Gå til innhold

Å si fra til behandler når hun sier noe jeg ikke husker

Anbefalte innlegg

Det hender av og til at behandler referer til ting som jeg absolutt ikke husker å ha sagt. Og jeg synes det er vanskelig å si fra om det så mesteparten av tiden spiller jeg bare med. Som kanskje er dumt? Det har også fått meg til å tvile en del på min egen hukommelse og jeg har begynt å tenke på annet og at det kanskje er mer jeg kanskje har glemt. Ett eksempel er at vi måtte avslutte timen før tiden fordi hun fikk en telefon. Jeg tenker at det jo er en ganske annerledes situasjon enn det som er til vanlig så jeg burde jo klare å huske det. Jeg tror ikke det var så lenge siden heller.

Fortsetter under...

Burde vel si at det meste av det hun referer til er ting jeg tenker jeg kunne ha sagt, men likevel husker jeg absolutt ikke å faktisk ha sagt det. Så trolig vil jeg tro at jeg har sagt det. Men det hender også en gang i blant at hun sier ting jeg ikke kan relatere meg til også. Så kan jo være hun blander meg med en annen pasient? Hun har jo en del, så vil tro det ikke alltid er lett å holde styr på alle og hva den enkelte har sagt? Forøvrig så synes jeg det er vanskelig å forholde meg på den tvilen jeg har fått i forhold til min egen hukommelse. 

Osten skrev (På 17.4.2022 den 23.29):

Jeg ville sagt fra. Det er ingen skam å være glemsk, har flere i min familie som er glemske uten at det er noen sykdom. Selvfølgelig kan din behandler ta feil iblant også. 

Ja, jeg burde vel gjøre det. Synes bare det er så vanskelig. Hva er beste måten å si det på? Bare rett ut? Vet ikke om jeg klarer det egentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...