Gå til innhold

Jeg er så dum sosialt.

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så mye med det sosiale. Jeg har ingen venner fordi jeg ikke klarer å få meg venner. Jeg fungerer ikke sosialt. Jeg er alene hele tiden og jeg mistrives med å være alene. Men samtidig så klarer jeg ikke å få meg en venninne. Jeg er en sosial kløne. Er dette normalt? Jeg er så redd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466157-jeg-er-s%C3%A5-dum-sosialt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
Novalie skrev (6 minutter siden):

Jeg sliter så mye med det sosiale. Jeg har ingen venner fordi jeg ikke klarer å få meg venner. Jeg fungerer ikke sosialt. Jeg er alene hele tiden og jeg mistrives med å være alene. Men samtidig så klarer jeg ikke å få meg en venninne. Jeg er en sosial kløne. Er dette normalt? Jeg er så redd.

Tenk positivt og det positive gror. Jeg er sikker på at du vil finne deg en venn. Tenk på alle dine styrker. Du har sikkert tonnevis. 

AnonymBruker
Novalie skrev (27 minutter siden):

Det kan nok være ganske normalt for noen med spesielle diagnoser. Har du blitt utredet? Får du noen form for oppfølging? Er du hjemmeværende?

Hvis ikke du allerede har gjort det kan du sjekke opp hva slags tilbud som finnes i din kommune. En del kommuner har et godt tilbud til folk som av ulike årsaker faller litt utenfor, f. eks utenfor arbeidslivet. I den kommunen jeg bor i finnes det f.eks dagsenter, aktivitetssenter, treningsgrupper, turgrupper, mm. Tror det er viktig å ha noe meningsfylt å fylle dagene med, og å treffe andre mennesker. Her kan det finnes en og annen du kan bli kjent med som er i en lignende situasjon som deg.

På nett finnes det ulike grupper hvor du kan møte likesinnede og kanskje få venner. Mulighetene er egentlig mange hvis man bare klarer å løfte hodet litt ut av sin egen misære og prøve de sjansene som finnes og som byr seg. 

Nå vet jeg ikke hvor hemmet du er, men det er også muligheter for å søke om støttekontakt som kan hjelpe deg til å komme deg litt ut blant folk. En støttekontakt kan også hjelpe til med å tilrettelegge kontakt med andre. 

Det er uansett viktig å finne riktig diagnose for å finne den riktige hjelpen. Når riktig diagnose er stillet, gjelder det å følge de behandlingsrådene du får fra kompetente fagfolk. Lykke til, det finnes helt sikkert hjelp for deg!

Anonymkode: 76455...a1d

Novalie skrev (14 timer siden):

Siden du er så redd, så kan det jo være vanskelig å være mottakelig for kontakt fra andre. Det er imidlertid ikke sikkert at andre synes du er sosialt klønete, det kan hende at det kun er du selv som mener det. 

Håper du får behandling som gjøre deg mindre redd:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...