Gå til innhold

Hva sier man om noen man kjenner spør hvem psykologen er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri sagt til noen hvem psykologen min er, det har andre ikke noe med. Dette valget lever jeg godt med 🙂Siden plassen jeg bor på heller ikke er så stor så slipper jeg i tillegg å dumpe borti at noen kjenner psykologen eller går til timer hos h-n.

Dette må du kjenne på selv. Trenger ikke ha dårlig samvittighet for ikke å opplyse hvem vedkommende er i hvert fall.

lyseblå skrev (11 timer siden):

Jeg skal på kafe med psykologen. Men problemstillingen er da: Hva sier man om noen man kjenner spør hvem psykologen er? Er litt usikker på om jeg ønsker å være ærlig eller ikke.

Jeg skjønner ikke hva som skulle være så hemmelig med det, men det er jo helt opp til deg om du vil dele det eller ikke. :) Hva med å spørre psykologen hva h*n synes du skal svare på det?

Gjest Liviane
lyseblå skrev (11 timer siden):

Jeg skal på kafe med psykologen. Men problemstillingen er da: Hva sier man om noen man kjenner spør hvem psykologen er? Er litt usikker på om jeg ønsker å være ærlig eller ikke.

Du trenger da ikke å opplyse om at du sitter der med psykologen, hvis ikke du vil. Tror ikke noen vil spørre deg hvem du sitter på kafe med, i alle fall ikke der og da. Kanskje i ettertid, men da trenger du heller ikke å opplyse om det. Hvis jeg hadde blitt spurt om det ville jeg nok ha slått en plate om at det var en venn av meg som jeg har blitt kjent med et sted. Men det er meg.

Mest sannsynlig er det det andre tenker også. Jeg reagerer i alle fall ikke på om en venn av meg sitter på kafe med en jeg ikke kjenner, og har heller ikke noe behov for å vite hvem det er. Regner med at vi alle har venner andre ikke vet hvem er. Sånn er det jo bare. Helt normalt det. 

lyseblå skrev (15 timer siden):

Dersom du ønske å være åpen om hvem vedkommende er: "Det er psykologen min. Vi pleier å møtes ute og prate sammen innimellom".

Dersom du ikke vil at andre skal vite hvem det er: "En jeg kjenner og har fine samtaler med. Du kjenner h*n ikke. Vi pleier å møtes å prate sammen innimellom".

Annonse

Lillemus skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva som skulle være så hemmelig med det, men det er jo helt opp til deg om du vil dele det eller ikke. :) Hva med å spørre psykologen hva h*n synes du skal svare på det?

Du har et godt poeng. Det er jo ikke så uvanlig å gå til psykolog og heller ikke noe jeg skammer meg over eller lignende. Så er vel like greit å være ærlig og bare si det er psykologen min.

Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Er det normalt dersom man møter kjentfolk i en sånn setting at de spør hvem man er med? Har aldri opplevd det så denne problemstillingen er ny for meg. 

Nei, du har nok rett. Er vel bare jeg som overtenker som vanlig. Men man vet jo aldri.

lyseblå skrev (4 timer siden):

Nei, du har nok rett. Er vel bare jeg som overtenker som vanlig. Men man vet jo aldri.

Jeg synes det er helt greit å ha tenkt på dette i forkant slik at man har avklart (også med psykologen) hva man skal svare slik at man ikke blir overrumplet og svarer noe man slett ikke har tenkt. :) 

Annonse

Lillemus skrev (14 timer siden):

Jeg synes det er helt greit å ha tenkt på dette i forkant slik at man har avklart (også med psykologen) hva man skal svare slik at man ikke blir overrumplet og svarer noe man slett ikke har tenkt. :) 

Ja, ikke sant. Blir dumt om man bare: "Det er moren min" 😅 Da kan man nok få problemer i ettertid.

påskelilje
Ikkeanonymnok skrev (20 timer siden):

Er det normalt dersom man møter kjentfolk i en sånn setting at de spør hvem man er med? Har aldri opplevd det så denne problemstillingen er ny for meg. 

Jeg hadde nok spurt ei god venninne/nær familie i ettertid om hvem det var hun/han var på kafé med, dersom jeg traff henne/ham igjen kort tid etter. Dette gjelder bare for nære venner altså.

Ikkeanonymnok
påskelilje skrev (2 timer siden):

Jeg hadde nok spurt ei god venninne/nær familie i ettertid om hvem det var hun/han var på kafé med, dersom jeg traff henne/ham igjen kort tid etter. Dette gjelder bare for nære venner altså.

Kunne ikke falt meg inn å gjøre det samme og hadde nok blitt relativt provosert om noen spurte meg. Men har heller ingen jeg anser som nære venner eller familie så da er det kanskje selvforklarende. 

stjernestøv

Jeg bor på en liten plass så alle vet når jeg er ute på tur med sykepleieren fra dagsenteret, og når jeg gikk tur med sykepleieren fra fact traff vi på svigers. Jeg sa bare det er en sykepleier som kommer hjem til meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...