Gå til innhold

Og så kom coronanen i hus.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Vi kom nettopp hjem fra påskeferie. Samboeren er forkjølet og fikk en positiv test nå. Jeg er negativ. Har heller ingen symptomer. Men han hostet på meg i søvne i natt. 

Dere som har hatt corona. Hvor lang tid tok det fra den første til den neste ble smittet ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466319-og-s%C3%A5-kom-coronanen-i-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Vi kom nettopp hjem fra påskeferie. Samboeren er forkjølet og fikk en positiv test nå. Jeg er negativ. Har heller ingen symptomer. Men han hostet på meg i søvne i natt. 

Dere som har hatt corona. Hvor lang tid tok det fra den første til den neste ble smittet ?

12 dager 😷

Nicklusheletida skrev (41 minutter siden):

Fire dager med Delta og to eller tre dager med Omikron. God bedring til mannen og håper du/ dere får et mildt forløp :) 

UtakknemligDiva
Nicklusheletida skrev (45 minutter siden):

5 dager. 2 stykker ble smittet av meg, brukte samme badet den dagen jeg fikk symptomer. 5. dagen etterpå fikk de begge symptomer.

Annonse

Nicklusheletida
nick skrev (5 minutter siden):

Jr. var #1, han smittet ingen av oss andre. Jeg var #2, jeg smittet ingen av de andre. Sheila har ikke fått corona.

Ikke sikkert jeg får det heller. Jeg tror jeg har et godt immunforsvar for tiden, men får bare vente å se :) Samboeren har vært forkjølet flere ganger uten å smitte meg. Jeg har ikke vært forkjølet på godt over 2 år. 

Jeg hadde det noen uker før påske, i form av en lett forkjølelse. Mannen fikk det en snau uke - 5-6 dager - etter, omtrent like lett.

Håper det går like greit hos dere. Hadde det ikke vært for testen, hadde vi ikke drømt om at det var korona vi hadde.

stjernestøv
Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Både mannen og sønnen hadde det her men jeg fikk det ikke. 

Annonse

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Jeg har begynt å tørrhoste. Hostet en del i natt. Negativ test i dag tidlig. Føler meg frisk, mens samboeren har blitt enda dårligere og er sengeliggende. 

Om du ønsker å vite om du evt er smittet (det er ikke et krav lenger) så tar du test hver morgen før du inntar føde i dagene framover. Jeg fikk også symptomer et par dager før jeg testet positivt, og mange har samme erfaring. Jeg anbefaler grundige sirkelbevegelser først i hals/ved mandlene, deretter samme pinne grundig i nesa (selv om det er skikkelig ekkelt).

God bedring da😊

hipohopp2022
Nicklusheletida skrev (6 timer siden):

Jeg har begynt å tørrhoste. Hostet en del i natt. Negativ test i dag tidlig. Føler meg frisk, mens samboeren har blitt enda dårligere og er sengeliggende. 

Det tok minst 4 dager fra jeg fikk symptomer til testen slo ut. God bedring. 

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 time siden):

Om du ønsker å vite om du evt er smittet (det er ikke et krav lenger) så tar du test hver morgen før du inntar føde i dagene framover. Jeg fikk også symptomer et par dager før jeg testet positivt, og mange har samme erfaring. Jeg anbefaler grundige sirkelbevegelser først i hals/ved mandlene, deretter samme pinne grundig i nesa (selv om det er skikkelig ekkelt).

God bedring da😊

Ok, takk for tips. Det tetter seg til i brøstet mitt nå, så jeg slipper nok ikke unna nei. Skal slutte å skryte av godt immunforsvar 😛

Sønnen min har også fått det nå og eldstedatter og svigersønn kjenner på begynnende symptomer, selv om de har hatt corona før. 

Sønnen til samboeren var dårlig da han kom til hytta i påska, så vi regnet litt med dette her. Vi ville så gjerne ha han der uansett. Hadde vært litt trist om det bare var meg som fikk ha mine barn og min  svigersønn der og samboeren ikke fått hatt sin eneste sønn der. Så vi var alle enige om at vi bare skulle la det stå til. Vi berget heldigvis fint gjennom påsken. 😀

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...