Gå til innhold

Kan psykolog eller fastlege ta kontakt med foreldrene til en pasient?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si som grunnen til at jeg ikke møter opp? At jeg har gitt opp? Holder det, tror du?

Anonymkode: 7cf8c...bd8

Du trenger jo ikke gi noen grunn i det hele tatt, det er ditt valg. Du kan si du bare ønsker å prøve å bli bedre på egenhånd da. De har så mange andre på venteliste som også ønsker hjelp så de blir sikkert bare glad hver gang en pasient slutter. 

Anonymkode: 67164...4c2

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si som grunnen til at jeg ikke møter opp? At jeg har gitt opp? Holder det, tror du?

Husk: når det er som mørkest og alt føles håpløst… kommer det alltid et lys på andre siden selvom du er ikke ser, tørr å tro, eller føler det slik nå. Det er vondt og smertefullt når det står på,

MEN det blir bedre! ❤️ Og dersom du ikke tror det er mulig så har de årene du har kjent på den samme følelsen bevist det før. Jeg vil tro at du har hatt bedre dager enn du å har nå. 

Anonymkode: 4e70b...824

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom de ikke er enig med deg vil de mest sannsynlig prøve å motivere deg til og fortsette. Eller si hva de synes om din helsetilstand. Ut fra informasjonen du oppgir går jeg ut fra at du er i behandling frivillig og da er det opp til deg til syvende og sist med mindre det er fare for liv og helse😊 

Det høres jo greit ut. Selvom jeg ikke skulle komme til å fortsette om det skulle skje. Forhåpentligvis blir det bare å si jeg vil avslutte og "takk og hade bra" fra behandler. Jeg går i behandling frivillig, ja. 

AnonymBruker

Du trenger jo ikke gi noen grunn i det hele tatt, det er ditt valg. Du kan si du bare ønsker å prøve å bli bedre på egenhånd da. De har så mange andre på venteliste som også ønsker hjelp så de blir sikkert bare glad hver gang en pasient slutter. 

Anonymkode: 67164...4c2

Ja, det er nok sant. Bare greit å vite hva en skal svare om de skulle spørre. Vet det står mange på venteliste. 

AnonymBruker

Husk: når det er som mørkest og alt føles håpløst… kommer det alltid et lys på andre siden selvom du er ikke ser, tørr å tro, eller føler det slik nå. Det er vondt og smertefullt når det står på,

MEN det blir bedre! ❤️ Og dersom du ikke tror det er mulig så har de årene du har kjent på den samme følelsen bevist det før. Jeg vil tro at du har hatt bedre dager enn du å har nå. 

Takk. Ja, jeg har fortsatt et lite håp. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ingen som har 100% svaret på om psykolog eller fastlege kan ta kontakt med pårørende? 

de kan det .

https://www.helsenorge.no/parorende/parorendes-rettigheter/#rett-til-involvering-ved-tvungen-helsehjelp

Anonymkode: 9721f...054

AnonymBruker

Det er jo ved tvungent vern, ikke ved frivillig helsehjelp. Men det er ingen problem ved frivillig helsehjelp,  det er bare å si i fra at nå er man fornøyd, så da blir man utskrevet.

Anonymkode: 1fb96...e4a

Min psykolog har fått ta kontakt med noen som kjenner mine barn, men har blitt forespurt først. Dette har vært med tanke på hvordan barna mine har det. Jeg har alltid satt mine barn først så jeg så ikke noen problemer med det. Hvordan det stiller seg i din situasjon vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...