AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 Jeg ble innkalt på legetime i dag pga betydelige B vitaminmangler. Mer vet jeg ikke. Vet ikke om jeg manglet B 2, B1 eller B 12 eller flere vitaminer. Jeg har etter innkallelsen vært nervøs og stresset rundt hva som kan være funnet på blodprøvene. Forteller de meg ikke alt? Hvorfor er de betydelige? Og jeg tenker at dette høres svært ille ut. Tenker og blir redd for at jeg kan ha kreft osv I dag skal jeg endelig mulig få svar på dette. Skal på time. Men det er sånn at slike legetimer og undersøkelse stresser meg såpass mye at jeg har egentlig ikke lyst å få det sjekket. Overstresser jeg? Er jeg litt hypokonder? Ville du stresset om du måtte på time om det samme? Hvordan forholder du deg til å gå til legen? Takler du det bra eller dårlig? Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkeanonymnok Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg ble innkalt på legetime i dag pga betydelige B vitaminmangler. Mer vet jeg ikke. Vet ikke om jeg manglet B 2, B1 eller B 12 eller flere vitaminer. Jeg har etter innkallelsen vært nervøs og stresset rundt hva som kan være funnet på blodprøvene. Forteller de meg ikke alt? Hvorfor er de betydelige? Og jeg tenker at dette høres svært ille ut. Tenker og blir redd for at jeg kan ha kreft osv I dag skal jeg endelig mulig få svar på dette. Skal på time. Men det er sånn at slike legetimer og undersøkelse stresser meg såpass mye at jeg har egentlig ikke lyst å få det sjekket. Overstresser jeg? Er jeg litt hypokonder? Ville du stresset om du måtte på time om det samme? Hvordan forholder du deg til å gå til legen? Takler du det bra eller dårlig? Anonymkode: 15f3c...967 Har blitt innkalt til legetime flere ganger pga diverse vitaminmangler. Får stort sett vite resultatet av prøven også prater vi litt om hva årsaken kan være, f.eks kosthold. Så får jeg resept på en vitaminkur og har oppfølgings blodprøve og legetime etter noen uker. Tror du legger for mye i dette. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liviane Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Overstresser jeg? Er jeg litt hypokonder? Ville du stresset om du måtte på time om det samme? Hvordan forholder du deg til å gå til legen? Takler du det bra eller dårlig? Umulig for meg å si om du er hypokonder eller ikke utifra det lille du har skrevet, men jeg kan i alle fall lese at du er veldig stresset. Jeg selv hadde kke blitt særlig stresset over sånt. Hadde nok bare tenkt "Ok, det var jo kjipt, men på legetime nå får jeg vite nærmere om dette, og kan rette opp i det med tilskudd og kanskje også et annet kosthold". Jeg er generelt ikke særlig bekymret for fysisk sykdom, jeg blir mer stresset og engstelig når det gjelder psykiske symptomer. Jeg forholder meg helt fint til legebesøk. Tror dette kommer til å gå helt fint for deg! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg ble innkalt på legetime i dag pga betydelige B vitaminmangler. Mer vet jeg ikke. Vet ikke om jeg manglet B 2, B1 eller B 12 eller flere vitaminer. Jeg har etter innkallelsen vært nervøs og stresset rundt hva som kan være funnet på blodprøvene. Forteller de meg ikke alt? Hvorfor er de betydelige? Og jeg tenker at dette høres svært ille ut. Tenker og blir redd for at jeg kan ha kreft osv I dag skal jeg endelig mulig få svar på dette. Skal på time. Men det er sånn at slike legetimer og undersøkelse stresser meg såpass mye at jeg har egentlig ikke lyst å få det sjekket. Overstresser jeg? Er jeg litt hypokonder? Ville du stresset om du måtte på time om det samme? Hvordan forholder du deg til å gå til legen? Takler du det bra eller dårlig? Anonymkode: 15f3c...967 Jeg kan kjenne meg igjen i det du føler. Når en vet at en har noen mangler på vitaminer eller høye verdier på andre prøver er det naturlig at man blir stresset.jeg er ofte hos legen og misliker det sterkt hver gang..! Så all medfølelse til deg. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er sånn at slike legetimer og undersøkelse stresser meg såpass mye at jeg har egentlig ikke lyst å få det sjekket. Men nå som du vet om problemet, er det ikke da bedre å få det fulgt opp, løse det og bli ferdig med det, i stedet for at du bare skal gå og lure på om det har blitt bedre eller verre? Hvis betydelig B-vitaminmangel ikke oppdages, kan man komme til å føle seg veldig slapp etter hvert - og kanskje bli redd for at det er noe langt alvorligere. Så når situasjonen først er som den er, er det gunstig å behandle det. Du ser hva @Ikkeanonymnok skriver over her - du kommer ikke akkurat til å bli kjørt til akutten og lagt i kunstig koma. AnonymBruker skrev (1 time siden): Overstresser jeg? Jeg synes det, men folk er forskjellige. Vi takler ikke ting likt. Det som er uvesentlig for noen, kan være en stor sak for andre. AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jeg litt hypokonder? Ville du stresset om du måtte på time om det samme? Jeg synes du overdramatiserer siden det er noe såpass vanlig og ufarlig som vitaminmangel. Mange har nok opplevd ting i livet som får vitaminmangel til å virke som en bagatell. Men igjen - vi er forskjellige, og det er alltid noen reell trøst at noen har det verre. Men det kan jo sette ting litt i perspektiv. Jeg ville nok bli stresset hvis legen f.eks. hadde tatt en blodprøve og jeg hadde blitt oppringt og fått beskjed om at det var noe i resultatet som krevde at jeg kom tilbake raskt, men som de ikke ville ta over telefonen. Da lukter det noe mer alvorlig enn vitaminmangel, og jeg sparer de store stressreaksjonene til da. Jeg stresser f.eks. ikke når jeg venter på resultatet av celleprøve, fordi jeg har gjort det så mange ganger før og den alltid har vært normal. Men den dagen jeg får beskjed om forandringer, kommer jeg sikkert til å bli stresset, selv om jeg vet at det ikke trenger å bety kreft. Lykke til, det er snart overstått 😉 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 laban skrev (2 timer siden): Men nå som du vet om problemet, er det ikke da bedre å få det fulgt opp, løse det og bli ferdig med det, i stedet for at du bare skal gå og lure på om det har blitt bedre eller verre? Hvis betydelig B-vitaminmangel ikke oppdages, kan man komme til å føle seg veldig slapp etter hvert - og kanskje bli redd for at det er noe langt alvorligere. Så når situasjonen først er som den er, er det gunstig å behandle det. Du ser hva @Ikkeanonymnok skriver over her - du kommer ikke akkurat til å bli kjørt til akutten og lagt i kunstig koma. Jeg synes det, men folk er forskjellige. Vi takler ikke ting likt. Det som er uvesentlig for noen, kan være en stor sak for andre. Jeg synes du overdramatiserer siden det er noe såpass vanlig og ufarlig som vitaminmangel. Mange har nok opplevd ting i livet som får vitaminmangel til å virke som en bagatell. Men igjen - vi er forskjellige, og det er alltid noen reell trøst at noen har det verre. Men det kan jo sette ting litt i perspektiv. Jeg ville nok bli stresset hvis legen f.eks. hadde tatt en blodprøve og jeg hadde blitt oppringt og fått beskjed om at det var noe i resultatet som krevde at jeg kom tilbake raskt, men som de ikke ville ta over telefonen. Da lukter det noe mer alvorlig enn vitaminmangel, og jeg sparer de store stressreaksjonene til da. Jeg stresser f.eks. ikke når jeg venter på resultatet av celleprøve, fordi jeg har gjort det så mange ganger før og den alltid har vært normal. Men den dagen jeg får beskjed om forandringer, kommer jeg sikkert til å bli stresset, selv om jeg vet at det ikke trenger å bety kreft. Lykke til, det er snart overstått 😉 Det gikk bra :). Jeg har høy mangel på B9 og B12. Fikk sprøyte som jeg må ta en gang i uken i 5 uker. I tillegg B folsyre i tabelettform og B12 i tabelettform etter at 5 ukene er gått. Legen mener dette er helt ufarlig men han tok utvidede blodprøver for å prøve å fastslå årsak. Årsaken kan være at tarmen ikke suger skikkelig opp vitaminet. Jeg ville helst ikke ta sprøyte men legen mener at jeg må for å bygge opp lageret raskt. Jeg gruer meg mye før timer hos legen men når jeg er der så er jeg ikke så redd lenger. Anonymkode: 15f3c...967 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (2 timer siden): Jeg kan kjenne meg igjen i det du føler. Når en vet at en har noen mangler på vitaminer eller høye verdier på andre prøver er det naturlig at man blir stresset.jeg er ofte hos legen og misliker det sterkt hver gang..! Så all medfølelse til deg. Vet heller ikke om det er B 12 , b - abc eller b - nord sør vest eller øst. Eneste jeg vet er at er lave.. så følger deg😎 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (2 timer siden): Jeg kan kjenne meg igjen i det du føler. Når en vet at en har noen mangler på vitaminer eller høye verdier på andre prøver er det naturlig at man blir stresset.jeg er ofte hos legen og misliker det sterkt hver gang..! Så all medfølelse til deg. Da er vi like der. ❤ Ja, jeg blir så stresset. Håper på at de blodprøver som han tok nå er bra. 😅. Bekymrer meg alltid litt for de når noe var galt med de forrige. 😅. Men mest av alt er dette stress. Må ned på legekontoret en gang hver uke nå for å sette sprøyten. Er ca 20 minutters busstur unna. Men det går fint, men litt tiltak er det 😅 Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (1 minutt siden): Vet heller ikke om det er B 12 , b - abc eller b - nord sør vest eller øst. Eneste jeg vet er at er lave.. så følger deg😎 Måtte du ta sprøyte? Jeg håper inderlig at jeg kan drikke alkohol tross medisineringen med vitaminene. 😅. Ønsker å kunne kose meg litt i helgen. Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er vi like der. ❤ Ja, jeg blir så stresset. Håper på at de blodprøver som han tok nå er bra. 😅. Bekymrer meg alltid litt for de når noe var galt med de forrige. 😅. Men mest av alt er dette stress. Må ned på legekontoret en gang hver uke nå for å sette sprøyten. Er ca 20 minutters busstur unna. Men det går fint, men litt tiltak er det 😅 Anonymkode: 15f3c...967 Jeg kan relatere meg til dette, er som å lese om seg selv. Vit du ikke er alene. Kjempe tiltak og stress. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Måtte du ta sprøyte? Jeg håper inderlig at jeg kan drikke alkohol tross medisineringen med vitaminene. 😅. Ønsker å kunne kose meg litt i helgen. Anonymkode: 15f3c...967 Jeg drakk litt for mye i går til tross for at jeg leste her inne for at vitaminene ikke hadde virk ung. I går røk jeg på en smell. Ny dag i dag og nye muligheter. Ja sprøyte rett… haha så gale atte. Du er mye flinkere enn meg tror jeg. På det der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (Akkurat nå): Jeg kan relatere meg til dette, er som å lese om seg selv. Vit du ikke er alene. Kjempe tiltak og stress. Ja da legen fortalte om sprøyte så var det første jeg tenkte: fosj for et stressende tiltak. 😅. Kan jeg slippe sprøyten spurte jeg. Legen: dette er sikkert helt ufarlig men nei du må ta den. Ufarlig, tenkte jeg. Da skulle man jo ikke måtte ta sprøyte 😅. Fysj for et tiltak. Men legen vil vel bare at jeg skal ha gode lagere for å ikke bli syk i fremtiden eller noe slikt 😅 Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (2 minutter siden): Jeg drakk litt for mye i går til tross for at jeg leste her inne for at vitaminene ikke hadde virk ung. I går røk jeg på en smell. Ny dag i dag og nye muligheter. Ja sprøyte rett… haha så gale atte. Du er mye flinkere enn meg tror jeg. På det der. Haha ikke sant ? Sprøyte høres så ille ut 😅😇😅. Men samtidig sier legen at dette er helt sikkert så ufarlig det kan bli. Bare lave nivåer av mangel av to vitaminer. Og allikevel: sprøyte I rompeskinken en gang i uken i fem uker 😇😅. Ja tiltak. Men det var ikke vondt. Men bare tiltak og ikke akkurat så koselig å vise rompen sin en gang i uken. 🤣. Men sånn er livet Haha. Vi får se humoren i det. Synes stakkars den som må sette slike sprøyter. Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja da legen fortalte om sprøyte så var det første jeg tenkte: fosj for et stressende tiltak. 😅. Kan jeg slippe sprøyten spurte jeg. Legen: dette er sikkert helt ufarlig men nei du må ta den. Ufarlig, tenkte jeg. Da skulle man jo ikke måtte ta sprøyte 😅. Fysj for et tiltak. Men legen vil vel bare at jeg skal ha gode lagere for å ikke bli syk i fremtiden eller noe slikt 😅 Anonymkode: 15f3c...967 Jeg svarte legen i det han satt den «du kan ikke og sprøyte inn noe motivasjon lykke og energi i samme slengen da «… så viktig med litt humor med det hele. Det går nok bra tilslutt. Vi er ikke de første på jord med dette problemet heldigvis🙃 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (6 minutter siden): Jeg drakk litt for mye i går til tross for at jeg leste her inne for at vitaminene ikke hadde virk ung. I går røk jeg på en smell. Ny dag i dag og nye muligheter. Ja sprøyte rett… haha så gale atte. Du er mye flinkere enn meg tror jeg. På det der. Ny dag og Nye muligheter. Det er sant 💖 Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ny dag og Nye muligheter. Det er sant 💖 Anonymkode: 15f3c...967 Men mye stress for å gå til legen bare for å få den skinke sprøyten. Burde fått ta den selv og sluppet stresset med turen. Det skal jeg høre med min lege om jeg kan, er sikkert ikke såå vanskelig med opplæring vel. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (2 minutter siden): Jeg svarte legen i det han satt den «du kan ikke og sprøyte inn noe motivasjon lykke og energi i samme slengen da «… så viktig med litt humor med det hele. Det går nok bra tilslutt. Vi er ikke de første på jord med dette problemet heldigvis🙃 Det er nok flere av oss 🥰 . Og det er nok ikke det verste problem man kan ha. Fins langt verre problemer. Men ja det er det jeg ønsker. Ønsker å få lykke tilført i sprøyten. Skulle fortelle om OCD symptomer som jeg sliter kronisk med men orket ikke. Legen min er kjempegod på fysisk sykdom. Der er han den beste jeg vet om. Men på psykisk? Der er han ikke så god. Han har også det omdømme på seg på Internett på siden der man kan kommentere legene om at han har null kunnskap om psykologi. Jeg må nok finne en egen til psykologi. Han virker ikke til å forstå psykologiske ting. Men han er ufattelig beroligende med fysiske plager og slike ting. Da kan han det psykologiske å roe meg ned. Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (2 minutter siden): Men mye stress for å gå til legen bare for å få den skinke sprøyten. Burde fått ta den selv og sluppet stresset med turen. Det skal jeg høre med min lege om jeg kan, er sikkert ikke såå vanskelig med opplæring vel. Har faktisk lyst å heller ta den selv 😅. Men jeg er redd jeg gjør feil. Men er det så vanskelig? Er et styr ja med den sprøyten 😅 Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 hipohopp2022 skrev (4 minutter siden): Men mye stress for å gå til legen bare for å få den skinke sprøyten. Burde fått ta den selv og sluppet stresset med turen. Det skal jeg høre med min lege om jeg kan, er sikkert ikke såå vanskelig med opplæring vel. Vet du om det er noen som tar den på seg selv? Hvis det er mulig så kunne jeg ønske å tatt den selv. Spørs hvor lett det er å gjøre det ... 🤔 Anonymkode: 15f3c...967 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 21. april 2022 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok flere av oss 🥰 . Og det er nok ikke det verste problem man kan ha. Fins langt verre problemer. Men ja det er det jeg ønsker. Ønsker å få lykke tilført i sprøyten. Skulle fortelle om OCD symptomer som jeg sliter kronisk med men orket ikke. Legen min er kjempegod på fysisk sykdom. Der er han den beste jeg vet om. Men på psykisk? Der er han ikke så god. Han har også det omdømme på seg på Internett på siden der man kan kommentere legene om at han har null kunnskap om psykologi. Jeg må nok finne en egen til psykologi. Han virker ikke til å forstå psykologiske ting. Men han er ufattelig beroligende med fysiske plager og slike ting. Da kan han det psykologiske å roe meg ned. Anonymkode: 15f3c...967 Det er ofte sånn, og siden du er fornøyd med han når det gjelder det fysiske så vil du sikkert beholde han? Jeg har en sånn lege at enten liker du han eller ikke… for han er så direkte og sier ting rett som de er. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466353-helt-full-av-uro-og-nerver-pga-legetime/#findComment-4090640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.