Gå til innhold

Hjelp meg å tolke dette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En person oppdaterer meg fra et arrangement. Og jeg får på denne og andre måter spesialbehandling andre ikke får. Samme person bryr seg ikke om at jeg har bursdag, mens alle andre får en hilsen. Skal jeg tolke dette som at jeg betyr like mye for vedkommede som de andre og at hen bare viser det på en annen, denne måten med spesialbehandling? 

Anonymkode: d9118...53b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465781-hjelp-meg-%C3%A5-tolke-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

Tenk om vi hadde klart å la være å prøve og tolke alt mulig. Da tror jeg hverdagen hadde vært vesentlig lettere for mange. 

Jeg er en typisk person som du beskriver og har ingen tanker bak det å gratulere noen men ikke andre eller å dele «hemmelige» ting med noen uten å dele med alle. Det er bare sånn det er, og jeg erfarer at det også er sånn andre veien blant enkelte. 

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (15 minutter siden):

Tenk om vi hadde klart å la være å prøve og tolke alt mulig. Da tror jeg hverdagen hadde vært vesentlig lettere for mange. 

Jeg er en typisk person som du beskriver og har ingen tanker bak det å gratulere noen men ikke andre eller å dele «hemmelige» ting med noen uten å dele med alle. Det er bare sånn det er, og jeg erfarer at det også er sånn andre veien blant enkelte. 

Ja, jeg skal prøve 

AnonymBruker
Osten skrev (5 timer siden):

Jeg hadde heller ikke orket å tolke dette. Tror ikke det har så mye betydning. 

Jeg tenker det finnes mange måter å vise andre at de betyr noe på. Jeg prøver iallefall å stole på det. Om jeg tar feil vet jeg ikke. Tiden vil vise om jeg tar feil eller ikke. Jeg prøver hardt å lære. 

Annonse

Får ikke helt tak på hva du spør om. Lurer du på om vedkommende er interessert i deg/flørter med deg? Hva er relasjonen mellom deg og denne personen i dag?

Dernest, hva innebærer «oppdaterer fra et arrangement», at vedkommende sender bilder fra konsert, eller at du får tilsendt notater fra en forelesning eller lignende? Og hva ligger i «spesialbehandling»?

Tror du må være mer presis før det går an å svare. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skal jeg tolke dette som at jeg betyr like mye for vedkommende som de andre og at hen bare viser det på en annen, denne måten med spesialbehandling? 

Jeg ville ikke dratt inn hvor mye jeg betydde for personen i det hele tatt. Samme med bursdagshilsener - det er hyggelig å få noen, men jeg rangerer ikke omgangskretsen min etter hvem som husker dagen eller ikke (jeg er ikke på FB, så ingen blir "varslet"). Jeg glemmer sikkert mange bekjentes bursdager og håper virkelig det ikke tolkes som at de ikke betyr noe for meg.

Jeg ville tenkt at vedkommende antok / visste at jeg var interessert i dette arrangementet og derfor ville informere meg, og ikke noe mer. Hyggelig gjort, men ikke noe som forteller om min verdi eller noe annet "dypt".

Med forbehold om at jeg kanskje misforstår situasjonen...

AnonymBruker
laban skrev (8 minutter siden):

Jeg ville ikke dratt inn hvor mye jeg betydde for personen i det hele tatt. Samme med bursdagshilsener - det er hyggelig å få noen, men jeg rangerer ikke omgangskretsen min etter hvem som husker dagen eller ikke (jeg er ikke på FB, så ingen blir "varslet"). Jeg glemmer sikkert mange bekjentes bursdager og håper virkelig det ikke tolkes som at de ikke betyr noe for meg.

Jeg ville tenkt at vedkommende antok / visste at jeg var interessert i dette arrangementet og derfor ville informere meg, og ikke noe mer. Hyggelig gjort, men ikke noe som forteller om min verdi eller noe annet "dypt".

Med forbehold om at jeg kanskje misforstår situasjonen...

Det er sikkert sånn. Og reaksjonen min på det skyldes nok årevis med utestenging og behandling som om jeg ikke var verd noen ting første halvdel av livet. Gjenopplevelser. Jeg har noe å jobbe med for å si det sånn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...