Gå til innhold

Sosialt innenfor og ta et glass vin før kl 14?


hipohopp2022

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Det har jeg aldri hørt om, men jeg skal ikke si at det ikke stemmer😁🙈 huff tenk om det er tilfelle da er alle tilskudd jeg har tatt bortkastet… 🙊🙈 jeg ble glad for at du delte dette med meg for da blir jeg ikke så alene etter og ha fått høre at dette var bare p skjerpe seg på😂🙈

Du er ikke alene om dette. Jeg er I samme båt. 🙊🙉🙈.  

Og begge oss to sliter med vitamin-mangler... det betyr kanskje at vi begge har litt det samme problem. Jeg forsøker å skjerpe meg. Men er jo ikke lett. 😅. Jeg har fryktelig lyst på øl eller vin. Men er redd at det ødelegger for tilskudd -tablettene. Forsøker å få opp B vitaminet i blodet slik at legen slutter å henge seg opp i det 😆😅😅😅

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

Eh ja helt enig, det er ganske synd det er sånn og ikke minst tabu😴🙈 Jeg kjøpte meg en kartong før påske og følte jeg fikk blikk av det. Selv var det en kvinne foran meg i køen som kjøpte 8 flasker antagelig for påsken, og da følte jeg det var innenfor likevel 😂🙊

Jeg var avholdsmenneske. Helt fullstendig. Da følte jeg at jeg var alene om det. Men så fikk jeg smaken på alkohol. Og da ble det pinlig for da ble det plutselig noe jeg følte folk henger seg opp i 🙉😅

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke alene om dette. Jeg er I samme båt. 🙊🙉🙈.  

Og begge oss to sliter med vitamin-mangler... det betyr kanskje at vi begge har litt det samme problem. Jeg forsøker å skjerpe meg. Men er jo ikke lett. 😅. Jeg har fryktelig lyst på øl eller vin. Men er redd at det ødelegger for tilskudd -tablettene. Forsøker å få opp B vitaminet i blodet slik at legen slutter å henge seg opp i det 😆😅😅😅

Anonymkode: 36628...e34

Morsomt😂🙊ja vi begge har i allefall B vitamin mangel. Der kom jeg på at jeg må ta tilskudd nå. Glemt hele greien🙈 sikkert derfor jeg er så trøtt og tiltaksløs. Jeg prøver også å skjerpe meg, men støtter deg i at det ikke er lett🙉 Jeg har som ikke nevnt stått opp enda eller begynt dagen men nå som kl er over 16 må jeg vel det 🐣Bedre sent enn aldri🐤 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var avholdsmenneske. Helt fullstendig. Da følte jeg at jeg var alene om det. Men så fikk jeg smaken på alkohol. Og da ble det pinlig for da ble det plutselig noe jeg følte folk henger seg opp i 🙉😅

Anonymkode: 36628...e34

Ja men mange har meninger om mye, sånn er det jo om nesten alt en foretar seg. Bare det ikke blir for mye alkohol så tenker jeg ikke at det gjør noe😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til din matplan, så dette er kanskje helt irrelevant for deg, men kan du ha klar noen enkle løsninger? Yoghurt og ferdig smoothie i kjøleskapet. f.eks? Jeg har ikke spiseproblemer, men synes tørr brødskive med svett ost er så kjedelig og smakløst at jeg kan gjerne utsette mat om det er alternativet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (12 minutter siden):

Morsomt😂🙊ja vi begge har i allefall B vitamin mangel. Der kom jeg på at jeg må ta tilskudd nå. Glemt hele greien🙈 sikkert derfor jeg er så trøtt og tiltaksløs. Jeg prøver også å skjerpe meg, men støtter deg i at det ikke er lett🙉 Jeg har som ikke nevnt stått opp enda eller begynt dagen men nå som kl er over 16 må jeg vel det 🐣Bedre sent enn aldri🐤 

Haha ja der har vi begge 🙈🙊🙉🤣🤣🤣. Ja jeg holder på å ta tilskudd også som jeg snart må ta. Haha. Glemmer det nesten. 

Det er ikke lett dette med at man koser seg med visse ting. Jeg elsker cola og jeg elsker alkohol iblant. Noe som legen sikkert vil spørre om på neste time 😅. Jeg hadde ikke orket å lage kveldsmat eller spist noe før blodprøven som viste mangel. Så mulig det innvirker... og du sier at du er også lik meg der når det gjelder å orke å lage mat.  Morsomt. 

Haha.  😅🙊

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (15 minutter siden):

Nå kjenner jeg ikke til din matplan, så dette er kanskje helt irrelevant for deg, men kan du ha klar noen enkle løsninger? Yoghurt og ferdig smoothie i kjøleskapet. f.eks? Jeg har ikke spiseproblemer, men synes tørr brødskive med svett ost er så kjedelig og smakløst at jeg kan gjerne utsette mat om det er alternativet selv.

Jeg har begynt med smoothie.  Kjøpte en blender fordi jeg forsto jeg måtte ta meg sammen. Smoothie inneholder mye vitaminer. 🥰

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har begynt med smoothie.  Kjøpte en blender fordi jeg forsto jeg måtte ta meg sammen. Smoothie inneholder mye vitaminer. 🥰

Anonymkode: 36628...e34

Hva har du oppi smoothien da? Jeg har spinat havregryn bringebær og en juice. Lettere oftere å drikke enn å spise tørrmat. Men uansett ofte et styr uansett (selvom) det for de fleste er en hverdagsting.😅😏🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Vhanja skrev (27 minutter siden):

Nå kjenner jeg ikke til din matplan, så dette er kanskje helt irrelevant for deg, men kan du ha klar noen enkle løsninger? Yoghurt og ferdig smoothie i kjøleskapet. f.eks? Jeg har ikke spiseproblemer, men synes tørr brødskive med svett ost er så kjedelig og smakløst at jeg kan gjerne utsette mat om det er alternativet selv.

Smoothie og youghurt bruker jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Vhanja skrev (51 minutter siden):

Nå kjenner jeg ikke til din matplan, så dette er kanskje helt irrelevant for deg, men kan du ha klar noen enkle løsninger? Yoghurt og ferdig smoothie i kjøleskapet. f.eks? Jeg har ikke spiseproblemer, men synes tørr brødskive med svett ost er så kjedelig og smakløst at jeg kan gjerne utsette mat om det er alternativet selv.

Jeg synes matlaging generelt er ufattelig kjedelig. Men siden jeg henger etter disse dagene inkludert i dag tenkte jeg og lage noen store porsjoner salater eller noe som jeg kan bruke de neste dagene. Det er vel snart på tide med lunsj. Så noe til den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte meg en kartong før påske og følte jeg fikk blikk av det. Selv var det en kvinne foran meg i køen som kjøpte 8 flasker antagelig for påsken, og da følte jeg det var innenfor likevel

Nå må dere slutte å tulle. Man blir ikke uglesett på polet av verken ansatte eller andre kunder hvis man kjøper vinkartong(er) eller en kasse vin. Det er den lovlige varen alkoholholdig drikke de selger der, ingen vet om kundene skal drikke varene selv eller ha selskap, og salget øker alltid foran helger og høytider. I påsken befinner mange nordmenn seg milevis unna nærmeste pol, og det er mange fridager. Så man skal virkelig ta hardt i for å bli sett rart på ved å handle alkohol før helligdagene.

Svaret på om det er "innafor" å drikke på dagtid på en fridag avhenger veldig av omstendighetene. Her virket det som om en som i utgangspunktet spiser altfor lite, skulle drikke i stedet for å spise. Det er noe helt annet enn å ta en øl eller et vinglass og ellers leve normalt mht. mat og søvn - og ikke drikke "resten av dagen" selv om man starter litt tidlig. Det er ikke klokkeslettet som avgjør om man er i faresonen eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 minutter siden):

Nå må dere slutte å tulle. Man blir ikke uglesett på polet av verken ansatte eller andre kunder hvis man kjøper vinkartong(er) eller en kasse vin. Det er den lovlige varen alkoholholdig drikke de selger der, ingen vet om kundene skal drikke varene selv eller ha selskap, og salget øker alltid foran helger og høytider. I påsken befinner mange nordmenn seg milevis unna nærmeste pol, og det er mange fridager. Så man skal virkelig ta hardt i for å bli sett rart på ved å handle alkohol før helligdagene.

Svaret på om det er "innafor" å drikke på dagtid på en fridag avhenger veldig av omstendighetene. Her virket det som om en som i utgangspunktet spiser altfor lite, skulle drikke i stedet for å spise. Det er noe helt annet enn å ta en øl eller et vinglass og ellers leve normalt mht. mat og søvn - og ikke drikke "resten av dagen" selv om man starter litt tidlig. Det er ikke klokkeslettet som avgjør om man er i faresonen eller ikke.

 

Det er ikke klokkeslettet. Men ellers dårlige matrutiner/ andre rutiner og at man drikker istedet for å spise. Du var rett i det du skriver . 

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Jeg synes matlaging generelt er ufattelig kjedelig. Men siden jeg henger etter disse dagene inkludert i dag tenkte jeg og lage noen store porsjoner salater eller noe som jeg kan bruke de neste dagene. Det er vel snart på tide med lunsj. Så noe til den også.

Er lurt å lage noe klart som du bare kan ta fram fra kjøleskapet.  Noe du liker. Jeg må begynne med det også  😅🙊🥰

Anonymkode: 36628...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
laban skrev (19 minutter siden):

Nå må dere slutte å tulle. Man blir ikke uglesett på polet av verken ansatte eller andre kunder hvis man kjøper vinkartong(er) eller en kasse vin. Det er den lovlige varen alkoholholdig drikke de selger der, ingen vet om kundene skal drikke varene selv eller ha selskap, og salget øker alltid foran helger og høytider. I påsken befinner mange nordmenn seg milevis unna nærmeste pol, og det er mange fridager. Så man skal virkelig ta hardt i for å bli sett rart på ved å handle alkohol før helligdagene.

Svaret på om det er "innafor" å drikke på dagtid på en fridag avhenger veldig av omstendighetene. Her virket det som om en som i utgangspunktet spiser altfor lite, skulle drikke i stedet for å spise. Det er noe helt annet enn å ta en øl eller et vinglass og ellers leve normalt mht. mat og søvn - og ikke drikke "resten av dagen" selv om man starter litt tidlig. Det er ikke klokkeslettet som avgjør om man er i faresonen eller ikke.

 

Jada det var meg 🙋‍♀️🙋‍♀️Hei hei! 😆flesteparten sa det ikke var innenfor.så sa er det utenfor. 

Det må da bli mat før, jada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (7 minutter siden):

flesteparten sa det ikke var innenfor.så da er det utenfor. 

Du kan ikke tenke deg at de svarene hadde andre årsaker enn bare klokkeslettet, f.eks. at mange her vet at du er svært undervektig og at du opplyste etter det første svaret at du hadde tenkt å la vinen erstatte frokosten?

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
laban skrev (5 minutter siden):

Du kan ikke tenke deg at de svarene hadde andre årsaker enn bare klokkeslettet, f.eks. at mange her vet at du er svært undervektig og at du opplyste etter det første svaret at du hadde tenkt å la vinen erstatte frokosten?

Jeg lurte på det, fordi jeg tenkte jeg skulle det. Jo men jeg kan tenke meg det. I forhold til kalorimengden så har det vel ikke sånn egentlig noe å si en eller annen gang? Det er og være innenfor kalori mengden som er viktig. Men Sundt er det ikke og heller ikke så lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

I forhold til kalorimengden så har det vel ikke sånn egentlig noe å si en eller annen gang?

Å erstatte mat med alkoholholdig drikke er helt dustete, uansett kalorimengde. Jeg tror øl er det minst dårlige valget hvis man skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
laban skrev (2 minutter siden):

Å erstatte mat med alkoholholdig drikke er helt dustete, uansett kalorimengde. Jeg tror øl er det minst dårlige valget hvis man skal gjøre det.

Ok ja det er kanskje det…drikker ikke øl,

liker det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...