maggieowo Skrevet 5. april 2022 Del Skrevet 5. april 2022 Hei. Jeg har fått vite at jeg har hvete intoleranse. Før trodde jeg at det var hvete allergi. Fordi jeg hadde symptomer på at jeg ble litt trett innimellom etter måltider. Men verdiene på prøvene vr veldig lave og på et intolerance nivå har den nye legen min nå sagt. Så jeg kuttet ut alt av gluten. Nå har jeg begynt å spise hvete igjen for 1 uke siden og har milde symptomer som har gitt seg litt. Nå er det bare litt hjernetåke og litt tretthet/sliten men jeg klarer å holde meg våken. Jeg lurer på om jeg kan bli helt frisk sånn jeg var før. Jeg hadde et veldig fint liv og det var nesten ingen plager med mat. Har ikke hatt noe magesmerter. Eller noe andre symptomer rett før jeg fikk diagnosen. Det var den som fikk meg til å gå over til glutenfritt ikke egentlig plagene. Jeg hadde det helt fint. Vil bare få det slik igjen. Kan det være som legen nå sier at det tar tid for kroppen å venne seg til gluten og hvete igjen? Har også lest om at grunnen til intoleranse er mangel på enzymer og at jeg kanskje kan i tillegg begynne med mat med enzymer eller kosttilskudd som innholder enzymer? Noe erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465979-hveteintoleranse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.