Gå til innhold

Stemmer det at hypomani ikke skal behandles om man har bipolar II?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mine hypomanier kan bli så kraftige at jeg fungerer like dårlig som ved moderate til alvorlige depressive episoder, så jeg må behandle dem. Jeg kan ikke risikere at de blir så kraftige at jeg ikke klarer å fungere. Jeg kan også få psykotiske symptomer, bli veldig forvirret og utsette meg selv for fare. Det hører med sjeldenhetene, men det er likevel ikke noe jeg kan risikere. 

Anonymkode: ebcb6...555

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

MÅ det behandles da, eller går det greit uten?

Anonymkode: 2b254...173

Det må ikke det. Jeg har reagert negativt på mange medisiner så jeg får ikke noe spesielt rettet mot det nå. Mine hypomanier er som oftest bare ca 10 dager lange. Depresjonene er det derimot verre med, men får ikke lov til å prøve mer antidepressiva. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

MÅ det behandles da, eller går det greit uten?

Anonymkode: 2b254...173

Dette spørsmålet kom opp blant pasientene på hvert eneste kull jeg hadde på bipolarskolen. Hver eneste gang ble konklusjonen at alt i alt var ulempene med å behandle langt mindre enn ulempene ved ikke å behandle.

Men det er selvsagt en individuell vurdering basert på erfaring med seg selv og sin egen sykdom.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...