Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre for å mestre dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ødelagt så mye for meg selv i det siste. Og jeg greier snart ikke å håndtere det lenger. Jeg har vært så sykt dum, og jeg forakter meg selv mer og mer desto mer jeg tar det innover meg. Jeg trenger hjelp, og jeg er sliten. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke snakke med noen. Jeg har aldri hatt det så tøft noen gang, og jeg har aldri mistet sånne ting før, så jeg har ingen erfaring. Vær så snill å ikke «kjeft» på meg og si at jeg må ta meg sammen.  Jeg orler ikke. 

Anonymkode: f2afa...c56

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ødelagt så mye for meg selv i det siste. Og jeg greier snart ikke å håndtere det lenger. Jeg har vært så sykt dum, og jeg forakter meg selv mer og mer desto mer jeg tar det innover meg. Jeg trenger hjelp, og jeg er sliten. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke snakke med noen. Jeg har aldri hatt det så tøft noen gang, og jeg har aldri mistet sånne ting før, så jeg har ingen erfaring. Vær så snill å ikke «kjeft» på meg og si at jeg må ta meg sammen.  Jeg orler ikke. 

Det å kjefte har sjeldent noe for seg, gir bare dårlige vibber. Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men hva med å lene seg litt tilbake og så puste godt....Er det egentlig så ille det du har gjort? Hvis jeg hadde gjort det du har gjort.... hva ville du råde meg til å gjøre?

AnonymBruker
emilie321 skrev (16 minutter siden):

Det å kjefte har sjeldent noe for seg, gir bare dårlige vibber. Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men hva med å lene seg litt tilbake og så puste godt....Er det egentlig så ille det du har gjort? Hvis jeg hadde gjort det du har gjort.... hva ville du råde meg til å gjøre?

Ja, det er virkelig ille det jeg har gjort, det har fått store konsekvenser for min psyke og mitt liv. Jeg ville dessverre ikke hatt noen råd til deg :( 

Det er litt vanskelig å gi råd når man ikke vet noe om hva du har gjort og din situasjon ellers. Men vi gjør alle dårlige valg noen ganger, også må vi bare lære av det. Det hjelper ikke å slå seg selv i hodet og trekke seg selv ned fordi man gjorde noe dumt, selv om det er naturlig at man vil gjøre det. Det er bare enda et dårlig valg som vil dra en selv enda lenger ned.

Ja, du tok et dårlig valg. Nå er situasjonen som den er. Hva kan du gjøre for å forbedre den? Hvis du ikke kan forbedre den akkurat nå, hva kan du gjøre for å ha det så bra som mulig slik ting er nå?

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Det er litt vanskelig å gi råd når man ikke vet noe om hva du har gjort og din situasjon ellers. Men vi gjør alle dårlige valg noen ganger, også må vi bare lære av det. Det hjelper ikke å slå seg selv i hodet og trekke seg selv ned fordi man gjorde noe dumt, selv om det er naturlig at man vil gjøre det. Det er bare enda et dårlig valg som vil dra en selv enda lenger ned.

Ja, du tok et dårlig valg. Nå er situasjonen som den er. Hva kan du gjøre for å forbedre den? Hvis du ikke kan forbedre den akkurat nå, hva kan du gjøre for å ha det så bra som mulig slik ting er nå?

Jeg kan ikke forbedre noe jeg har mistet. Jeg rår ikke over andres valg og ønske. Jeg får det aldri tilbake mer, selv om jeg endrer meg. Jeg må leve med mine valg og med meg selv som følge av mine valg og dumskap resten av livet. Men jeg skal la være å gjenta de samme feilene som har ført til denne situasjonen og aldri sette meg i slike vonde situasjoner mer.

Dette er en del av livet for mange, og nå var det min tur. Jeg opplever det som sorg. 
Og jeg tror at det enste jeg kan gjøre er å jobbe med å akseptere at jeg har mistet det og komme meg helt vekk fra det. Jeg tenker å bruke sommeren på det.

Tiden leger alle sår, er det noe som heter, men dette vil være et sår der som aldri forsvinner, for det jeg mistet betydde så mye for meg. Så jeg må lære meg å leve med det. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 0.05):

Hvordan kan du få hjelp uten å snakke med noen?

Anonymkode: ed897...520

Annonse

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal kunne svare når det er så diffust. Tror jeg kjenner deg igjen fra flere tråder hvor det er like diffust, men lignende tema. 

Det er uansett leit at du har det så vanskelig. Jeg for min del vet ikke hva annet jeg kan si ut ifra informasjonen. 

AnonymBruker

Hei, kan du være mer spesifikk på hva det er du har gjort? Slik at det er mulig å gi bedre råd:-)

uavhengig av dette tror jeg mange har vært der, jeg kan hvertfall relatere. Min erfaring er at det som oftest hjelper å være ærlig og si unnskyld, og gi det tid

Anonymkode: 94d39...b00

Det er nærliggende å tro at du ikke trenger å gjøre så mye annet enn å vente på at følelsene roer seg igjen. 

Det er jo vanskelig når vi ikke aner noe som helst om hva det er som har skjedd, men prøv å legge det bort en stund, i noen uker og ta det så frem igjen og tenk over om det egentlig var så ille som du føler akkurat nå. Kanskje er det bare du som blåser det opp til noe enormt mens det egentlig bare er en fillesak i det store og hele?

AnonymBruker
frosken skrev (6 timer siden):

Det er nærliggende å tro at du ikke trenger å gjøre så mye annet enn å vente på at følelsene roer seg igjen. 

Følelsene har roet seg betydelig, men det endrer ikke det faktum at jeg har mlstet ting som betydde mye for meg. Det er en sorg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Følelsene har roet seg betydelig, men det endrer ikke det faktum at jeg har mlstet ting som betydde mye for meg. Det er en sorg. 

Er det en ting, et dyr, et menneske? Det kan du jo si noe om.

Anonymkode: 07a98...2fe

AnonymBruker

Umulig å svare på dette når du er så vag.

Anonymkode: a9018...222

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...