Gå til innhold

Det å ville dø

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Handler det alltid om depresjon, eller kan det å ha et dødsønske handle om at man bare ikke føler at man vil leve enten det er fordi man ikke har noe meningsfylt å gjøre eller har noe som gjør at man heller vil leve videre enn å ikke få oppleve en dag til? Ligger det depresjon i bunnen av dette eller kan et menneske ha det sånn uten å være psykisk syk? Hvordan vite forskjell i så fall?

Anonymkode: a161e...1ea

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466263-det-%C3%A5-ville-d%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lurer litt på det samme. Vil heller dø enn å møte opp i bryllup til søsteren min til sommeren. Men er ikke syk.

Anonymkode: 7a701...fa3

Hvis bryllupet ble avlyst, ville du fortsatt dødd da?

Anonymkode: a161e...1ea

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Lurer litt på det samme. Vil heller dø enn å møte opp i bryllup til søsteren min til sommeren. Men er ikke syk.

Sammenfattet alle svar du har gitt, vil jeg si at dette er sykdom/pf. Det er noe særdeles umodent over det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Okeiiii, så man er særdeles umoden om man har en pf? 

Mange med pf har et umodent reaksjonsmønster ja. Jeg har f.eks borderline, og vil absolutt si at måten jeg reagert på i relasjoner til andre har vært umodent. Jeg går i behandling for det og har gjort det i et par år nå, men ting tar tid og det er ikke bare bare, men jeg ser jo selv at måten jeg reagerer på andre og utagerer på er umodent.

Anonymkode: dd1ca...e30

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Okeiiii, så man er særdeles umoden om man har en pf? 

Jeg tolker svaret fra kupton slik at handling/tankemønster er umodent og at det derfor er sykdom/pf.

Ditt svar tolker jeg derimot at du spør om man er umoden fordi man har en pf. 

Vesentlig forskjell på de to. Nå kan det tenkes at jeg tolker både ditt og kuptons svar feil, men syntes det var verdt å nevne. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...