Gå til innhold

Flere elever på skolen identifiserer seg ikke som gutt eller jente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/vil-ha-kjonnsnoytrale-unisex-toaletter-for-ikke-binaere-kjonn-pa-skolen-1.15923883

Sak om kjønnsnøytrale toaletter på en skole i Troms.

Hvor en forteller at det er flere elever på skolen som ikke identifiserer seg som gutt eller jente, og som ønsker et slikt toalett for å slippe å plassere seg selv inn i en av de to kategoriene hver gang de må på do.

Hva er man hvis man ikke er gutt eller jente? Forstår ikke dette.

Anonymkode: 56324...7c9

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da er man ikke-binær eller gender fluid (muligens det samme?). Jeg forstår det heller ikke og synes hele greia er veldig merkelig, men de kan være en sopp for min del uten at jeg bryr meg om det. 

AnonymBruker
saudade- skrev (1 minutt siden):

Jeg googlet: De som ikke føler seg som hverken jente eller gutt, og som da mener de heller ikke er et av disse kjønnene, kaller seg/er "ikke-binære".

Hvordan er det mulig å ikke ha et av de to kjønnene som finnes? Absurd hele greia.

AnonymBruker

Men problemet er jo at jenter flest ikke ønsker personer med penis i garderoben/toalettet/idretten sin. Så når en inkluderer på denne måten så krenker jo det jentenes behov. Det er sikkert gode intensjoner men en må se det i praksis dette vil ikke funke....

Løsningen må bli 1 område for kun biologiske jenter , også 1 åpent område hvor alle er velkomne. Ingen gutter får langvarig skade av om en jente vil dele toalett eller garderobe eller idrett med dem trolig synes de det bare er hyggelig, så da er problemet løst. Og ingen jenter vil konkurrere i idrett mot gutter så da er også det problemet løst. Tror jeg har løst alle problemene for venstresiden, burde tatt patent eller noe for jeg er så smart :) 

Anonymkode: bff34...402

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes også man kunne hatt unisex toalett. På min arbeidsplass så har vi ikke kjønnsdelte toaletter og det går helt fint. Enten kunne alle vært unisex, eller så kunne man fortsatt hatt egen gutt og jentedo men bygget ekstra unisextoaletter. 

Først tenkte jeg at det kunne være skummelt med tanke på mobbing, men så kom jeg på at alle som mobbet meg sønder og sammen var av samme kjønn som meg og derfor kunne bli med inn på doen uansett.

Anonymkode: f89b1...ac6

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For min del kunne de hatt unisex toaletter med vask på hvert enkelt toalett. Damedoene er ofte mye eklere enn herretoalettene også!

Anonymkode: 5fc20...d80

Jepp, man kan jo bare ha enkelt-toaletter, hvorfor skal det absolutt være båser og vasker utenfor?

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Jepp, man kan jo bare ha enkelt-toaletter, hvorfor skal det absolutt være båser og vasker utenfor?

Fordi det er billigere å bygge og drifte.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fordi det vil koste mer penger.

Anonymkode: bff34...402

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fordi det er billigere å bygge og drifte.

Joda, plassbesparende er det også, men jeg husker godt fra både barne- og ungdomsskolen at man helst ikke gikk på do, i alle fall ikke i friminuttene. Da kunne jo de frekkeste jentene hange over veggen fra båsen ved siden av og kikke på deg. Man må i alle fall ha vegger fra golv til tak. 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/vil-ha-kjonnsnoytrale-unisex-toaletter-for-ikke-binaere-kjonn-pa-skolen-1.15923883

Sak om kjønnsnøytrale toaletter på en skole i Troms.

Hvor en forteller at det er flere elever på skolen som ikke identifiserer seg som gutt eller jente, og som ønsker et slikt toalett for å slippe å plassere seg selv inn i en av de to kategoriene hver gang de må på do.

Man er enten gutt eller jente. Kommer an på om du har utover eller innovertiss. Noen veldig veldig få blir begge kjønn. 
Hvorfor denne forbien mot å havne i kategori på folk for tiden? Kategorisering er helt naturlig og forenkler livet. Dette er bare mote. 
Håper det blir nekt på å tilrettelegge dette. Plutselig skal de ikke kategoriseres som dette heller og hva blir da neste? 

Annonse

AnonymBruker
Grendel skrev (10 timer siden):

Mange praktiske løsninger på dette:

- Unisex toalett

- Ett toalett for penis og ett for vagina.

- Ett toalett fot damer og ett for alle andre.

- Ikkebinære kan velge fritt.

- Ignorere problemet.

Støtter første og siste på lista di. Skjønner liksom ikke helt hvorfor det skal være forskjell på toaletter bare pga ulike kjønnorganer. Hjemme hos folk er det vanligvis bare en type toalett, og den går hele familien på uavhengig av kjønn. Offentlige kjønnsnøytrale toaletter kan derfor alle gå på også, tenker jeg. Bare til å ha en egen søppelkasse på toalettet til bind/tamponger, og kanskje ha en regel på at menn skal sitte uansett ærend. Støtter også det noen sier om at det bør være en egen vask der. 

Noe annet synes jeg det blir når det kommer til offentlige garderober, der synes jeg det bør være et skille. De ikke-binære kan etter min mening gå i den garderoben for det kjønnet de er født som. Har ikke så veldig mye forståelse for at hvordan man "føler seg" skal gi noen rett til å gå på tvers av slike "garderoberegler". Er man kjønnsoperert er det greit i mitt hode. 

Anonymkode: 6f634...5e5

AnonymBruker
knas skrev (18 timer siden):

Hvorfor skal samfunnet tilpasse seg denne galskapen og andres vrangforestillinger? 

Dame- og herretoalett. Ett for hvert kjønn. Og terapi til de kjønnsforvirrede. 

Men hadde man gått for individuelle toaletter og garderober kunne det hjulpet mange andre også. Jeg holder meg unna fellesområder generelt, liker ikke kle meg naken foran andre samme hvilket kjønn de er eller føler seg som.

Og om problemet er at folk ikke vil bli beglodd av en mann som føler seg som kvinne, så lurer jeg på om de føler det samme med lesbiske!

Anonymkode: 5fc20...d80

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...