Gå til innhold

Bør jeg låne penger til tannlege-kontrollen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg regner med at hun mener at hun får 6000,- mer enn hun vanligvis gjør, ikke at 6000,- er hele feriepengelønningen.

Jeg får 30 000 kr i feriepenger. 18 000 kr av de går til å dekke ferieukene.  De resterende 12 000 går til tannlege 6000 og 7000 lånte penger til en som lånte meg penger. Dermed blir alle de pengene borte. 

 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Da har du vel disponert resten av feriepengene til noe annet? 6000 er en liten del av feriepengene for de aller fleste, selv om man ikke jobber full tid. (Men altså, jeg forstår jo at man også skal leve av dem og bruke dem til ferie...)

Ja det høres ut som en liten del av feriepengene. Men jeg vil tro det forsvinner mye penger når 7000 kr av et lån må betales tilbake,  pluss 6000 kr til tannlege itillegg når feriepengene vil ligge på 30 000 kr og 18 000 kr av de må dekke ferieukene. Tror ikke at det blir så mye til overs til en ferietur foreks da ? 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (48 minutter siden):

Jeg ville lånt penger siden det lønner seg økonomisk.

Jeg tror at hull i tennene vokser fortere enn rentene på et lån. Det kan bli en fryktelig dyr tannlegeregning hvis du lar det skure.

Det er fristende å låne penger til det slik at jeg har litt igjen på konto til en ekstra buffer når feriepengene kommer. 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja det høres ut som en liten del av feriepengene. Men jeg vil tro det forsvinner mye penger når 7000 kr av et lån må betales tilbake,  pluss 6000 kr til tannlege itillegg når feriepengene vil ligge på 30 000 kr og 18 000 kr av de må dekke ferieukene. Tror ikke at det blir så mye til overs til en ferietur foreks da ? 

Anonymkode: 1146f...845

Lån + tannlege blir 13 000, så det er vel 17 000 igjen. Får du tilbake på skatten, kommer det kanskje omtrent samtidig. Så kommer det an på dine faste utgifter om det blir penger til noe ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Lån + tannlege blir 13 000, så det er vel 17 000 igjen. Får du tilbake på skatten, kommer det kanskje omtrent samtidig. Så kommer det an på dine faste utgifter om det blir penger til noe ekstra. 

Nei får ingenting tilbake på skatten. Lånte penger for å få økonomiske til å gå rundt og betalte tilbake med skattepengene som jeg fikk i slutten av mars/ starten av april. Mye å få spart ? Vet ikke. 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 minutter siden):

Lån + tannlege blir 13 000, så det er vel 17 000 igjen. Får du tilbake på skatten, kommer det kanskje omtrent samtidig. Så kommer det an på dine faste utgifter om det blir penger til noe ekstra. 

Det beste er nok å forsøke å ikke ta mer lån og betale utgiftene fortløpende som kommer. Men veldig lite motivert nå. 

Anonymkode: 1146f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 22.47):

Jeg er innkalt til en kontroll hos tannlegen. Utsatte den to ganger men sekretæren sier at det haster. Har time på mandag og får ikke lønn før fredag. Jeg har kun 2700 kr til det. Har lav lønn og har mye utgifter. Har mistet bufferen min. Bør jeg låne penger til dette eller bør der holde med 2700 kr? Vil helst ikke låne penger. 

Hva tenker dere? Jeg regner med at det er kun en vanlig kontroll. 

Anonymkode: 1146f...845

Men én tannlegekontroll koster under 2700 kroner. Du vil nok ha igjen 1500 kroner eller mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...