torrance Skrevet 10. april 2022 Del Skrevet 10. april 2022 Jeg har fått diagnosen Bipolar type 2 i voksen alder. Har egentlig alltid skjønt at det har vært noe med meg, men diagnosen er stilt nylig. Jeg har inntrykk av at psykiater fortsatt prøver seg frem med hva som fungerer best for meg, men lurer litt på hva slags erfaringer andre hat med medisinene jeg prøver..? Har ny time først etter påske, så det vil selvsagt bli drøftet der også. Jeg er nå inne i en litt manisk periode og det første som "faller", er da søvnen min. Dårlig søvn gir bare dårlige søvn natta etter og slik fortsetter det. Jeg skal stå på Lamictal, og den skal trappes opp. Jeg trapper opp litt saktere pga. at jeg fikk så kalde føtter da jeg trappet opp allerede etter to uker. Står nå på 75mg Først fikk jeg Zyprexa i tillegg til Lamictal, veldig lav dose, 2,5mg som kan økes til til 5mg. Føler ikke at dette hjelper nevneverdig mot søvnproblemet mitt. Jeg tar også Stilnoct 10mg til natta, helst en halv, men noen ganger må det bli en en hel. Slik jeg er nå, med hypomani og mye tankekjør og ville ideer, så virker ikke det heller. Jeg har også fått Abilify, men det gjør det bare enda verre. Blir veldig aktivert og urolig av Abilify. Det siste preparatet jeg har fått til utprøving er Truxal, 15mg. Så det jeg tenker, er å prøve Truxal til kvelden nå, men har aldri prøvd det før, så lurer på om andre med Bipolar type 2 står på Lamical og Truxal, og om det fungerer greit for å få ned manien som jeg står i akkurat nå..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466079-lamictal-og-truxal-eller-zyprexa-bipolar-type-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
torrance Skrevet 10. april 2022 Forfatter Del Skrevet 10. april 2022 Postet i feil forum. Kan admin slette? Får det visst ikke til selv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466079-lamictal-og-truxal-eller-zyprexa-bipolar-type-2/#findComment-4088842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.