Gå til innhold

Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?


Everybody

Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?  

22 stemmer

  1. 1. Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?

    • Den som hyler og utagerer
      16
    • Den som er rolig
      6


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (5 minutter siden):

Så det dere sier er at en som løper naken inn på dps og hyler får mer hjelp enn en som rolig prøver å be om hjelp?

Nei, det er ikke det vi sier.

Anonymkode: 93729...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 30.4.2022 den 13.41):

Har fått hjelp uansett og foretrekker å gå rolig og be om hjelp før jeg blir dårligere og deretter destruktiv med rus og sånt. Klarer det oftere enn før, og blir alltid tatt seriøst. 

Ikke ta det dette ille opp.

men jeg skjønner virkelig ikke hvordan du alltid blir tatt seriøst når du blir innlagt. Du sier du aldri ber om innleggelse, men i oppførselen din gjør du jo indirekte det. Som sagt ikke vondt ment, jeg bare forstår ikke helt. Hvis @Everybody føler han / hun må løpe inn naken får å få hjelp, så er det veldig trist. Men jeg tror de fleste ikke opplever og få hjelp i åresvis. Der tror jeg og du en annen her opplever en unik opplevelse. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (På 30.4.2022 den 13.03):

Hva har du best erfaring med?

Har ikke testet ut annet enn å fortelle,  rolig stort sett.

Anonymkode: d6850...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kanskje hjelp raskt hvis man utagerer, men det betyr ikke at man får riktig hjelp. Min erfaring er at man gjerne får bedre hjelp hvis man forteller med ord at man trenger hjelp fremfor med handling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skogbrann skrev (2 minutter siden):

Man får kanskje hjelp raskt hvis man utagerer, men det betyr ikke at man får riktig hjelp. Min erfaring er at man gjerne får bedre hjelp hvis man forteller med ord at man trenger hjelp fremfor med handling. 

Ikke når det er snakk om akutthjelp. Da er det de som har selvskadet og tatt overdoser som får mest og lettest hjelp. 

Å bli akuttinnlagt uten at det er skjedd en selvskading i forkant kan vel de fleste skrive under på at er omtrent ingen som får, så jeg forstår disse som gjør det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utagert 1 gang og det var ren manipulasjon. Jeg var innlagt på et sykehjem ut på bygda. Der var det bare kronisk schizofrene som snakket usammenhengende og dreit og feis om hverandre. Jeg synes ikke det var et sted å være for 19 Åring. Så jeg svelget en hel boks med fluanxol tabletter jeg hadde tatt med hjem fra Perm. Så viste det til sykepleieren sa at nå stikker jeg ha hoppet ut gjennom vinduet. Det ble jaktet på meg fra lensmannen og jeg stelte meg over en bro og truet med å hoppe dersom jeg ble sendt tilbake til dette her det. Da ble kjørt til sykehuset av pumpet. Det var kjempe kjipt spesielt sykepleieren hvar ekkel. Men det funket jeg fikk 14 dager for lunkket så sluppet fri. Hadde jeg ikke gjort dette hadde jeg vært innlagt på dette sykehjemmet jallefall et halvt år. Men jeg vil nok brukt ord istedenfor utagering nå som jeg er voksen og moden. Men utageringen virket det må jeg si det er betraktelig bedre å være på en lukket avdeling med sykepleiere som er Utdannet i feltet og og her leger og psykiatere som kunne se på medisineringen og lignende.

Anonymkode: 6b3be...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke når det er snakk om akutthjelp. Da er det de som har selvskadet og tatt overdoser som får mest og lettest hjelp. 

Å bli akuttinnlagt uten at det er skjedd en selvskading i forkant kan vel de fleste skrive under på at er omtrent ingen som får, så jeg forstår disse som gjør det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Så kan man jo spørre seg om hvor god hjelp de egentlig får. Joda, de blir innlagt fordi man har plikt til å redde liv, men så er resultatet ofte at de sliter mer og mer med å klare seg hjemme og blir institusjonalisert. Da vil jeg ikke si at man har fått god hjelp selv om man har fått hjelp ofte.

 

Anonymkode: 93729...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke når det er snakk om akutthjelp. Da er det de som har selvskadet og tatt overdoser som får mest og lettest hjelp. 

Å bli akuttinnlagt uten at det er skjedd en selvskading i forkant kan vel de fleste skrive under på at er omtrent ingen som får, så jeg forstår disse som gjør det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Jo om du går til legevakten og sier du skal ta livet ditt blir du innlagt. Akutt. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke når det er snakk om akutthjelp. Da er det de som har selvskadet og tatt overdoser som får mest og lettest hjelp. 

Å bli akuttinnlagt uten at det er skjedd en selvskading i forkant kan vel de fleste skrive under på at er omtrent ingen som får, så jeg forstår disse som gjør det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Min erfaring er ikke at det er så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke ta det dette ille opp.

men jeg skjønner virkelig ikke hvordan du alltid blir tatt seriøst når du blir innlagt. Du sier du aldri ber om innleggelse, men i oppførselen din gjør du jo indirekte det. Som sagt ikke vondt ment, jeg bare forstår ikke helt. Hvis @Everybody føler han / hun må løpe inn naken får å få hjelp, så er det veldig trist. Men jeg tror de fleste ikke opplever og få hjelp i åresvis. Der tror jeg og du en annen her opplever en unik opplevelse. 

Anonymkode: 76ca5...138

Jeg bruker som regel ikke å bli lagt inn av "oppførselen" min. Det hender, men da skriver jeg meg ut. Derimot har jeg en avtale i psykiatrien og jeg kan dra til fastlege eller legevakt og be om innleggelse og da får jeg det. Jeg kan ikke si nei til mine tilbud for at andre dessverre føler de ikke får det de føler de trenger. Jeg har nå mine tilbud og da må jeg få benytte meg av de. 

De fleste innleggelsene mine starter altså med at jeg helt rolig går til legen og sier at jeg ønsker hjelp. 

Jeg har ikke energi til noen lang diskusjon om dette nå så ender den diskusjonen for mitt vedkommende.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har utagert 1 gang og det var ren manipulasjon. Jeg var innlagt på et sykehjem ut på bygda. Der var det bare kronisk schizofrene som snakket usammenhengende og dreit og feis om hverandre. Jeg synes ikke det var et sted å være for 19 Åring. Så jeg svelget en hel boks med fluanxol tabletter jeg hadde tatt med hjem fra Perm. Så viste det til sykepleieren sa at nå stikker jeg ha hoppet ut gjennom vinduet. Det ble jaktet på meg fra lensmannen og jeg stelte meg over en bro og truet med å hoppe dersom jeg ble sendt tilbake til dette her det. Da ble kjørt til sykehuset av pumpet. Det var kjempe kjipt spesielt sykepleieren hvar ekkel. Men det funket jeg fikk 14 dager for lunkket så sluppet fri. Hadde jeg ikke gjort dette hadde jeg vært innlagt på dette sykehjemmet jallefall et halvt år. Men jeg vil nok brukt ord istedenfor utagering nå som jeg er voksen og moden. Men utageringen virket det må jeg si det er betraktelig bedre å være på en lukket avdeling med sykepleiere som er Utdannet i feltet og og her leger og psykiatere som kunne se på medisineringen og lignende.

Anonymkode: 6b3be...44a

Huff får vondt av å høre historien din❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker som regel ikke å bli lagt inn av "oppførselen" min. Det hender, men da skriver jeg meg ut. Derimot har jeg en avtale i psykiatrien og jeg kan dra til fastlege eller legevakt og be om innleggelse og da får jeg det. Jeg kan ikke si nei til mine tilbud for at andre dessverre føler de ikke får det de føler de trenger. Jeg har nå mine tilbud og da må jeg få benytte meg av de. 

De fleste innleggelsene mine starter altså med at jeg helt rolig går til legen og sier at jeg ønsker hjelp. 

Jeg har ikke energi til noen lang diskusjon om dette nå så ender den diskusjonen for mitt vedkommende.

Jeg skjønner dette, som sagt ingen  har noe med dette utenom deg og ditt helsepersonell.

Bare et siste spørsmål er du ikke redd for og bli institusjonisert? 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo om du går til legevakten og sier du skal ta livet ditt blir du innlagt. Akutt. 

Anonymkode: 76ca5...138

Første gangen du gjør det kanskje, men ikke når du har vært der for 5. Gang og du sier du skal ta livet ditt

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann skrev (28 minutter siden):

Min erfaring er ikke at det er så vanskelig. 

Men har du vært på legevakten der det endtr i innleggelse så ofte? Som sagt så får du kanskje innleggelse 1. og 2. Gang du er der, men ikke når det stadig gjentar seg. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Første gangen du gjør det kanskje, men ikke når du har vært der for 5. Gang og du sier du skal ta livet ditt

Anonymkode: 865fb...fb0

Det har jeg ingen erfaringen med, men da er vel neste steg overdose da? Jeg vet ikke. Hvis man tar overdose ringer man legevakten etterpå? Jeg aner ikke. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner dette, som sagt ingen  har noe med dette utenom deg og ditt helsepersonell.

Bare et siste spørsmål er du ikke redd for og bli institusjonisert? 

Anonymkode: 76ca5...138

Man må vei veie litt for og imot. Jeg er jo blitt ganske vant til å være på institusjon og sånt, men jeg er mer hjemme enn innlagt og har alltid et mål om å klare meg lengst mulig hjemme. Det er mulig jeg ender opp i bemannet bolig etter hvert, men jeg håper på å klare å bli bra nok til å ikke trenge det. Jeg bor på krisesenteret nå da og det ligner litt på strukturen til bemannet bolig. Her fungerer jeg ganske greit. Dessverre kan man vel på en måte si. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke når det er snakk om akutthjelp. Da er det de som har selvskadet og tatt overdoser som får mest og lettest hjelp. 

Å bli akuttinnlagt uten at det er skjedd en selvskading i forkant kan vel de fleste skrive under på at er omtrent ingen som får, så jeg forstår disse som gjør det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Jeg har blitt akutt innlagt flere ganger uten å utagere, faktisk de fleste gangene. Så det går fint an (nå er det år siden sist da, men trenger nok ikke å utagere for å bli innlagt igjen hvis jeg er syk nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Man må vei veie litt for og imot. Jeg er jo blitt ganske vant til å være på institusjon og sånt, men jeg er mer hjemme enn innlagt og har alltid et mål om å klare meg lengst mulig hjemme. Det er mulig jeg ender opp i bemannet bolig etter hvert, men jeg håper på å klare å bli bra nok til å ikke trenge det. Jeg bor på krisesenteret nå da og det ligner litt på strukturen til bemannet bolig. Her fungerer jeg ganske greit. Dessverre kan man vel på en måte si. 

Krisesenteret? Hvorfor? Jeg leser ikke dagboken din så jeg vet ikke noe om det. Der var trist å lese. Du er jo sykepleier. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...