Gå til innhold

Kupton - Lamictal og bedring av nevrologiske symptomer

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg måtte "krype til korset" og gå tilbake på vanlig dose Lamictal etter å ha forsøkt sakte nedtrapping i vår. På 50 mg slet jeg med å snakke - både å få til logikk og sammenheng i det jeg sa, men også problemer med uttale av R og l, fikk ordletingsvansker og mer, samt at jeg følte meg helt blank når jeg skulle snakke med noen. Jeg hadde også problemer med balansen når jeg gikk. Når jeg har kommet meg tilbake til 200 mg så er dette borte. Jeg snakker vanlig og balansen er god igjen. Jeg ble også veldig deprimert på lave doser, tror også jeg var på grensen til psykose, følte at kroppen var delt i flere deler og at jeg ikke hadde noen helhetlig opplevelse av egen kropp og hadde all slags rare kroppsfornemmelser.

Som sagt så er det så og si helt bra igjen på vanlig dose Lamictal. Har bipolar type 2 diagnose, men synes jo ikke dette er typiske symptomer. Dog påfallende at det blir borte på vanlig dose. Hva er dette for noe @kupton? Blir jo bekymret, men er jo enorm lettelse at det blir bra igjen når jeg bruker ordentlig dose....

Fortsetter under...

Drømmeautomat skrev (5 minutter siden):

Er dette ting du har opplevd før du begynte på Lamictal, eller opplever du det som en reaksjon på at du forsøkte å slutte på Lamictal? Spør fordi jeg selv bruker Lamictal.

Har opplevd lignende før Lamictal og, men enda sterkere nå denne gangen når jeg var på lav dose 😕 

kupton skrev (8 minutter siden):

Beklager, men dette kan jeg ikke forklare. Du må snakke med psykiateren din som kjenner deg bedre. Evt bli henvist til en nevrolog.

Overhodet ingen teori om hva dette kan være? :( Snakket med psykiater, eneste han sa var at er vanlig å ha problemer med å snakke hvis man er deprimert, ikke noe mer enn det. 

Jeg ville satt meg litt inn i excitotoksisitet eller virkninger av for høye mengder glutamat i synapsene, som Lamictal regulerer. 

Dette kan gi mange lidelser. Jeg er usikker på om talevansker er en av de, men dette kan du lese mer om. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...