Gå til innhold

Sosialt innenfor og ta et glass vin før kl 14?


hipohopp2022

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hipohopp2022 skrev (18 minutter siden):

Når det er likevel er helligdag? 

Jeg hadde nok ventet litt med å sette igang.

Men det er jo anledninger hvor det er helt innafor sjampanjefrokost, venninnelunsj etc. Da vi var yngre var vi store vennegjenger på hyttetur da var det alltid noen som startet tidlig. 

Men jeg hadde ikke begynt nå og så fortsatt utover dagen kvelden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nok ventet litt med å sette igang.

Men det er jo anledninger hvor det er helt innafor sjampanjefrokost, venninnelunsj etc. Da vi var yngre var vi store vennegjenger på hyttetur da var det alltid noen som startet tidlig. 

Men jeg hadde ikke begynt nå og så fortsatt utover dagen kvelden 

Jeg tenkte og kunne erstatte frokosten med det. Er så trøtt🤪 kanskje også kunne fått sovet litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte og kunne erstatte frokosten med det. Er så trøtt🤪 kanskje også kunne fått sovet litt mer. 

Huffda. Det skjønner du selv at ikke er en god ide. Drikker alene på dagtid er ikke innafor mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte og kunne erstatte frokosten med det. Er så trøtt🤪 kanskje også kunne fått sovet litt mer. 

Høres ut som en fantastisk god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
frosken skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en fantastisk god ide!

Hvorfor må du si det når det er helt åpenbart at du ikke liker meg…👤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
Fru2020 skrev (18 minutter siden):

Huffda. Det skjønner du selv at ikke er en god ide. Drikker alene på dagtid er ikke innafor mener jeg.

Neivel men da blir denne dagen lik som går. Rett vest! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Neivel men da blir denne dagen lik som går. Rett vest! 

Kan du finner en aktivitet å fylle dagen med? Gå tur? Puslespill? Håndarbeid? Evt hvis du har venner som er hjemme ta et besøk til dem eller ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Fru2020 skrev (13 minutter siden):

Kan du finner en aktivitet å fylle dagen med? Gå tur? Puslespill? Håndarbeid? Evt hvis du har venner som er hjemme ta et besøk til dem eller ringe?

Jeg har nettopp vært sosial mange dager og orker ikke å være sosial akkurat nå. Prøvde meg på strikking men det har jeg lagt bort. Må fokusere på maten men er nede i en dal med det. Burde lest men orker ikke, så denne dagen blir så som så. Skal prøve å sove litt mer😴

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer med å ta et glass vin før kl 14.

Jeg ser problemer med at det glasset med vin skal erstatte frokost.

Hva med å spise litt frokost og så ta et glass vin etterpå? Så kan du virkelig nyte det og ikke bruke det som "medisin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 timer siden):

Jeg har nettopp vært sosial mange dager og orker ikke å være sosial akkurat nå. Prøvde meg på strikking men det har jeg lagt bort. Må fokusere på maten men er nede i en dal med det. Burde lest men orker ikke, så denne dagen blir så som så. Skal prøve å sove litt mer😴

Hvis du har vært sosial i mange dager kan du sikkert ha godt av en hviledag. Skjønner at du må fokusere på maten, men kanskje ikke hele dagen. Hva med en påskekrim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Fru2020 skrev (1 time siden):

Hvis du har vært sosial i mange dager kan du sikkert ha godt av en hviledag. Skjønner at du må fokusere på maten, men kanskje ikke hele dagen. Hva med en påskekrim?

Skal bort til en venninne nå å drikke. Sovet til nå😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg ser ingen problemer med å ta et glass vin før kl 14.

Jeg ser problemer med at det glasset med vin skal erstatte frokost.

Hva med å spise litt frokost og så ta et glass vin etterpå? Så kan du virkelig nyte det og ikke bruke det som "medisin".

Den der maten altså er vanskelig for tiden. Ikke fulgt listen verken i går eller i dag….  Håper på en bedre dag i morgen. Kjenner promille allerede etter en enhet. Så blir nok en tidlig kvled😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Hugo Hylster skrev (18 timer siden):

Sitte å drikke alene før kl 14 er ikke innafor.

Hvorfor ikke egentlig? Det et helligdager og hvis man kan og ha fri så hvorfor er det så utenfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke egentlig? Det et helligdager og hvis man kan og ha fri så hvorfor er det så utenfor? 

Det er fort gjort at det eskalerer med drikking hvis du begynner så tidlig. Eller vet du at du har kontroll og kan stoppe etter ett glass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Osten skrev (6 minutter siden):

Det er fort gjort at det eskalerer med drikking hvis du begynner så tidlig. Eller vet du at du har kontroll og kan stoppe etter ett glass? 

Ja selvsagt. Stopper alltid etter 2-3, da har jeg den promillen jeg ønsker. Men dette var i grunn for og erstatte et måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

I visse settinger eller en sjelden gang ser jeg ikke problemet med å ta et glass før kl 14. 

Dersom det derimot erstatter noe annet, er for selvmedisinering eller for å regulere egne følelser så synes jeg det kan være svært uheldig. 

Og dersom det ene glasset i tillegg blir til to, tre, fire osv. så er det ikke veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

I visse settinger eller en sjelden gang ser jeg ikke problemet med å ta et glass før kl 14. 

Dersom det derimot erstatter noe annet, er for selvmedisinering eller for å regulere egne følelser så synes jeg det kan være svært uheldig. 

Og dersom det ene glasset i tillegg blir til to, tre, fire osv. så er det ikke veldig bra.

En sjelden gang går det vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

En sjelden gang går det vel? 

Dersom det er for å erstatte noe annet? I min mening er det uheldig og tyder på et usunt forhold til alkohol. Har mine perioder jeg også hvor jeg drikker mye eller hvor å regulere følelser men jeg vet også at det ikke er noe jeg burde gjøre og prøver å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...