Gå til innhold

Hvorfor er debatten angående trans-kvinner i kvinne-idrett så kontroversiell/problematisk ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er "TERFer"?

Anonymkode: 1037b...5d2

TERF eller terf, et akronym for transekskluderende radikalfeminisme, er en retning innen radikalfeminismen som hevder at transkvinner ikke er kvinner og som kjennetegnes av motstand mot lovgivning og utviklingstrekk som anerkjenner transpersoner.

fra wikipedia ^

Jk Rowling (som skrev harry potter) er vel det mest kjente eksempelet på en feminist som ikke er tilhenger av å slippe trans kvinner inn i kvinners områder, hun mener det ødelegger for biologiske kvinners muligheter og rettigheter.

Virker være ofte eldre feminister som er slik, yngre feminister virker være mer trans inklusive og er ofte de som kaller disse eldre feministene for "terfer" som et slags skjellsord mot dem.

De fleste av dol fruene ville blitt kalt skjellsordet "terf"er basert på hvordan de skriver ting her på forumet. 

Anonymkode: 2168e...03b

Annonse

AnonymBruker

Jeg bryr meg ikke. Men dusj argumentet er dumt. Det blir som å dele dusj med en homofil, ikke noe problem, det har vi alle gjort. Vi var neppe klar over det da, slik man er om transpersoner. Da de fleste trans ofte ikke ser så veldig "ekte" ut. Særlig menn som transformerer seg til damer.

Anonymkode: f4bea...44c

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så enkelt er det nok ikke når man er mye høyere og tyngre.

main-qimg-3143352ce529c3468e5a6cbe8056a1

https://nypost.com/2021/07/10/trans-women-athletes-have-unfair-advantage-over-those-born-female/

Anonymkode: 4a95d...7f8

Min datter er ikke så høy og tung da. 

stjernestøv skrev (12 timer siden):

Min datter som er transperson og går på hormoner sier hun er like kvinnelig som meg nå. 

Hun har nok større muskelstyrke enn en biologisk kvinne på samme alder, med mindre hun var svært liten og spinkel som gutt.

stjernestøv
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Hun har nok større muskelstyrke enn en biologisk kvinne på samme alder, med mindre hun var svært liten og spinkel som gutt.

Hun sier selv hun ikke har det, jeg vet for lite om dette. 

stjernestøv skrev (25 minutter siden):

Hun sier selv hun ikke har det, jeg vet for lite om dette. 

Det kan jo komme av et sterkt ønske om å være like kvinnelig som deg, men det er jo ikke noe problem i hennes tilfelle - hun skal jo ikke delta i VM i en idrett. :) 

AnonymBruker

Transkvinner er menn og har ingenting i kvinneidrett å gjøre. Det er toppen av frekkhet og selvberettigelse å trampe inn i kvinners klasse. Alle disse er menn som er middelmådige i sin egen klasse, men tar ikke fem øre for å stjele førsteplassen fra kvinner som har trent hardt og lenge. Menn er tross alt fysisk overlegne. Og så står det en stor gjeng og heier på alle disse som er så «stunning og brave», og så kåres de til «årets kvinne». 

Unnskyld språket, men hva faen!??

Anonymkode: 5280b...e9b

stjernestøv
Lillemus skrev (34 minutter siden):

Det kan jo komme av et sterkt ønske om å være like kvinnelig som deg, men det er jo ikke noe problem i hennes tilfelle - hun skal jo ikke delta i VM i en idrett. :) 

Nei hun skal jo ikke det :) 

Annonse

snusmumeriken96
stjernestøv skrev (På 25.3.2022 den 19.59):

De tar jo kvinnelige hormoner da og da er de vel kvinnelige i styrke  også? De må vel ligge på rett hormonnivå for å kunne delta i idretten? 

Nei, synes det vlir feil. Det er greit at noen bytter kønn, det bryr jeg meg ikke om og jeg aksepterer det, men kvinner konkurrerer mot kvinner, og menn mot menn. Jeg er altså ikke for dette...

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Nei, synes det vlir feil. Det er greit at noen bytter kønn, det bryr jeg meg ikke om og jeg aksepterer det, men kvinner konkurrerer mot kvinner, og menn mot menn. Jeg er altså ikke for dette...

ofte er de mye høyere og større, og har mer muskler og plus pluss fordeler pga av det...

stjernestøv
snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Ok det :) Men de er jo kvinner da. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fullt ut biologisk kvinne? Tror ikke det.

Anonymkode: 1037b...5d2

Enig med deg. De har ikke livmor og eggstokker. Kan ikke føde barn. Har ikke naturlige kvinnelige hormoner, men må få dem tilført. Ser ikke ut som kvinner, osv. Lista er lang. Jeg kan ikke bli et fly selv om jeg ønsket at jeg var det og drakk motorolje aldri så mye.

Anonymkode: 53062...cdb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...