Gå til innhold

hvem er ansvarlig for meg?

Anbefalte innlegg

Jeg er så forvirret når det gjelder svangerskapsregler. Har lest det jeg kommer over på nettet men finner ikke noe som passer helt for meg.

Jeg har vikariat i kommunen til 1.8.02. Terminen min er 4.7.02 og jeg går ut i permisjon 3 uker før. Det er jo greit!

Hvem er det som utbetaler mine permisjonspenger? Er det arbeidsgiver eller trygdekontoret? Kan jeg kreve at arbeidsgiver betaler ut disse i hele permisjonen? Jeg har nemlig forstått det slik at om arbeidsgiver betaler i permisjonen får jeg full feriepenger for permisjonstiden, mens dersom trygdekontoret betaler får jeg bare feriepenger av 12 uker. Litt urettferdig viss jeg har forstått det rett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46613-hvem-er-ansvarlig-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

I utgangspunktet er det trygdekontoret som har ansvaret.

Du kan derfor ikke _kreve_ at arbeidsgiver betaler noe som helst, med mindre det fremgår av en tariffavtale at du er omfattet av en slik ordning. Og det er du som vikar sannsynligvis ikke, i alle fall ikke utover 1.8.02.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...