Gå til innhold

Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?


Everybody

Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?  

22 stemmer

  1. 1. Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?

    • Den som hyler og utagerer
      16
    • Den som er rolig
      6


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Krisesenteret? Hvorfor? Jeg leser ikke dagboken din så jeg vet ikke noe om det. Der var trist å lese. Du er jo sykepleier. 

Anonymkode: 76ca5...138

Jeg ønsker ikke å legge ut om hvorfor ute på forumet. Joda, at jeg er sykepleier har vel ikke så mye med saken å gjøre..Jeg får nå hjelp til å finne ut av situasjonen og det er jo det viktigste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker ikke å legge ut om hvorfor ute på forumet. Joda, at jeg er sykepleier har vel ikke så mye med saken å gjøre..Jeg får nå hjelp til å finne ut av situasjonen og det er jo det viktigste. :)

Jo for da har du mange ressurser 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo for da har du mange ressurser 

Anonymkode: 76ca5...138

Det har ikke noe med den situasjonen og truslen jeg er under å gjøre. 

Dette avsporer tråden så tenker vi gir oss nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Det har ikke noe med den situasjonen og truslen jeg er under å gjøre. 

Dette avsporer tråden så tenker vi gir oss nå. 

Ok. Jeg visste jo ikke det. Ønsker deg set beste. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo for da har du mange ressurser 

Anonymkode: 76ca5...138

Selv ressurssterke mennesker trenger hjelp iblant.

Anonymkode: 93729...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv ressurssterke mennesker trenger hjelp iblant.

Anonymkode: 93729...de3

Ja jo men nå visste jeg @Glitter var sykepleier da, når jeg har snakket med henne masse før. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jo men nå visste jeg @Glitter var sykepleier da, når jeg har snakket med henne masse før. 

Anonymkode: 76ca5...138

Faktisk var @Glitter første jeg snakket med her inne Sp at det går bra med henne betyr ekstra mye. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Faktisk var @Glitter første jeg snakket med her inne Sp at det går bra med henne betyr ekstra mye. 

Anonymkode: 76ca5...138

Jeg vet ikke helt hvem du er, men det er jo hyggelig å høre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt hvem du er, men det er jo hyggelig å høre det. 

Nei jeg vet du ikke vet det. Mitt brukernavn begynte på H. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (37 minutter siden):

Jeg har blitt akutt innlagt flere ganger uten å utagere, faktisk de fleste gangene. Så det går fint an (nå er det år siden sist da, men trenger nok ikke å utagere for å bli innlagt igjen hvis jeg er syk nok)

Mener du sånn midt på natten? 

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener du sånn midt på natten? 

Anonymkode: 865fb...fb0

Har vel bare blitt lagt inn på dag, ettermiddag og kveld.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Første reaksjon var å le når jeg leste dette. Men jeg forstår samtidig frustrasjonen din siden du har sånne tanker og spør. Føler du deg ikke sett og hørt? Hadde det skjedd tenker jeg at dps hadde tenkt at du var psykotisk og sendt deg på lukket avdeling. 

Anonymkode: 76ca5...138

Ja, grunnen til at jeg skrev det er at det tok så utrolig lang tid før jeg fikk riktig hjelp. Og nå begrunner behandlerne det med at jeg har vært stille og rolig. Jeg har lidd i det stille og ingen har helt skjønt hvor syk jeg har vært. Så kanskje hvis jeg hadde løpt litt naken rundt i nabolaget eller på DPS så hadde jeg kanskje blitt tatt seriøst? Eller truet med å vandalisere og knuse ruter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hyler desperat når jeg er psykotisk fordi jeg bare klikker. Har kledd av meg klærne også uten at jeg aner hvorfor. Men da trenger jeg faktisk hjelp og det akutt. Og får det. Skjermet og medisiner. Og da blir jeg bra igjen. Gjør det ikke for å manipulere til meg hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri utagert hverken i eller utenfor psykiatrien. Aldri hevet stemmen, vært sint eller skapt oppstyr av noe slag. Det har ikke hindret meg i å motta hjelp. Lidelsen har vært synlig i form av depresjon og hypomani og jeg har ikke behøvd eller vurdert å måtte skape drama for å formidle det. Flere ganger har ulike behandlere selv sett depresjonen på ansikt og uttrykk før jeg selv har erkjent en depresjon. Jeg tror ikke det stemmer at man må utagere for å få hjelp. Jeg ville tenkt tvert imot. Å utagere og være voldsom i psykose er imidlertid noe annet. 

Anonymkode: 5e781...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (8 timer siden):

Jeg hyler desperat når jeg er psykotisk fordi jeg bare klikker. Har kledd av meg klærne også uten at jeg aner hvorfor. Men da trenger jeg faktisk hjelp og det akutt. Og får det. Skjermet og medisiner. Og da blir jeg bra igjen. Gjør det ikke for å manipulere til meg hjelp. 

Men hvorfor gjør du det ute i offentligheten? Du kan jo løpe rundt naken så mye du vil hjemme

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor gjør du det ute i offentligheten? Du kan jo løpe rundt naken så mye du vil hjemme

Anonymkode: 865fb...fb0

Man klarer ikke å tenke logisk når man er psykotisk. Ting bare skjer og personen har ikke kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men hvorfor gjør du det ute i offentligheten? Du kan jo løpe rundt naken så mye du vil hjemme

Anonymkode: 865fb...fb0

Jeg gjorde det på skjerma avdeling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...