Gå til innhold

På vei ut av gjeldskrise :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har slitt økonomisk i mange år. 10 år. For å presisere før noen evt vil dømme meg: det var ingen luksusfelle, det var helt andre årsaker som satte meg i en sånn situasjon. Jeg var bl a ikke sterk nok til å søke hjelp. Og som følge av det, sykdom og deltidsjobb vokste gjelda. Og jeg refinansierte bla for å unngå inkasso. 

For 3 år siden stoppet det seg selv. Jeg måtte manne meg opp og søke hjelp på nav. Da hadde jeg alene en mill  i forbrukslån.. situasjonen var så ille at nav sa eneste måte å komme meg ut av dette på var å bruke dekningsloven som sier at alle har rett til livsopphold (7817 kr mnd) når husleie er betalt. Resten skal kreditorene ha. De 4 største kreditorene godtok det. Resten ikke, så det ble en tøff runde med inkasso og namsmannen. Og jeg måtte regne med å ha det slik i 7 år. 

Jeg fikk meg fulltidsjobb og har jobbet hardt samt levd svært sparsommelig og bodd trangt i en leilighet jeg ikke trives i. Jeg har kvittet meg med halvparten av gjelda siden 2019. Og målet er å bli ferdig med all inkassogjeld innen sommeren neste år. Dvs 200.000 kr. Da har jeg betalt tilbake hver eneste krone. Jeg har ingen gjeldsordning, og ikke ønsker jeg det heller. 

Dette har vært tøft med tanke på psyken. Det har vært slitsomt. Og jeg har vært mye stresset bla fordi kolleger maser om turer siden jeg skjuler det for alle. Men jeg har taklet det. Jeg har stått i mot presset.

Økonomien har vært min største belastning i livet. Og jeg ville ikke leve fordi det var så tøft. Men nå er det lys i tunnelen. Og nå er jeg så vant til å leve sparsommelig at jeg skal bruke pengene på egen leilighet når jeg er ferdig.  

Jeg føler meg heldig som har fulltidsjobb. Men det har vært hardt. Jeg har egentlig ikke helse til å jobbe fullt, så helger og mye av fritiden har gått til hvile for å stå i det.

Jeg vil bare dele denne gladhistoren med dere og si at det er mulig å komme seg utav gjeldskrise. Henvis til dekningsloven paragraf 7/2. 

Anonymkode: c376d...dee

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466316-p%C3%A5-vei-ut-av-gjeldskrise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...