AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 Skrevet 1. mai 2022 Jeg forsøker det. Men jeg tenkte å fordele handlingen slik at jeg handlet for 100 kr dagen men det er jo bare stress, og man får ikke råd til å kjøpe så mye variert mat for 100 kr. Tenker derfor å handle for 300 kr om gangen. For 3 dager , det blir for 300 kr. Hvordan fordeler dere handlingen/ budsjettet? Noen forslag til rimelig mat? Eller handleliste? Anonymkode: 0de21...bb1 0 Siter
Gjest Hurja Skrevet 1. mai 2022 Skrevet 1. mai 2022 Vi setter opp en ukesmeny og handler alt vi trenger utifra den og andre ting vi trenger en gang i uka. Om det er tilbudsvarer eller datovarer til 50% plukker vi med oss dette også mtp neste ukes meny. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 Skrevet 1. mai 2022 Hurja skrev (1 time siden): Vi setter opp en ukesmeny og handler alt vi trenger utifra den og andre ting vi trenger en gang i uka. Om det er tilbudsvarer eller datovarer til 50% plukker vi med oss dette også mtp neste ukes meny. Det er smart. Anonymkode: 0de21...bb1 0 Siter
Grendel Skrevet 2. mai 2022 Skrevet 2. mai 2022 Vi gjør det samme som @Hurja. Planlegger alle middager og storhandler en gang i uken. 3000 for en person høres riktig ut. Tipset mitt er å velge billige alternativ av samme vare, pluss å bli bevisst på visse ting som er veldig dyrt uten at man skulle tro det. 2 Siter
Ekstra Skrevet 2. mai 2022 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg forsøker det. Men jeg tenkte å fordele handlingen slik at jeg handlet for 100 kr dagen men det er jo bare stress, og man får ikke råd til å kjøpe så mye variert mat for 100 kr. Tenker derfor å handle for 300 kr om gangen. For 3 dager , det blir for 300 kr. Hvordan fordeler dere handlingen/ budsjettet? Noen forslag til rimelig mat? Eller handleliste? Anonymkode: 0de21...bb1 Jeg tror man får mer for pengene når man planlegger og handler mye og sjeldnere. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 Skrevet 2. mai 2022 Grendel skrev (48 minutter siden): Vi gjør det samme som @Hurja. Planlegger alle middager og storhandler en gang i uken. 3000 for en person høres riktig ut. Tipset mitt er å velge billige alternativ av samme vare, pluss å bli bevisst på visse ting som er veldig dyrt uten at man skulle tro det. Ja det er nok best å handle en gang i uken, istedet for mye småhandling. Man får mye mer for pengene for man kan kjøpe større partier av noe når man handler en gang i uken. Anonymkode: 0de21...bb1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 Skrevet 2. mai 2022 Ekstra skrev (37 minutter siden): Jeg tror man får mer for pengene når man planlegger og handler mye og sjeldnere. Tror det samme Anonymkode: 0de21...bb1 0 Siter
laban Skrevet 2. mai 2022 Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men jeg tenkte å fordele handlingen slik at jeg handlet for 100 kr dagen men det er jo bare stress, og man får ikke råd til å kjøpe så mye variert mat for 100 kr. Man får nesten ingenting for 100 kr, bl.a. fordi det ofte lønner seg å kjøpe litt større pakninger og eventuelt fryse resten til en annen gang. Det koster ikke mer å gå i butikken ofte, men dårlig planlegging gjør det vanskelig å holde budsjettet - og selvsagt kan man ikke handle ofte hvis man ikke kan la være å putte ting i kurven som ikke står på lista. Jeg ville studert ukas tilbud der jeg pleide å handle (men sjekket at det virkelig er et ordentlig prisavslag, ikke bare et lokketilbud), planlagt middagene innenfor budsjettet og handlet inn til dem tidlig i uka. Så ville jeg holdt unna litt penger til suppleringshandel (som pålegg, dopapir og annet man kan gå tom for). Når du kommer inn i denne rutinen vil du trolig kunne handle f.eks. bare mandag og fredag. Et sparetips er å tenke litt helhetlig på ukemenyen - planlegg å bruke rester i en omelett eller grateng mot slutten av uka, så slipper du å kaste noe og du får en middag nesten "gratis". Hvis du kjøper noe med begrenset holdbarhet som ikke kan fryses (som f.eks. frisk salat), er det viktig at det inngår i flere måltider samme uke. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 Skrevet 23. mai 2022 Jeg har klart å få matbudsjettet mitt ned fra 6000 kr i måneden til 3000. Er godt fornøyd med det. Klarte det ved å bli flinkere med å ha liste tilgjengelig og ikke kjøpe unødvendige ting, samt å ikke handle så ofte. Anonymkode: 0de21...bb1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.