du er så undervektig at det er direkte farlig og kan over tid være direkte livstruende. Derfor har dette høyere prioritet enn ditt mentale behov for å gå tur akkurat nå. 

Han kan ikke det i den forstand at det til syvende og sist er ditt valg om du vil gå tur eller ikke. Men fortsetter du å gå tur og forbrenne kalorier slik at du ikke går opp i vekt, så har din lege en etisk plikt til å vurdere tvangsinnlegging fordi liv og helse står på spill. 

Fortsetter under...

hipohopp2022
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Ser du at ved å gå gå tur så forbrenner du kalorier som du har et stort behov for akkurat nå? Du er så undervektig at det er direkte farlig og kan over tid være direkte livstruende. Derfor har dette høyere prioritet enn ditt mentale behov for å gå tur akkurat nå. 

Han kan ikke det i den forstand at det til syvende og sist er ditt valg om du vil gå tur eller ikke. Men fortsetter du å gå tur og forbrenne kalorier slik at du ikke går opp i vekt, så har din lege en etisk plikt til å vurdere tvangsinnlegging fordi liv og helse står på spill. 

Jeg forstår det, jeg forstår og forstår. Vil ikke gå ned i vekt. Tenker ikke på forbrenning (selvom det skjer ved tur) jeg vet alt det. Men det er ikke det som driver meg. Jeg vet dere har rett, jeg vet jeg gjør motstand. Synes bare det er vanskelig. Prøver så godt jeg kan, og skal klare dette. 

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det, jeg forstår og forstår. Vil ikke gå ned i vekt. Tenker ikke på forbrenning (selvom det skjer ved tur) jeg vet alt det. Men det er ikke det som driver meg. Jeg vet dere har rett, jeg vet jeg gjør motstand. Synes bare det er vanskelig. Prøver så godt jeg kan, og skal klare dette. 

Går du til psykolog? Det hadde vært nyttig parallelt med dette slik at du kan få verktøy og andre mestringsstrategier.

hipohopp2022
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Går du til psykolog? Det hadde vært nyttig parallelt med dette slik at du kan få verktøy og andre mestringsstrategier.

Står i kø, får snart komme til. Ventet siden i fjor. Det blir sikkert bra og ta steg for steg. Får panikkangst anfall ofte, tidligere i uken måtte jeg ha hjelp for og klare meg ut av det. Spurte om og få noe beroligende av legen men fikk det ikke. Det kunne kanskje hjulpet meg til å ligge i ro. Så der den legen går bare i mot meg! 

hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Tror du enda jeg er syk? Når jeg viser innsikt? 

Du sier at du bruker tur som en mestringsstrategi for traume du ikke har bearbeidet. Siden du nå ikke kan gå tur på en stund, så kunne det vært nyttig for deg å få hjelp til å bearbeide traumet og/eller lære deg andre mestringsstrategier enn tur.

Annonse

hipohopp2022
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Du sier at du bruker tur som en mestringsstrategi for traume du ikke har bearbeidet. Siden du nå ikke kan gå tur på en stund, så kunne det vært nyttig for deg å få hjelp til å bearbeide traumet og/eller lære deg andre mestringsstrategier enn tur.

Hva skal det være? 

Endret av hipohopp2022
hipohopp2022
Vhanja skrev (9 minutter siden):

Trene online? Sats har det. Neida 

snusmumeriken96
Glitter skrev (20 timer siden):

Jeg synes ikke du skal blande deg i dette, da jeg har inntrykk av at du er alt for undervektig selv. 

Synes folk overdramatiserer så mye. Har selv veid det samme i fjord og jeg fungerte helt fint, jeg spiste helt fint og jeg var aktiv og glad i trening uten at det gjorde noe negativt for helsa mi.. gikk litt opp i år siden har vært litt deprimert og spist masse søppel .. 

Skal man da plutselig tvanginbkegge de som er overvektige da? Tror heller de generelt har nye dårligere helse. 

snusmumeriken96 skrev (7 minutter siden):

Synes folk overdramatiserer så mye. Har selv veid det samme i fjord og jeg fungerte helt fint, jeg spiste helt fint og jeg var aktiv og glad i trening uten at det gjorde noe negativt for helsa mi.. gikk litt opp i år siden har vært litt deprimert og spist masse søppel .. 

Skal man da plutselig tvanginbkegge de som er overvektige da? Tror heller de generelt har nye dårligere helse. 

Når TS har fått treningsforbud hos legen så er det fordi TS kan komme til å falle om av treningen og for at hun ikke skal bruke mer enn absolutt nødvendig mengde kcal. Fordi hun må opp i vekt. 

Da synes jeg det er alvorlig at du kommer og bagatelliserer det.

Annonse

hipohopp2022
Glitter skrev (2 timer siden):

Når TS har fått treningsforbud hos legen så er det fordi TS kan komme til å falle om av treningen og for at hun ikke skal bruke mer enn absolutt nødvendig mengde kcal. Fordi hun må opp i vekt. 

Det går fint. Jeg tar det også på alvor. 

Endret av hipohopp2022
hipohopp2022
Glitter skrev (6 timer siden):

Jeg synes egentlig det er ganske dy av legen og nekte meg og bevege meg. Jeg forstxsgørdr til enn viss grad. Men altså.

og nekte meg?????? 

hipohopp2022 skrev (9 timer siden):

Jeg synes egentlig det er ganske dy av legen og nekte meg og bevege meg. Jeg forstxsgørdr til enn viss grad. Men altså.

og nekte meg?????? 

Du viser bare igjen og igjen at du ikke eier stort av den sykdomsinnsikten og forståelsen du hevder å ha. Det er veldig synd at du ikke har fått komme til psykolog mye raskere slik at dette kunne vært unngått eller i det minste begrenset.

hipohopp2022
Lillemus skrev (23 minutter siden):

Du viser bare igjen og igjen at du ikke eier stort av den sykdomsinnsikten og forståelsen du hevder å ha. Det er veldig synd at du ikke har fått komme til psykolog mye raskere slik at dette kunne vært unngått eller i det minste begrenset.

Hva?🥺 jeg prøver bare å forstå…. Ble frustrert  i går at jeg dro på et vorspiel og drakk 3 glass vin og gikk hjem. Må få lov å leve litt. Har vært i ro nesten hele uken. Jeg spiser som nevnt det skal!! Det gikk faktisk helt fint. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...