AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 Del Skrevet 20. april 2022 ALLE MINE PROBLEMER - Har jeg en diagnose eller er jeg bare normal? Jeg er veldig usikker på hvem jeg er, føler jeg mangler identitet. Er veldig lukket og innadvendt. Takler dårlig nærhet og omsorg fra andre. Jeg har veldig lav selvfølelse og føler jeg er lite verdt og underlegen andre. Jeg har et veldig stort selvhat og mye selvdestruktive tanker. Lite kontakt med følelser. Dårlig selvbilde. Overtenker alt. Analyserer samtaler og hendelser til det uendelige i ettertid. Jeg unngår for det meste sosiale situasjoner da jeg synes det er veldig vanskelig å stressende å skulle være rundt andre mennesker. Kjenner da på stress og anspenthet. Jeg har to venner jeg er distansert og overfladisk i forhold til. Familie ser jeg ofte, men der også er forholdene ganske overfladiske da vi sjeldent snakker om dypere temaer og "det som betyr noe". Synes det er vanskelig å skape nye relasjoner fordi jeg er redd for å bli gjennomskuet som en dårlig person og det å bli avvist. Jeg får ikke til dette med å åpne meg for andre, å være sårbar. Har perioder med depresjon som responderer dårlig på behandling (har prøvd antidepressiva, stemningsstabiliserende og ECT). Har forsøkt skrive kort om det jeg sliter mest med. Håpte kanskje noen hadde noen tanker om det kunne være en diagnose eller om det bare kan sees på som helt normalt? (Og hvor går det skillet egentlig?). Vet naturligvis at ingen her kan si sikkert, men setter pris på alle innspill. Anonymkode: f2a6f...568 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466341-alle-mine-problemer-%C2%A0har-jeg-en-diagnose-eller-er-jeg-bare-normal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…