Gå til innhold

Sv.perm 52 uker og ferie

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har termin 11. juni, og skal ta sv.perm i 80% fom 21.mai 2002. Jeg er separert fra barnefaren.

Når jeg nå søker om 52 uker permisjon med 80 % lønn, formoder jeg at jeg fyller vilkårene for å få alle de 52 ukene, ettersom far ikke kan. Han er selvstendig næringsdrivende - har flere egne fiskebåter. Far ønsker heller ikke permisjon om han skulle ha rettighet til det, pga at han ikke har tid. Eller hvordan blir det der, vil jeg få alle de 52 ukene?

Selv har jeg opparbeidet meg rett til 5 uker ferie til sommeren. Vil disse 5 ukene bli lagt til de 52 ukene, jeg har permisjon? Eller skal ferien avvikles innenfor i 52 ukene?

Hvordan vil utbetalingene foregå? Hvis jeg får litt lønn fra arbeidsgiver i mai (tom den 21), og litt fødselspenger mellom den 21 og ut måneden. Vi trygdekontoret stoppe utbetalingen i juni, når arbeidsgiver betaler feriepenger?

Hvilken rett har jeg til ferie og feriepenger neste sommer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46647-svperm-52-uker-og-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Er du enslig forsørger har du rett på alle 4 ukene selv. Husk å opplyse dette til TK.

Ferie kan du avvikle i permisjonstiden eller etterpå. Det er begrensninger på hvor mye ferie du kan overføre til neste år. Fødselspengene blir stanset når du faktisk tar ferie - hvis du ønsker at fødselspengene skal utsettes tilsvarende.

Du får feriepenger fra folketrygden kun av de 15 første ukene, og det utbetales i slutten av mai neste år.

Dersom din arbeidsgiver betaler fødselspenger helt eller delvis får han tilsvarende refusjon av feriepengene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...