Gå til innhold

Ny bank avslutter mine lån i annen bank , refinansiering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått et nytt refinansieringslån med 9 prosent rente. De to gamle var på 14 prosent i snitt. Den nye banken skulle avslutte lånene for meg, og sende pengene direkte til de to bankene. 

Betyr det at jeg slipper å avslutte selv med bankene angående rente osv ? 

Jeg ser at det ene lånet lå på 290 kr I rente ifølge siden til ny långiver. Betyr det at de to lånene er nå avsluttet av ny bank som jeg bruker? 

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Når et lån skal refinansieres, ber banken du søker nytt lån i, de eksisterende bankene (evt. inkassoselskapene hvis lånet er misligholdt) om saldo på lånet pr dags dato. Denne skal inkludere påløpte renter.

Dette beløpet utbetales av ny bank, og gamle lån slettes/avsluttes.

Hvis du fortsatt får krav fra de gamle bankene, bør du ta kontakt med de.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (58 minutter siden):

Hei,

Når et lån skal refinansieres, ber banken du søker nytt lån i, de eksisterende bankene (evt. inkassoselskapene hvis lånet er misligholdt) om saldo på lånet pr dags dato. Denne skal inkludere påløpte renter.

Dette beløpet utbetales av ny bank, og gamle lån slettes/avsluttes.

Hvis du fortsatt får krav fra de gamle bankene, bør du ta kontakt med de.

 

Jeg hadde en faktura liggende fra den ene banken. Den fikk jeg før jeg refinansierte.  Regner da med at den kan slettes siden nye banken har betalt hele gjenstående beløp ut. 

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde en faktura liggende fra den ene banken. Den fikk jeg før jeg refinansierte.  Regner da med at den kan slettes siden nye banken har betalt hele gjenstående beløp ut. 

Anonymkode: 78219...357

Det ville jeg ikke vært sikker på. Synes du bør sjekke med dem, før det evt påløper masse renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (6 minutter siden):

Det ville jeg ikke vært sikker på. Synes du bør sjekke med dem, før det evt påløper masse renter.

Jeg har betalt over over 1000 kr I renter med tanke på summen som ble refinansiert så jeg vil tro at det er avsluttet nå når banken avsluttet dette for meg med å betale det ut. 

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Det ville jeg ikke vært sikker på. Synes du bør sjekke med dem, før det evt påløper masse renter.

Skal sjekke på appen deres når summen er registrert  

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (3 timer siden):

Det ville jeg ikke vært sikker på. Synes du bør sjekke med dem, før det evt påløper masse renter.

Ser på appen at de tar 588 kr den 1 juni. Lånet står på 0.06 kr . Ikke en øre en gang,  men regner med at det er renter tilbake i tid som de skal ha penger for i juni. Etter det står det at lånet er nedbetalt. Det andre lånet skal være helt nedbetalt for der ser jeg at ny långiver har betalt renten. 

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forsto ikke dette med 0,06 øre som står igjen og ny rente som betales innen 1. Juni på over 500 kr, men regner med at nye långiver ikke var plusset på 0,06 øren og at rentene kommer av annet enn den øren.  At det er plusset på uansett... 

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser på appen at de tar 588 kr den 1 juni. Lånet står på 0.06 kr . Ikke en øre en gang,  men regner med at det er renter tilbake i tid som de skal ha penger for i juni. Etter det står det at lånet er nedbetalt. Det andre lånet skal være helt nedbetalt for der ser jeg at ny långiver har betalt renten. 

Anonymkode: 78219...357

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Forsto ikke dette med 0,06 øre som står igjen og ny rente som betales innen 1. Juni på over 500 kr, men regner med at nye långiver ikke var plusset på 0,06 øren og at rentene kommer av annet enn den øren.  At det er plusset på uansett... 

Anonymkode: 78219...357

De 588 er nok allerede påløpte renter, ja. Jeg vil anta disse 0,06 ørene vil bli rundet ned, men for å være sikker på at lånet er ute av verden er det jo bare å betale inn en krone ekstra når du betaler de påløpte rentene. Tror ikke det er noen sammenheng mellom de påløpte rentene og de 0,06 ørene som gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (18 minutter siden):

 Jeg vil anta disse 0,06 ørene vil bli rundet ned, men for å være sikker på at lånet er ute av verden er det jo bare å betale inn en krone ekstra når du betaler de påløpte rentene. 

Man kan jo legge inn beløp med ører også 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

 

De 588 er nok allerede påløpte renter, ja. Jeg vil anta disse 0,06 ørene vil bli rundet ned, men for å være sikker på at lånet er ute av verden er det jo bare å betale inn en krone ekstra når du betaler de påløpte rentene. Tror ikke det er noen sammenheng mellom de påløpte rentene og de 0,06 ørene som gjenstår.

Jeg kontaktet dem for å høre. Jeg fikk beskjed om at hvis jeg vil betale de påløpte rentene nå så stopper videre nedbetalongen som var i 2 måneder til på rentene. Jeg har betalt rentene og gjort meg ferdig med den banken nå  :)

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (2 timer siden):

Man kan jo legge inn beløp med ører også 🙂 

Tror de teller ører og. Tenker på alle kundene de har. De tjener penger på hver eneste øre 😊

Anonymkode: 78219...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 11.11):

Tror de teller ører og. Tenker på alle kundene de har. De tjener penger på hver eneste øre 😊

Anonymkode: 78219...357

Ja, det er kun i kontanter ørene er borte. Kjøper du noe til kr 23,20 i butikken og betaler med kort, trekkes også ørene på kortet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...