Gå til innhold

Litt rart spm fra apotekteknikeren i dag..

Anbefalte innlegg

Var å hentet en resept på apoteket i dag. Fast medisin, som jeg har brukt i neste to år.

Hun som ekspederte måtte vente på en apotektekniker, som måtte godkjenne/se at hun hadde funnet frem riktig medisin.

Han som kom, kikket på meg, smilte og spurte om det «går det bra å bruke denne medisinen» Jeg sa ja, litt spørrende, så da spurte han videre « du blir ikke noe dårlig eller noe sånt?»

Synes det var så rare spm…

Har aldri fått spm om denne medisinen før, kun opplevd at noen apotek ikke har hatt den inne. 
Liker ikke å få spm når jeg henter mine medisiner 🤨

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466493-litt-rart-spm-fra-apotekteknikeren-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (12 timer siden):

Utidig av han.

Mener du virkelig at det er utidig å spørre om slike ting? Hvis medisinen har kjente, plagsomme bivirkninger - som det kanskje er mulig å gjøre noe med?

Hvorfor?

Endret av Teatrica666

Annonse

AnonymBruker
usikker skrev (11 minutter siden):

Ja, det får meg til å bli usikker på denne medisinen.

Han fikk meg til å gruble over hva det er i denne medisinen, som gjorde han ble nyskjerrig på om det gikk bra med meg…

Hvilkenn medisin er det?

Anonymkode: a221f...800

kupton skrev (På 26.4.2022 den 22.30):

Utidig av han.

Nettopp. Om jeg skulle oppleve ubehagelige bivirkninger, tar jeg det opp med legen min. En farmasøyt/apotektekniker har ikke myndighet til å gjøre noe fra eller til hva jeg vet. Dessuten ser man jo åpenbart at et spørsmål som det fra en farmasøyt/apotektekniker skaper usikkerhet - både fra pasient samt nysgjerrighet om hvilken medisin dette kan gjelde fra andre forumbrukere. Negative ringvirkninger...

Eneste spørsmål jeg opplever i blant å få, er om jeg har brukt medisinen før og om svaret er nei, får jeg ev. en kortfattet veiledning om hva som ikke bør kombineres med medisinen. Det var vel en gang at en apotekansatt fant en uheldig kontraindikasjon mellom mine legemidler en gang jeg fikk forskrevet en ny medisin - og det er jo nettopp derfor de gjør en dobbeltkontroll.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...