Gå til innhold

hva gjør at man ser gammel ut egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser mye eldre ut en jeg er... trodde jeg så ut som 5, men jeg gjør visst ikke det. Blir aldri legget mer, og legger bare mere til at folk antar jeg ofte er mye eldre. Jeg har ikke rynker eller noe sånt, så det er ikke det. I dag f.eks skulle jeg kjøpe ibux i butikken og jeg var på sånn selvbestjeningskasse, og da kom det en dame bort til meg og hun bare streka ajutomatisk med engang av på den der .over 25 år. hun kikka et kort sekund på meg og det virka som om det bare var en selvfølge liksom.. selv syntes ikke jeg selv da at jeg ser så gammel ut.... så jva får man til å se gammel ut da? blir jo veldig lei meg for dette, da jeg fremdeles føler meg ung.

Anonymkode: 27941...e74

Fortsetter under...

Det er jo litt slik at noen ser eldre ut eller yngre ut enn det de faktisk er, men vanskelig å beskrive akkurat hvilke ansiktstrekk som gjør dette. Ellers så er min erfaring at sminke og klær har litt å si. Er du usminket og har på joggebukse ser man gjerne yngre ut enn om man har sminket seg og har på andre klær. 

AnonymBruker
lyseblå skrev (29 minutter siden):

Det er jo litt slik at noen ser eldre ut eller yngre ut enn det de faktisk er, men vanskelig å beskrive akkurat hvilke ansiktstrekk som gjør dette. Ellers så er min erfaring at sminke og klær har litt å si. Er du usminket og har på joggebukse ser man gjerne yngre ut enn om man har sminket seg og har på andre klær. 

ts, jeg bruker ikke sminke.. har ikke gjort det på mange år. det klermeg ikke, så ja.. får jo ujevnt hudtone og har litt  mør ringer underøynene så kanskje det er det men...

AnonymBruker
lyseblå skrev (30 minutter siden):

det gjelder det samme uansett hva slags klr jeg har...på treningssenter blir for eksempel ofte eldre kvinner sure fordi jeg virker til å vr ei så god form... hehe...men det de ikke vet er at jeg hvertfall er  år yngre enn dem..

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det gjelder det samme uansett hva slags klr jeg har...på treningssenter blir for eksempel ofte eldre kvinner sure fordi jeg virker til å vr ei så god form... hehe...men det de ikke vet er at jeg hvertfall er  år yngre enn dem..

20 år.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du ikke det vet da? Alt går ikke på utseende. 

Anonymkode: 4b2e7...8e3

hæ? tror du også hadde vrt ganske misfornøyd om du så ut som ei gammel dame, og egentlig ikke var det. For å si det sånn.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hæ? tror du også hadde vrt ganske misfornøyd om du så ut som ei gammel dame, og egentlig ikke var det. For å si det sånn.

Sikkert men tror de som er 20 eldre enn forstår at du er 20 år yngre enn dem

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du ikke det vet da? Alt går ikke på utseende. 

Nei, evet det prøvde det å utrsåle litt mer faktsik. En taktikk jeg prøvde for meg selv på .1 dag og da var folk gennerelt mer høflige og pratsomme tilbake. Fikk til og med en mann til å bære alle brusflaskene for meg, siden jeg ikke klarte å ta dem med meg, jeg spurte han ikke men han tilbydde seg og var veldiug pratsom. ikke noe jeg er vandt med, hehe.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, evet det prøvde det å utrsåle litt mer faktsik. En taktikk jeg prøvde for meg selv på .1 dag og da var folk gennerelt mer høflige og pratsomme tilbake. Fikk til og med en mann til å bære alle brusflaskene for meg, siden jeg ikke klarte å ta dem med meg, jeg spurte han ikke men han tilbydde seg og var veldiug pratsom. ikke noe jeg er vandt med, hehe.

For en gøy opplevelse. Der ser  mange hyggelige folk. 

UtakknemligDiva

Kan være stemmen, hendene, håret. Men hvor gammel er du da? Selv er jeg 30 og folk får et rart blikk når jeg sier det, når de spør hvor gammel jeg er. De tror stort sett jeg er 25, noen tror 22. Opplever det med flere og når det blir prat om hvor gamle kjærestene våre er og sånn så sier de «jeg glemmer at du er 30!». Er heller ikke lenge siden jeg ble spurt hva jeg skulle etter videregående, men den dama må virkelig ha dårlig øye for alder altså! Er lenge siden jeg gikk på videregående haha! 
Selv synes jeg at jeg ser ut som det jeg er. Ble spurt om leg i fjor en gang da jeg skulle kjøpe en drink og jeg hadde ikke med. Dama i baren nølet med å lage til meg men så viste jeg henne hendene mine 😅 og sa at dette ikke er hendene til en 19 åring. 
Jeg tror utifra med meg selv det kan være fasongen, håret, jeg bruker ikke sminke (mange ser eldre ut med sminke), jeg bruker spf og har store øyne. Store øyne er visst et trekk som får en til å se yngre ut. Men jeg synes ikke selv jeg ser ut som en 20-åring... 

Annonse

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (7 minutter siden):

Kan være stemmen, hendene, håret. Men hvor gammel er du da? Selv er jeg 30 og folk får et rart blikk når jeg sier det, når de spør hvor gammel jeg er. De tror stort sett jeg er 25, noen tror 22. Opplever det med flere og når det blir prat om hvor gamle kjærestene våre er og sånn så sier de «jeg glemmer at du er 30!». Er heller ikke lenge siden jeg ble spurt hva jeg skulle etter videregående, men den dama må virkelig ha dårlig øye for alder altså! Er lenge siden jeg gikk på videregående haha! 
Selv synes jeg at jeg ser ut som det jeg er. Ble spurt om leg i fjor en gang da jeg skulle kjøpe en drink og jeg hadde ikke med. Dama i baren nølet med å lage til meg men så viste jeg henne hendene mine 😅 og sa at dette ikke er hendene til en 19 åring. 
Jeg tror utifra med meg selv det kan være fasongen, håret, jeg bruker ikke sminke (mange ser eldre ut med sminke), jeg bruker spf og har store øyne. Store øyne er visst et trekk som får en til å se yngre ut. Men jeg synes ikke selv jeg ser ut som en 20-åring... 

Kan også ha mye å si hvordan man går kledd, kroppsspråk og oppfører seg. Jeg har jobbet i bransjer med aldersgrenser og ofte trodd folk har vært yngre en de er ikke pga utseende, men fordi de hadde en mer barnslig fremtoning. Når noen ser ut  som 25 men fremstår som 15-16 så blir man fort i tvil, for mange ungjenter flinke til å sminke seg sånn at de ser ut som de er i slutten av tyveårene.

Sier ikke at det gjelder deg altså :)

Anonymkode: 2faf5...350

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan også ha mye å si hvordan man går kledd, kroppsspråk og oppfører seg. Jeg har jobbet i bransjer med aldersgrenser og ofte trodd folk har vært yngre en de er ikke pga utseende, men fordi de hadde en mer barnslig fremtoning. Når noen ser ut  som 25 men fremstår som 15-16 så blir man fort i tvil, for mange ungjenter flinke til å sminke seg sånn at de ser ut som de er i slutten av tyveårene.

Holdninger kroppsspråk verdier kan si mye om et menneske. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker jo ikke sminke. Har kort lyst hår til haken. Normalt slank. Bruker vanlige, basic klr. Typ svarte bukser, grå genser. Passer på at jeg kler meg for min egen alder. Bruker aldri joggebukser eller hettegensere, men bruker heller ikkekåper  f.eks, fordi det blir for kvinnelig for meg...men er heller ikke guttete, passer på at jeg kler meg somen kvinne. 

Var noen andre her som snakket om holdning og kroppsspråk.. tror jeg er ganske plain.. går normlt og ser normal ut, menkunne nokvrt litt flinkere på å smile og sånne ting.. får ofte høre at jeg ser alvorlig ut og sur ut, og tror det kan dra ned utseende litt.

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (2 timer siden):

Holdninger kroppsspråk verdier kan si mye om et menneske. 

Og hvilken holdning får deg til å se ung ut ? Hvilken holdning får deg til å se gammel ut? Hvis ikke det er folk som kjenner meg så vet de jo ingen ting om hva slags verdier jeg har,

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (7 timer siden):

Jeg er jo 25 som jeg sa. Ser bare ikke helt sånn ut.

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hvilken holdning får deg til å se ung ut ? Hvilken holdning får deg til å se gammel ut? Hvis ikke det er folk som kjenner meg så vet de jo ingen ting om hva slags verdier jeg har,

Verdier er noe en har. Ikke noe du kan se. Det handler om hva som er viktig for en og det er individuelt ut fra alder. 

hipohopp2022

En holdning er også ofte tilpasset alder/ livserfaring på det en opplever men det kompenseres uavhengig av alder. Ut fra dine spørsmål og måten du svarer er det ganske tydelig at du er 25 år (du kunne også vært yngre). Derfor tror jeg at de damene du referer til nok vet at du er minst 20 år yngre enn de. 

Endret av hipohopp2022

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...