Gå til innhold

Norges selvforsyning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Krig mot hvem skal forhindre matvarer til Norge? Skal vi krige mot EU eller noe ?

Beklager å si det, men, å dyrke mat i Norge er omtrent umulig... så jeg tror du rett og slett bare må leve med fisk om ting virkelig går i dass, evt flytte om du ikke liker fisk. Kjøttproduksjon og sånn dør ut så fort importen av mat til kuene dør ut også.... Alt du får dyrket i Norge over tid er vel poteter kanskje. Å bruke milliarder i året på poteter i tilfelle russerne blokkerer mat til Norge er så dumt som det får blitt.

Selvforsyning i år 2022 er en vits, det går ikke, i vertfall ikke for et smått land med så kaldt klima.

Glem det..

Anonymkode: dfe4f...d4d

Det er klart at avlingen går ned dersom en i en krisetid ikke får importert nok kraftfôr eller råvarer til kunstgjødselproduksjon. Likevel kan en produsere mye mat i Norge, både korn, grønnsaker, melk og kjøtt.

påskelilje
hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Men du har vel ikke et personlig forhold til sauen…? 

Skjønner ikke hva du mener. Jeg har ikke sau. Temaet her er selvforsyning og hva vi kan produsere av mat i Norge i en krisetid. Vi snakker ikke om å ha husdyr som kosedyr. Jeg fortalte hva vi i vår familie er i stand til å bidra til samfunnet med i en krisetid. Og det kunne f.els. være sau. Vi har jorder med gress til vinterfôr, et gammelt fjøs der vi kunne hatt vinterforete sauer, og vi har rett til fjellbeite. Gresset kan selvsagt også brukes som fôr til melkekyr, men vi kan ikke ha dem selv. 

Annonse

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal funnet et profilbilde av noe som ligner på verdensmester. Hva synes du om 🥇 eller 🏆?

Anonymkode: bc101...3a4

Det syns jeg hadde vært topp, men nå avsporer du. Utenom det kjør på. Synes 🏆 var best😁 Du var ufin først, utenom det kan jeg beklage at jeg var ufin tilbake🤝

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Det syns jeg hadde vært topp, men nå avsporer du. Utenom det kjør på. Synes 🏆 var best😁 Du var ufin først, utenom det kan jeg beklage at jeg var ufin tilbake🤝

Ja dette er en avsporing fra min side. Beklager fra meg at jeg var ufin mot deg og unnskyldning fra deg er akseptert. Jeg var i duskusjons modus da jeg skrev det. Men okei, da kanskje bruker jeg pokalen da. Neida får nok kanskje finne noe annet. 🙊

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja dette er en avsporing fra min side. Beklager fra meg at jeg var ufin mot deg og unnskyldning fra deg er akseptert. Jeg var i duskusjons modus da jeg skrev det. Men okei, da kanskje bruker jeg pokalen da. Neida får nok kanskje finne noe annet. 🙊

😁😁 bra!! Hehe. 

påskelilje
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dere må også hegne om deres verdier i en krise som feks krig. 

Jeg har tro på at ikke det blir fullstendig anarki i en krisetid, men at vi kan bevare litt medmennesklighet og fordele de varene en har. En kan selvsagt ha lås på potetlageret, men vi kan ikke gjerde inne engene eller ha suene innelåst på sommeren, da må de gå på fjellbeite.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...