Gå til innhold

Hvorfor er debatten angående trans-kvinner i kvinne-idrett så kontroversiell/problematisk ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Esben Esther sier det er i hodet det sitter. 

Jeg ville kalt datteren din "hun" og ansett henne som kvinne på omtrent alle måter. Det koster meg ingen ting.

Det er ikke noe problem så lenge man ikke skal delta i toppidrett. Da er det ikke bare et spørsmål om toleranse lenger.

stjernestøv
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg ville kalt datteren din "hun" og ansett henne som kvinne på omtrent alle måter. Det koster meg ingen ting.

Det er ikke noe problem så lenge man ikke skal delta i toppidrett. Da er det ikke bare et spørsmål om toleranse lenger.

Ok bra det da :) 

Trodde bare de ble kvinnelige av hormonene de tar og derfor kan være med i idretter. Men det har vel noe med høyde og vekt å gjøre også, men ikke alle transkinner er så store men noen er det vel. Da kan det jo virke urettferdig. 

Kayia skrev (På 25.3.2022 den 17.28):

Jeg er enig med vedkommende fra olympiatoppen som nylig påpekte at det foreligger for lite forskning til at debatten kan bli saklig. Det finnes noen få internasjonale studier på transkvinners yteevne vs cismenns, og også for få sosiokulturelle studier som behandler feks ciskvinner og transkvinners opplevelse av å dele arena, garderobe og dusj etc. Som olympiatoppen pekte på, tenker jeg at debatten blir basert på synsing og følelser i mangel på kunnskap. Mitt innlegg i debatten er derfor et rungende ja til systematisk forskning på området.

Enig i dette. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...