marthea Skrevet 1. april 2002 Skrevet 1. april 2002 Hei Jeg har sakset dette innlegget fra ufrivillig barnløshetsforum; "Refusjon på resepter Jeg har nå fått høre at det er mulig å søke refusjon av alle medisinutgifter på hvite resepter som overstiger kroner 1200 pr år. Får man det innvlget er refusjonen på 90%. Man må ha spesifisert kvittering fra apoteket. Man søker refusjon i lovens paragraf 5-22. Vet ikke om det fungerer for prøverørsmedisiner, men det er jo lov å prøve." Ja, er det noen vits i prøve å få utgiftene i forbindelse med IVF refundert i det hele tatt. Det er jo snakk om medisinutgifter som kan komme på mellom 10000-40000 pr. enkeltforsøk. Hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 2. april 2002 Skrevet 2. april 2002 Jeg har ikke tilgang til rikstrygdeverkets "grønne ark" hvor det kan være gitt unntak for enkelte medisiner, men nettopp pga beløpets størrelse er det selvsagt verdt å prøve. Reglene finner du her (tar tid å laste ned): http://www.lovdata.no/rsk/rtv/tt-19970501-0043-005.html#map029 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.