Gå til innhold

Kråkesnakk/måkes snakk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Liviane
hipohopp2022 skrev (9 timer siden):

Snakker disse like språk, forstår de hverandre??? 

Jeg googlet det fordi jeg ble litt nysgjerrig selv. ;)

Det finnes grunnleggende kroppsspråk hos alle arter. Alle typer fugler vil altså kunne forstå hverandre på adferden, akkurat som f.eks alle typer hunder, katter og mennesker kan. 

Når det kommer til det artikulerte språket  (muntlige) vil mennesker ikke forstå hverandre like godt, noe som jo skyldes av vi kommer fra ulike steder geografisk. Fugler har visstnok ikke ulike språk, men mer ulike "dialekter" basert på hvor de kommer fra. Lydene deres er for det meste instinktive, men noe er også tillært. Alle fugler vil uansett forstå hverandre bedre på språket enn det vi mennesker kan. 

Du kan lese mer om det f.eks her

hipohopp2022
Liviane skrev (2 timer siden):

Jeg googlet det fordi jeg ble litt nysgjerrig selv. ;)

Det finnes grunnleggende kroppsspråk hos alle arter. Alle typer fugler vil altså kunne forstå hverandre på adferden, akkurat som f.eks alle typer hunder, katter og mennesker kan. 

Når det kommer til det artikulerte språket  (muntlige) vil mennesker ikke forstå hverandre like godt, noe som jo skyldes av vi kommer fra ulike steder geografisk. Fugler har visstnok ikke ulike språk, men mer ulike "dialekter" basert på hvor de kommer fra. Lydene deres er for det meste instinktive, men noe er også tillært. Alle fugler vil uansett forstå hverandre bedre på språket enn det vi mennesker kan. 

Du kan lese mer om det f.eks her

Dette husker jeg vagt at jeg skrev i går…. Men fy søren så interessant. Altså at fugler kan forstå hverandre uavhengig av hvor de bor, til og med i ulike land. Det visste jeg ikke. Dette gjelder jo andre arter og. Leste artikkelen og lærte noe nytt. 

Endret av hipohopp2022
hipohopp2022
Osten skrev (7 minutter siden):

Jeg har mye fugler rundt her jeg bor, jeg kan i alle fall høre både skjære, småfugler og måker varsle når naboens katt nærmer seg. Alle skjønner hva som skjer, tror jeg.

Hehe så gøy og følge med på. Kommer de se bort fra katten da? 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...